Gå til innhold

Trenger man ammepute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal man med ammepute? Hvordan bruker man den?

Hvis man trenger støtte ved amming - kan man vel bruke vanlige puter.....??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte ikke ammepute- fikk også råd av jordmor om at da ble man ofte avhengig av å ha den med overalt- og det var det mange på barselgruppe som var.

Skrevet

Æ syns den va grei å ha. Bei ikkje avhengig av den i det heile tatt! Så ska absolutt bruke den denna gang å. ;)

Skrevet

Hmm - godt spørsmål.... Jeg har også blitt anbefalt å IKKE ha, men... Vet nå liksom ikke helt... Har ikke kjøpt i første omgang da, skal vente og se :-)

Skrevet

jeg vil anbefale å kjøpe ammepute jeg... tenk, du og bebi kommer sikkert til å få noen timer sammen i sofaen/stolen, og da er en ammepute stødigere enn en eller to vanlige puter... så sparer du armene dine for litt holding... det er et godt råd i alle fall.

det blir nok bæring og holding, så for min del meldte senebetennelsene seg på løpende bånd! hadde ikke greid meg uten den puta, men greide meg likevel bra nå jeg ikke var hjemme. da er det jo bare snakk om en bitteliten stund uten!

kjøpte til 100 kr på kid jeg husker jeg, den var knakandes god! :-)

Skrevet

åj det var ei billig ammepute. var den på tillbud eller??

Skrevet

ikke på tilbud nei... trodde kanskje de hadde sånne der fortsatt jeg! :-)

Skrevet

jeg prøvde ammepute med datteren min på 4 men hverken hun eller jeg likte det noe særlig så vi bare ordnet oss enten med armer, vanlig stuepute eller så lå vi og ammet.

null problem!

Skrevet

Jeg har kjøpt en som ikke var så dyr på babyshop. Kjøpte den egentlig mest fordi da slipper jeg å dra med meg en haug med vanlige puter hver gang jeg skal sette meg og amme. Jeg er ikke den mest åpne personen av meg, så jeg tror ikke jeg kommer til å amme foran alle og enhver. Derfor blir det nok litt flytting rundt på meg og da virker det så kjekt å ha en fast pute som man bare drar med seg rundt.

• 3 uker senere...
Skrevet

min mor sa til meg at det var lurt å kjøpe dette. selv gjore ikke hun de og har blitt veldig plaget med nakken etter amming.... man bruker så mange timer med bebi og amming.

Skrevet

Jeg prøvde med vanlige puter, dyner og tepper de første to ukene. Jeg fikk så uendelig vondt i rygg og nakke at jeg holdt på å gå på veggen. Da kom jeg over en brukt ammepute på finn.no, en amerikansk type som går rundt hele kroppen og er ordentlig tjukk. Den redda ryggen min, det er helt klart. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skulle greid meg uten.

Skrevet

Jeg hadde tenkt å kjøpe det for ett år siden når snuppa ble født, men valgte å prøve med en stor hodepute (60X45 eller noe sånt) først.

For meg fungerte det kjempebra og i dag gå snuppa og henmter puta når hun synes det er på tide med en ammekos.

Prøver å kutte ut nå av private årsaker så her ammes det bare 2 ganger om dagen nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...