mamsen til prinsen Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 Noen som vet når man som gravid ikke får eller bør fly??? Er i uke 23 nå og skal reise på fredag og så slo det meg plutselig om man er innen fristen.....
VinterSol+2 Skrevet 29. januar 2007 #2 Skrevet 29. januar 2007 da går det nok greit. de fleste setter grensen på 7 mnd. Men hør med flyselskapet, og husk å ha med deg helsekortet ditt.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 29. januar 2007 #3 Skrevet 29. januar 2007 De fleste setter en grense på uke 36, ikke 7.måned.
MillaMia Skrevet 29. januar 2007 #4 Skrevet 29. januar 2007 Jeg har reist mye i graviditeten og har aldri blitt stoppet. Jeg vet at flyselskapene er veldig kritiske til å ta med høygravide på lange flyturer. Skal du f.eks reise med sas til New York tror jeg ikke du får reise etter 36. uke. På små flyturer tror jeg ikke det er noe problem uansett hvilken uke man er i. Du kan ihvertfall reise trygt!
juliusen Skrevet 30. januar 2007 #5 Skrevet 30. januar 2007 sjekk nettsiden til det aktuelle flyselskapet. Uke 36 tror jeg SasBraathens har, og kan huske at feks Ryan Air hadde uke 25 for noen år tilbake...
carmencita Skrevet 30. januar 2007 #6 Skrevet 30. januar 2007 Hei,hei! Innenlands kan du fly inn til 3 uker før termin. Utenlands er det en grense på 4 uker - men de kan kreve en legeatest hvis du flyr så nære fødselen. Det er jo ikke farlig å fly- men ingen flyselskaper ønsker fødsel i lufta - det er jo forståelig. Selv skal jeg til Spania i uke 32. Tar med helsekortet i veska, og håper alt går bra :-) God reise!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #7 Skrevet 30. januar 2007 Jeg er bedt i bryllup i Italia når jeg er i uke 34. Har kjempelyst til å dra, så jeg håper flyselskapet tillater at jeg reiser! Bør man få en legeattest rett før man drar - kan man liksom bli stoppet på flyplassen fordi man ser FOR gravid ut??
Gjest Skrevet 30. januar 2007 #8 Skrevet 30. januar 2007 Veldig herlig at det lå så mange svar her.. Skal ta fly fra OSL til Ålesund for å dra på kurs første helga i mars, og om 5 uker er jeg i uke 28, så det var godt å se at man fortsatt kan fly
Gjest Skrevet 30. januar 2007 #9 Skrevet 30. januar 2007 De vanligste reglene er at 4-2uker før, så må du ha legeattest på at det er lite sannsynlig at du føder før tiden(jo nyere attest jo bedre) 2-0uker før termin, kan du kun reise med helsepersonell, unntaket er enkelte steder i nord-norge. Det som er i tillegg, er at det til syvende og sist er kapteinen som bestemmer, så en har egentlig aldri noen garanti. Uannsett ville jeg hørt med det/de selskapet du skal reise med, hvilken praksis de har.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #10 Skrevet 30. januar 2007 Heisan. Skal du til utlandet bør du få en atest fra legen på engelsk når du har termin og at du er i god form. Jeg ble stoppet på flyplass i Italia 3 mnd før termin( Så var jeg også størrelse ballong)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå