Gå til innhold

hvordan deler man inn i måneder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en oversikt? Jeg er 24+5 idag, er jeg i sjette måned da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

del på fire. fire uker i en mnd, så vidt jeg vet.

så blir det da 24/4=6

dvs at du er i syvende måned da.. eller seks mnd på vei, I syvende mnd..

stemmer ikke det da?

Skrevet

Nei ikke tull da - det er da mer enn 4 uker i en maaned - ellers saa vill du jo bli 10 maaneder paa vei.

Maaneder er inndelt etter maander - gaa ut fra siste dag av mens eller dato for termin, da kommer du ut med cirka 9 maaneder .

Skrevet

24+5 er 173 dager - saa delt paa 30 (som reger er gjennomsnittlig en maaned saa er du 5,7-5,8 maaneder paa vei og i sjette maaned.

Eller?

Skrevet

hm. jo klart. det kan jo stemme, om du skal være veldig nøyaktig.

Men dette med ni mnd, stemmer jo dårlig uansett, ettersom det er "gammel regnemåte"

(leste dette inne på babyverden eller her på BIM tror jeg..)

Totalt er jo et svangerskap som du sier 40 uker. så jeg tenker egentlig ti mnd jeg, ettersom den første mnd jo ikke egentlig er reel graviditet. iallefall ikke de første to-tre ukene?

Jeg pleier sier iallefall at jeg er 4,5 mnd på vei, jeg er i 19.uke..

men kanskje jeg burde telle dager og så 30 dager pr mnd i stedenfor da?

Skrevet

Det har da ikke mye aa si hvilken maaned man anser seg aa vaere i - som du sier - alt regnes jo i uker naa. Og problemer er jo at mange spoer hvor mange maaneder du er ... I uke 19 saa er du jo 4+ maaneder paa vei. Men det er en del blader og boeker hvor du kan lese om utviklingen, som faktisk gaar paa maaneder, og de sier jo ikke noe sted naar man endrer maaned. Har lurt litt paa det jeg ogsaa, men har funnet ut at jeg maa telle maaneder som 30 dager - for de har ikke noe for 10ende maaned.

Jeg tror alt dette er laget for a forvirre oss (i tillegg til det der med 19 uker paa vei og i 20ende uke), saa vi har noe aa spekulere paa....

Skrevet

Hver måned er ikke like lang, så det blir feil å dele inn i mnd. Man må telle uker.

Skrevet

ja, hihi

det hele er nok en stor forvirre-de-gravide-konspirasjon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...