Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 Var hos legen idag (uke 39) Og fikk sjekket modning -var moden og hadde 1 cm åpning... -vet en kan gå lenge med åpning før fødsel starter.. men lurer på om noen vet om det er forskjell på 1.gangs-og flergangs ang dette..??? ...er 2.gangs-og håpet VELDIG at det kanskje ikke drøyde så lenge da..!? Noen? takknemlig for svar
mamman til M&M Skrevet 29. januar 2007 #2 Skrevet 29. januar 2007 jeg har gått med åpning siden uke 35, 2 cm...ikke skjedd noe enda..termin 7.feb:)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #3 Skrevet 29. januar 2007 ...er du 1.gangs-eller flergangs...?
to-tette- Skrevet 30. januar 2007 #4 Skrevet 30. januar 2007 ..dytter litt jeg.. lurer også på dette..
mor til 4 i mars Skrevet 30. januar 2007 #5 Skrevet 30. januar 2007 eg har hatt 3 cm åpning dei 10 siste ukene med dei tre siste svangerskapa, har da fått bricanyl som eg har gått på til eg har hatt 6 uker igjenn og da har de kommen i uke 38
Pink&Lucky Skrevet 30. januar 2007 #6 Skrevet 30. januar 2007 Lite spørsmål: Hvorfor vet dere hvor stor åpning dere har, regner med at dere er blitt sjekket hos lege el jm, men jeg har ikke blitt det, noen spesiell grunn til at dere har fått dette sjekket? Er det noe jeg bør be om neste gang (hvis det blir noen neste gang, har time først på fredag..)??
mamman til M&M Skrevet 30. januar 2007 #7 Skrevet 30. januar 2007 jeg var innlagt, og de trodde fødselen var i gang i uke 35...ble sjekket åpning med gjevne mellomrom da av jordmora på føden...
Pink&Lucky Skrevet 30. januar 2007 #8 Skrevet 30. januar 2007 Ok.... Du har forresten samme termin som meg... ) Noen flere? Har inntrykk av at det er folk som ikke har vært på føden som også vet hvor stor åpning de har..?
mamman til M&M Skrevet 30. januar 2007 #9 Skrevet 30. januar 2007 vet det er mange leger som sjekker det og ser om man er moden..men min har aldri gjort det...vet det er vanlig når man har 1 uke igjen...skal til legen på tordag , men regner ikke med at hun gjør noe da...så jeg vet liksom ikke...jeg går bare til lege da,ikke jordmor:)
Frk. Vable Skrevet 30. januar 2007 #10 Skrevet 30. januar 2007 Jeg ble ikke sjekket for det med min første, og da gikk jeg til uke 42 og ble satt igang. De tok ikke UL engang, bare sa at det var 14 dager over tiden og da måtte jeg settes igang. Alt dette modningsgreiene har jeg faktisk ikke visst om før i dette svangerskapet... Leger er vel forskjellig de og, og nå er jo dette 4 år siden...
Pink&Lucky Skrevet 30. januar 2007 #11 Skrevet 30. januar 2007 Ok, er vel litt ulik praksis fra lege til lege ja... Får vel bare satse på at babyen kommer når hun kommer, tror jeg, virker stress med modningsakupunktur og alle disse "triksene" for å sette i gang... )
mamman til M&M Skrevet 30. januar 2007 #12 Skrevet 30. januar 2007 babyen kommer når den er klar uansett:) beste er at det skjer av seg selv...jeg stresser ihvertfall ikke med det:)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #13 Skrevet 4. februar 2007 Har gått med 2cm åpning i (hvertfall) 2uker.. ingenting skjer... er også 2.gangs-( gikk en stund med åpning sist også..) Men hadde vært stas om noen hadde hatt erfaring med at det skjer noe kjappere med flergangs... Håper på mange svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå