Gå til innhold

Hurra??? I kveld har jeg fullammet. Sliten nå... Hadde du giddet dette?

Anbefalte innlegg

Gubben er ute og koser seg, så hadde kun to armer i kveld. Sånn var kvelden:

(prøvesmaking på velling+mm på ettermiddagen, har planer om å flytte dette til kveldsmat etter litt prøving)

19:30:kveldspupp. varer til 20:30.

legger snuppa, som tilsynelatende sovnet ved puppen. 2minutter ved pc, hyyyl og sutre..

20:40 har prøvd litt byssing, sang og natti-natt, resignerer og ammer videre. Ammer til 21:30, sovnet for kvelden.

Hadde gubben vært hjemme, hadde jeg nok fått han til å varme pumpemelk. Hva ville du gjort??

Fortsetter under...

Ja, der har jeg definitivt vært;-D Synes egentlig det var ganske koselig jeg, når jeg lærte meg å være innstillt på at det var slik for en periode.

Husk, de blir flinkere til å die, og måltidene tar kortere tid etterhvert.

Prøvd å amme i slynge? Sjal? Er praktisk, du kan få gjort andre ting mens du ammer.

Det er en fin "artikkel" om kveldsamming, håper noen legger til linken til denne for deg.

april 06;)

Ammer noe i slynge, men det funker bare når hun er hysterisk og trenger å roes ned, men får ikke gjort noe annet enn å slite parketten, må holde rundt henne likevel og kose. Hun var forsåvidt rolig i kveld, så plantet meg selv og baby på voksensoverommet og så tv med lav lyd:) Er jo litt kos, men er aller mest klar for litt tid alene når kvelden kommer;)

Har veldig lite melk på kveldene, og ikke verdens beste utrdrivning. Hun suger veldig mye mer enn det kommer melk. Kan gå lang tid, så kjenner jeg at det kommer noen dråper igjen..

Annonse

kjenner meg veldig igjen i det gitt. Husker han lå og sugde og sugde og sugde på tomme bryster, og så kom det en liten tår, og så på an igjen...... :S Men sånn blir det mye melk av!;-D

Forstår deg godt med det å ville ha kveld og kunne gjøre andre ting. Men vips er den tiden forbi, og da savner en det gjerne litt og;-)

du har ikke prøvd syntocin-spray for utdrivningen forresten? (usikker på stavingen).Eller les på trådene her inne om hva som øker utdrivningen.

Psst, hos meg har den blitt mer stabil og mye kjappere etterhvert! Nå kommer den raskt når den skal, og ikke i tide og utide som før;-D

men det er lov å blåse ut å da!! pleier å hjelpe på det og! Stor trøsteklem og god natt nå mååå Blomman legge seg - skal på jobb i morgen - og mye søvn blir det nok ikke nat heller med en lillegutt som helst bare ligger på mors arm...

du er ikke egoistisk. Jeg synes det var superklaustrofobisk i begynnelsen å bli mamma!

Det store Men'et er at det går seg til. Snart! Tassen min våkner fortsatt ca annenhver time natten gjennom og vil ha pupp, og jeg bør ikke nattavvenne han pga sykdom. Hvis jeg tenker på at jeg sannsynligvis ikke vil sove mer enn 2 timer sammenhengende kanskje i uoverskuelig fremtid blir jeg jo tussete. Så, har lært meg til å se at dagen i dag tross alt går greit, og i morgen kan alt være annerledes.

:-D Lykke til. Snart har du lange deilige kvelder mer for deg selv;-D

Bøyer meg i støvet for deg som ikke får sove sammenhengende mer enn 2 timer av gangen, og ser plutselig at problemet mitt er skammelig lite, hehe.. Har synto-spray som jeg bruker litt på dårlige dager:)

Er det lov å spørre hva slags sykdom?

Samsoving har reddet oss, så er mer levelig enn det jeg fikk det til å høres ut som. Mente bare å si at jeg hadde vært skremt om jeg visste dette for 10 mnd siden,-D

han har hatt litt forskjellig å bryne seg på; kolikk, melkeallergi med tarmbetennelse og laktoseintoleranse, KISS, og nå våkner han "bare" som følge av refluks (han har ca 150 sure oppstøt i døgnet;-S ) og astma. Så, jeg overdrev vel litt med å kalle det sykdom, er vel heller plager.

...Jeg bøyer meg igjen i støvet for de som har barn med lidelser, så alt er relativt her i livet. Så blir vel den største utfordringen (som jeg jobber mye med å lære meg, puh!:) å nyte dagen i dag og synes at den er ganske deilig i seg selv, på tross av alle mangler og småfeil;-D

Lykke til! Og god natt;-D

Annonse

Hehe, voksentid om kvelden i mer enn en time i strekk var hun godt over året før jeg fikk. Men man blir vant til det, og det går jo over av seg selv. Tenk dag for dag, ikke se hva som kan komme til å skje hvisomatte, dersomatte. Det blir man bare sliten av!

DVD med harddisk er genialt, da kan man "pause" tv'en.

Nå er Martine to år, og det er sjelden hun våkner før vi legger oss. Det er deilig! Da hun var mindre og våknet ofte, da la vi henne bare i sofaen med oss - da fikk jeg mer tid til det jeg ville.

Hei

hadde det slik i 7 uker. da gikk det stort sett i amming fra kl. 6 -7 om morningen og til sene kvelden. Ammet fort 12-14 ganger på 16-18 timer der hun lå ganske så lenge på brystet hver gang.

Måtte gi litt erstatning ettersom brystene ikke klarte å fylle seg opp hele tiden, de bruker jo bortimot 4 timer på å bli ful. så ja jeg jukset med en til to flasker i dgnet. En med utpompet melk og en med erstatning. un fikk så mye mat på dagtid at hun sov hele natten og jeg våknet emd rennende bryst hver natt.

så skjønner godt at hvis du ikke er vant til å amme så mye med korte inntervaler at du jukser og gir litt annen melk. (utpompet/erstatning)

Hei

hadde det slik i 7 uker. da gikk det stort sett i amming fra kl. 6 -7 om morningen og til sene kvelden. Ammet fort 12-14 ganger på 16-18 timer der hun lå ganske så lenge på brystet hver gang.

Måtte gi litt erstatning ettersom brystene ikke klarte å fylle seg opp hele tiden, de bruker jo bortimot 4 timer på å bli ful. så ja jeg jukset med en til to flasker i dgnet. En med utpompet melk og en med erstatning. un fikk så mye mat på dagtid at hun sov hele natten og jeg våknet emd rennende bryst hver natt.

så skjønner godt at hvis du ikke er vant til å amme så mye med korte inntervaler at du jukser og gir litt annen melk. (utpompet/erstatning)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...