Gå til innhold

Bytte fornavn...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere om å bytte fornavn på en liten baby som ikke er døpt ennå? Jeg angrer på navnevalget, tenker veldig mye på det. Og det plager meg! Vi har ikke registrert babyen ennå (8 uker gammel). Navnet er jo brukt siden fødselen, men likevel... Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og mannen min synes navnevalg er svært viktig. Hvis du føler dere har valgt feil navn ville jeg vurdert å endre det hvis jeg var deg. H*n er jo ikke døpt enda, og jeg vet a flere med eldre barn enn ditt som faktisk ikke har gitt barnet navn enda...

Skrevet

Bytt navn!! Han skal ha det resten av livet!!

Skrevet

Det er veldig viktig at navnet er "rett" og nå har dere jo fått muligheten til å bli litt mer kjent med den lille personligheten.

Jeg ville valgt å endre navnet dersom det føles mest rett eventuellt kombinert det med et annet navn.

Skrevet

Ja, har lyst til å endre det, jeg hvertfall... Problemet er jo at vi har brukt navnet vi har til nå, til alle og hvermann. Hos helsestasjon, lege, familie, venner... you name it! Bokstavelig talt! :)

Blir det ikke da litt pinlig: "nei, han heter ikke Ola likevel, skjønner du... Nå har vi valgt en periode med navnet Rolf." Dette eksemplet for å sette det litt på den komiske spissen. Jeg grubler bare på om det blir litt rart...

Forøvrig, fornavnet vi har er ett helt vanlig ordinært og pent navn. Det er et navn jeg alltid har likt, så det er igrunnen litt rart at jeg ikke ønsker det lenger. Det er bare det at h*n er ikke det navnet likevel. Det andre passer myyyyye bedre! Æsj, for ett pinlig dilemma!

HI

Skrevet

Jeg skjønner godt at det kan være litt flaut å plutselig komme med et annet navn, hehe :) MEN: barnet skal ha det navnet du har valg hele livet... Vi har heldigvis oppdaget det motsatte av deg - jenta vår passer bedre og bedre til navnet sitt for hver dag! Nettopp derfor mener jeg at du kanskje bør tenke på å gjøre alvor av navnebyttet nå før det går enda lengre tid. Det er noe med følelsen av at navnet er "riktig"... vanskelig å forklare, men jeg tror du vet hva jeg mener :)

Skrevet

Jeg vet akkurat hva du mener, kjenner det på kroppen i skrivende stund! :)

Skrevet

Prøv å ikkje tenk på at det er flaut og `pinlig`som du seier, det viktigaste er at du likar navnet som barnet ditt skal ha. Vil iallefall anbefale å bytte navn no, det blir fort glemt at han/ho hadde et anna navn første vekene, husk det!

Skrevet

He he he, vi byttet etter 2 uker :-) ...Synes det var bittelitt flaut, men det gikk jo veldig fort over.

Skrevet

Jeg var også usikker i starten på om vi valgte riktig navn, men vi har fått så mange positive tilbakemeldinger fra folk som liker navnet, så nå ser det ut til at vi beholder det. Lett å bli i tvil fordi vi vil jo at babyen skal ha verdens fineste navn:) Du kan jo tenke en stund til -som jeg gjør, før du bytter navnet. Vi har jo 6 mnd på oss før skjemaet må sendes til folkeregisteret :) Eller har du alt bestemt deg for å bytte?

Skrevet

Synes det er ditt valg! Du må tenke på hva som er det beste for deg, og hva du/dere føler dere komfortabel med.. Babyen skal ha det navnet resten av livet, og om dere føler dere utilpass med det, ville jeg byttet navn og ikke tenkt på hva evt andre synes og sånt!!

( Bare av nysgjerrighet, hva heter babyen og hvorfor vil du bytte navn?? )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...