Gå til innhold

Er det noen her som måtte streve litt før dere ble gravide? (samme som skravlesiden)


Dyne&Pute

Anbefalte innlegg

 

Vi har prøvd i 23 pp'er.. Merker at jeg begynner å bli lei hele prøvingen. Men skal snart begynne utredning da, må vente til jeg er på dag 21-22 i syklusen. Men er kjempe lettet for å være i gang da! :-)

 

Men noen som måtte jobbe litt lenger med å bli gravide? Evt hvor lenge, og gjorde dere noe spes.for å få det til? (Utenom sex selvfølgelig) :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi brukte 3 år!! Så fikk jeg rompa i gir å gikk til lege. Hadde ikke eggløsning så da fikk jeg pergotime kur og da gikk det fort kan man si. Har to nydelige tvillinger på 7 måneder.

 

Lykke til og sender over litt støv slik at du kommer hit snart =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykke ønskning!! Gratulerer så masse med graviditeten! Også tvillinger da..!! Kjempe gøy!!

 

Har akkurat vært hos lege jeg og, så nå håper jeg det blir fart på sakene her! :-) Jeg har tatt el tester i noen sykluser, og de har vært positive hver gang. Nå skal jeg begynne å tempe da, sånn at gynekologen kan se på temperaturene gjennom noen sykluser.. Så håper at det kanskje blir en liten spire på oss en gang! :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte nesten 3år, gikk på 4 pergokurer å ingenting hjalp..bestilte meg tur til usa (reiser i mars) har bare tenkt på den turen hele tiden nå, å jammen ble jeg ikke gravid mnd etter :o) helt sykt.. tror d beste er å bare tenke på andre ting å ikke bare baby, så vil nok spiren sitte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Jeg har tvillinger på 7 måneder og er gravid igjen.=) Tror ikke jeg er gravid med tvillinger nå da jeg ble gravid på "naturlig" måten.

 

Det er nok ikke lenge til du kommer inn her igjen veit du =)

 

Masse lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Vi prøvde i 2 år og 2 mnd før det slo til. Vi skulle til prøverør i mars samt at jeg hadde begynt å gi opp å bli det på egen hånd. Tror rett og slett at jeg slappet av for alvor og ikke tenkte på det. Det er selvølgelig den festlige anbefalingen man får. Bare slapp av så går det:/ Jeg tror alle som har prøvd en stund vet at det er umulig å ikke stresse eller å la være å tenke på det helt. Vi hadde begge vært til utredning og visste at alt var ok.Men pga stress noen år så var det nok bare kroppen som ikke var rede til og ta på seg denne oppgaven riktig enda. Jeg kan bare si ta tiden til hjelp men for all del benytt deg av de mulighetene som tilbys også. Tror det får mange til å slappe litt av når de vet at hjelpen er rundt hjørnet. Får man det ikke til selv så går det stort sett ved prøverør. Det finnes mange historier som min.

 

Jeg ønsker deg lykke til og krysser fingrene for deg:)

 

Mange lykkeønskninger fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for det! Og gratulerer til dere begge!! :-)

 

Det er nok noe i det at det klaffer når man slapper av! :-) Men herlighet så klar vi er for barn nå.. Er jo helt umulig å tenke på noe annet :/ men merker at jeg slapper litt mer av, nå som jeg har begynt med utredning! Kanskje det er det som skal til? :-) Håper det! Masse lykke til i svangerskapene deres!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd i 11 år... sitter nå med positiv test og blodprøve etter 2 forsøket med ivf.. men blør mye så får se hvor dette ender...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener ikke å komme med ødeleggende stemning her, men jeg og kjæresten brukte prevensjon. Og jeg er nå i uke 9.. Hehe..

 

Så vi prøvde ikke, men gleder oss veldig da :)

 

Lykke til alle prøvere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde i 2 år og 5 mnd med nr 1. Ble gravid på naturlig måte noen dager etter vi startet med utredninga .... hehe....

 

og nå med nr 2 gjikk det ikke fullt så lang tid for å si det slik.. (nr 1. er 11mnd)

 

 

MASSE LYKKE TIL :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde i litt over ett år. Så bestemte vi oss for å få oss sjekket. Det var sendt henvisning på samboeren min, og jeg fikk innkallelse til innvendig ultralyd. Antagelig slappet vi mere av når dette var satt igang for 14 dager etter at jeg hadde vært på undersøkelsen fant vi ut at jeg var gravid.

 

Det trenger ikke å være noe "feil" med noen av dere, men rett og slett at dere bare stresser med å bli gravide i underbevisstheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg har tenkt også, at nå som jeg vet at vi er i gang med utredning, slapper jeg mye mere av. Føler at ansvaret på en måte er flyttet litt over på legene :-) Men vi skal iaffall ikke gi opp.. Skal gi alt i hver pp uansett :-) Gratulerer med graviditetene! Og takk for mange svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi prøvde i 1,5 år før jeg ble gravid første gangen. men da hadde jeg en sa... Nå har det gått to år, og endelig er jeg gravid igjen!!! så nå er det bare å krysse fingrene. Vi hadde masse sex i jula vi. Første gangen jeg ble gravid, hadde jeg bestemt meg for å bestille meg legetime for utredning da jeg ble det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde i 5 år før det ble klaff. Prøvde bla pergo, men uten resultat, Vi skulle inn til icsi nå i januar, men jeg ble utrolig nok gravid under nedreguleringa med synarella! Utrulig deilig å slippe alle sprøytene da jeg har sprøyteskrekk! Testa faktisk positivt tre dager før vi skulle reise!Så det fins virkelig håp for alle!

 

Lykke til videre med prøvinga! Spiren sitter der når du minst forventer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det På vei!! Og gratulerer så masse!! Blir så glad av å høre at de som har strevd litt for å få det til, blir gravide!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde rett i underkant av to år før spira satt.

 

Vi skulle få sendt søknad til prøverør nå i januar, men heldigvis klarte vi det helt selv. Venter bare på brev fra sykehuset, da skal jeg ringe å si at jeg er gravid.

 

Den mnd spira satt gjorde vi akkurat som før, vi hadde bare sex en gang... Lang historie, men har en samboer som ikke er så ivrig på sex. Pluss at han fikk påvist dårlig sædkvalitet. Ble helt overrasket, og veldig lykkelig over at vi hadde fått det til selv.

 

Jeg ønsker deg lykke til, håper dere får oppleve det vi har fått oppleve nå. Det er utrolig godt å ha fått det til selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde i ca ett år....og jeg trodde det skulle gå fort siden jeg har blitt så lett gravid tidligere...(har to barn fra før)...men det varte å rakk. Så gikk jeg ned nesten 40 kg og da vet du, da blei jeg jammen meg gravid!!!=) Veide 102 kg på det meste....så kanskje har det noe med det å gjøre...også er jeg jo 8 år eldre siden sist!!=)

 

Håper der får det til snart, skal krysse fingrer og tær!!!=)

 

Og Tullemor1.....sender masse gode tanker til deg og håper det går kjempe fint med dere!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde 4 1/2 år, 2 negative ivf forsøk også. Siste forsøk var i nov 06, da jeg fikk mensen i des sa jeg til gubbeb at nå hadde jeg gitt opp....MEN ville bare prøve 1 ting først. Så i den syklusen, tømte han seg på dag 5 og fra dag 10 hadde vi sex 2 hver dag og der satt den gitt!!! Dette var noe jeg hadde lest om på kjerringråd tråen, det fuket for oss.. Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi prøvde i 3 år,tok til slutt kontakt med heeler. gravid 1 mnd etter:)) nå er tredjemann på vei. de er født i 04,06 og kommer i sept 07!!

lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...