Gå til innhold

Et spørsmål om grøt...


-carina-

Anbefalte innlegg

Som dere sikkert har sett av mine andre innlegg så liker ikke Karsten grøt. Det eneste jeg har fått ham til å like av fast føde så langt er fruktpurè... har jo hatt lyst til at han skal spise grøt, så jeg har "kamuflert" grøten i fruktpurè. 1/4 grøt, 3/4 fruktpurè. Selv da liker han ikke grøt noe særlig...

 

Jeg bare lurer på hvor lenge jeg skal prøve på å teste ut det? Jeg er litt redd for at dersom jeg gir ham grøt på den måten så slutter han å like fruktpurè, fordi han da tror det er grøt i den...

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi prøver å få Maja til å drikke mme. Vi tok det på tutkoppen hennes som hun vanligvis har vann på og ga tutkoppen slik vi pleier til grøt. Hun holdt på å brekke seg, så vi byttet raskt tilbake. Men hun var skeptisk til tutkoppen i etterkant ja! Men det tok heldigvis ikke lange stunden før hun drakk av den som vanlig. Så det kan hende at han vil reagere på samme måte, men forhåpentligvis ikke da!

 

Men en annen ting, har du prøvd å gi han slike babykjeks? De løses opp når de sutter på de, og det ligner på grøt i smak, synes jeg da :-) Så kanskje det kan hjelpe han i å venne seg til smaken og etterhvert konsistensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett den kjeksen, men har vært litt skeptisk i fall han skulle klare å gnage av biter og sette i halsen... Men det er kanskje verdt et forsøk.

 

Fikk også tips om middagsglass fra Hipp som jeg skal kjøpe i morgen og teste ut! :o)

 

Ut og handle mat i morgen, ser det ut til!! :oD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora var middels fornøyd med maisgrøten, men da vi gikk over til havregrøt (med ris og hvete) gikk det faktisk lettere. Kanskje en annen smak kan gjøre susen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd Nestlè risgrøt og maisgrøt. Karsten har jo blitt seks måneder, så jeg har vurdert å kjøpe havregrøten og teste ut den også...

:o)

 

Hi, hi... Jeg kommer til å bære meg skakk av barnemat i morgen, jeg! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Simen liker bare havregrøt med banan og aprikos.

 

Kjeksen likte han ikke noe særlig, jeg bløtet dem opp i mme.

 

Deter nok bare å prøve seg fram. Fant endelig middagsglass han ville ha da. Grønnsaker med kalkun:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøten til Hipp har også andre prøvd med hell - har den foreløpig uprøvet her hjemme;-) Prøver å få brukt opp disse pakkene, da - men det tar tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er bare innom en tur her jeg..ser at her er det mye aktivitet i forhold til mai klubben....

 

det jeg vil si er at datteren min liker aller best den havregrøten med aprikos og banan... den går ned på høykant.... vil ikke ha noen av de andre... så det er bare å prøve seg frem..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du hittil bare har prøvd 4 mnd grøt (mais og sånt er 4 mnd, er det ikke?). Sigurd likte det bare sånn passe, men da vi begynte med 6 mnd grøt ble han helt vill! Vi bruker Nestlé havregrøt med banan/aprikos og Småfolk havregrøt med eple. Midt i blinken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det med å gnage av biter, var veldig skeptisk til det selv. Men hun får kun spise på den når vi har henne på fanget og følger med, men det har vist seg at dersom hun får av biter så spytter hun de ut.

 

Grøten som er mest populær her er hipp sin havregrøt, deretter småfolk havregrøt med eple og så nestlé havregrøt med banan og aprikos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svarene alle sammen!

Jeg har notert ned alt dere har skrevet. Vet ikke om jeg handler alt sammen i morgen, jeg skal jo tross alt bære det hjem fra butikken!

Men jeg begynner å prøve ut litt mer i morgen... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...