Gå til innhold

Tips til den "første" skoen? God utesko

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er snart 1 år, og jeg trenger jo noe å ønske til henne. Så jeg tenkte på sko. Ikke slike myke "tøfle sko", men til å ha ute når hun begynner å gå selv.

Har et par Puma myke som hun bruker nå, og de er knall. Er Puma noe å ønske seg? Eller er det bedre med skinnsko som Eurosko og disse selger?

Og hva skal en se etter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ecco sine er helt super.. men vær ops på vristen, den kan være litt lav, og det er ikke bra om de er for trange der. Det bør være god passform, og ikke for stivt..

pass på at det er god plass å vokse/bevege seg på, foten sklir alltid litt frem i skoen (ca 1,2-1,5 cm bør det være)

Skoen bør være en i skinn ( det puster) syntetisk blir klamt og kaldt..

Skrevet

HVis du vil ønske deg sko, ville jeg ha ønsket meg gavekort i en skobutikk.. evt gå i en skobutikk og finn det du vil ha, og det som passer foten til barnet. Da jeg jobbet i skobutikk var det veldig ofte sko ikke passet..( altså forskjellige typer modeller ) barn har også forskjellige føtter - akkurat som oss voksne..

De bør være myke, men ikke for myke, og de bør støtte godt på ankelen.. Eurosko har Elefanten ( hadde hvertfall ) og Skoringen Skofus..

Ikke kjøp feil sko hvis det er sko barnet skal bruke masse.. foten former seg så ! Brusken i foten er jo ikke helt ferdig...

Skrevet

former seg så lett skulle det stå....

Skrevet

Elefanten er ikke å få lenger.. de gikk på en smell (UHELDIGVIS) de var kjempe gode... men ecco skoene er nok like bra :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...