Gå til innhold

Uke 19 og spark?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat startet i uke 19 og den i magen er utrolig rolig. Tror jeg kjente liv ganske tidlig, men nå er den sånn at jeg bare merker noe sjeldent og lurer på om det var ett spark eller ikke. Jeg venter nr 3 og burde vel egentlig ha kjent det godt nå eller?

Skal på UL imorgen. Flere som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke i uke 19, men 18...venter også nr 3..Kjenner ikke noe særlig...tror kansje jeg har kjent noe, noen ganger, men blir litt bekymret..

Har vært i ul en gang og hørt hjertelyd en gang, så går ut i fra at alt er i orden...

Skrevet

Dette er min første graviditet, men jeg venter veldig på sparkene.. vet ikke hvordan det er med førstemann, men.. tror jeg har kjent liv, men sparkene lar vente på seg.. Er 19+0 i dag.. Føler jeg burde ha kjent noe nå. Var på UL forige uke, og da sto alt bra til med lillegutt. Men i helgen har jeg hatt så vondt i magen, og har det fortsatt - og da blir jeg jo bekymra! (tror det bare er forstoppelse da..)

Skrevet

Jeg var også temmelig urolig siden jeg ikke hadde kjent noe før UL. Derimot fikk jeg se en meget aktiv unge.

Par dager senere begynte jeg å kjenne liv, og nå får jeg virkelig ikke sove på natta :)

Skrevet

Mellom uke 14 og 24 er vanlig å kjenne liv første gang.

Flergangsfødende kjenner ofte liv noe tidligere enn førstegangs, men ikke nødvendigvis. Så jeg tror ikke det er noe å bekymre seg for. Kanskje ligger morkaka på fremsiden av livmora, slik at den tar for endel av sparkene?

Det går nok fint på UL skal du se! Lykke til!

Skrevet

Det kjem jo veldig an på korleis babyen ligg og morkaka si plassering. Det kan jo hende babyen din ligg med ryggen "ut" og sparkar innover, og då er det sikkert vanskelegare å kjenne spark. Og nokre har jo rolege babyar medan andre har superaktive. Hadde ikkje bekymra meg så mykje, særleg ikkje om du trur du har kjent litt liv - ein må jo ikkje kjenne det kvar dag!

På UL får du nok sjå ein fin krabat som kosar seg i bassenget sitt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...