#Aurora har tre gutter# Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 La jo inn et innlegg her tidligere ang det.Om det var noen som viste at det hjelp på strekkmerker.Fikk da til svar fra ei som har hørt at det var skadelig for fosteret.I dag ringte jeg til apoteket og spurte og de hadde adri hørt om det.Søkte her på nettet om det og fikk opp at det var fint for gravide og bruke.
Gjest Skrevet 29. januar 2007 #2 Skrevet 29. januar 2007 Så bra ! Reagerte også på det innlegget, siden jeg har tenkt å kjøpe kremen nå. Nå bare kjøper jeg den, har jo alltid hørt at den skal være veldig fin. De har tom. 30% avslag på den på apoteket vårt (:
#Aurora har tre gutter# Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2007 hadde det når jeg kjøpte den også.Sendte en mail til babyshop og spurte de..får vel svar i morgen.Leste jo bare bra om den på nettet.Viss du søker på a-creme så får du selv opp masse. Så får du lese også.
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 29. januar 2007 #4 Skrevet 29. januar 2007 Jeg bruker A-creme både på meg selv og lillegutt, men bruker det mindre på han etter jeg så den inneholder parabener. Parabener er jo det stoffet bla a natusan fikk så mye pepper for at de har i baby produktene sine. Det er et konserveringsmiddel, men har hormonlignenede egenskaper, såkalt hormonhermer.
oktoberjentene;) Skrevet 29. januar 2007 #5 Skrevet 29. januar 2007 Hum.. dette har jeg ikke hørt før... jeg smører magen med den kremen hver kveld jeg... den sto jo i hylla for gravide på apoteket... håper ikke det skader da.... men er det noe annet jeg kan bruke som er bedre kanskje??
fanta Skrevet 29. januar 2007 #6 Skrevet 29. januar 2007 Saken er vel at parabener og andre stoffer som er mistenkt som "hormonhermere" ikke er offisielt skadelige. Men det finnes forskningsrapporter som antyder at de kan ha en østrogenlignende effekt på levende organsimer. Om de ikke har direkte effekt på de som bruker dem, kan de ha uheldige virkninger for naturen når de går inn i kretsløpet. Man snakker da f.eks. om fisk og andre arter som blir tvekjønnede, og noen kobler også denne typen stoffer til den synkelde sædkvaliteten hos menn i den vestlige verden. Jeg foretrekker å unngå parabener, leser alltid innholdsfortegnelsene nøye når jeg kjøper kosmetikk og hudpleieprodukter. Bedre føre var! Men så lenge det ikke er gått ut noen offentlig advarsel mot disse stoffene, og de fremdeles er tillatte i produkter for barn og gravide, så forholder jo leger og apotekere seg til det.
BenedicteKS Skrevet 30. januar 2007 #7 Skrevet 30. januar 2007 Det det er så mye snakk om i forhold til at det kan være farlig med kremer er parabener...men det er 4 eller 5 forskjellige parabener (konserveringsmidler) og det som brukes i A-Creme er helt naturlig (Methylparaben) som utvinnes av bær, sopp og krydder så da ville det jo være ferlig å spise dette og da jo...i tillegg så er visst innholdet i A-Creme så lite da de bruker brun glasskrukke noe som gjør at de ikke trenger å bruke så mye konserveringsmiddel for at kremen ikke skal harskne. Som dere også kan lese på internett siden www-a-creme.no så er det masse studier og dokumentasjon på at det er helt trygt. Det er mange produkter man bruker som er farlige...se på noen av dusj kremene/såpene og shampoo på badet de har alle de farlige parabenen i seg...eller andre barneprodukter...noen har sodium laureth sulfate (SLS) noe som er kreftfremkallende...eller parafin noe som er kjemisk og tørker ut huden...dette smører folk på både seg selv og babyen! Eller folk som farger håret når de er gravide...de kjemikaliene går rett i blodbanen for så til babyen. Frisørene bruker hansker så de skal slippe å tørke ut huden...dette er noe å tenke på. A-Creme er helt trygt, jeg er gravid i 31 uke å har brukt mye av den hele tiden...og alle mine venniner bruker den både på seg selv når de er gravide og på barna sine. den er billig, drøy og kjempe god.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå