Gå til innhold

Tfk jogger twist

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er en del her inne som har denne vognen, og har et par spørsmål. Er begynt å vurdere denne til nestemann, og lurer på følgende:

-Er det sitteplate i babybagen? Førstemann her ville opp og titte allerede i 4-5 mnd alderen, og begynte å bruke sportsvogndelen rundt 6 mnd. Synes det er for tidlig å sitte forovervendt, så greit om bagen kan brukes lenger.

- Er vognen stabil når sportsvogndelen er flat/i full liggestilling? Og kan fotbrettet reguleres opp slik at det står rett ut fra setet?

- Er regntrekket veldig tett? Hadde oth uj til eldste her, og der dogget det nesten med en gang jeg tok på regntrekket fordi det ble så tett...

Tenkte at luften inni der ikke var noe bra. Om det er tett finnes dte eventuelt noen annet regntrekk som kan brukes, sånn som er åpent der med hode (sånn "vanlig" regntrekk som man f.eks har til brio/simovognen)?

- Synes kalesjen ser litt åpen ut, litt sånn som den på othen vi hadde. Følte at det blåste lett inn på ungen, så den føltes ikke så lun. Lurer på om denne også er sånn?

-Hjulet foran ser så lite ut, fungerer det greit? Vi har litt snø her om vinteren + at jeg går en del på traktorvei (den er ikke så veldig humpete, men litt) og hjulet må fungerer der også.

-Hvordan er dempingen på vognen?

- Noen som har universaladapteren? Passer den til britax babysafe + setet? Og er det enkelt i bruk?

-Finnes det ståbrett/søskenbrett som passer til?

HAr kikket på tfk pro også, fordelen med den er at setet kan være både forovervendt og bakovervendt. Men den er mye tyngre, er det en tung vogn? Og noen som vet hvordan det ekstra svinghjulet man kan kjøpe er? Er det bare et sånn trillehjul som er på shoppingtrillene slik at det bare fungerer på kjøpesenter og flat vei, eller kan det brukes på vanlig vei også?

Så er det dette med prisen...PÅ babyjungle.nl ser jeg at jeg kan få vogn, bag, regntrekk + adaptere og pumpe til ca. 5600-5700 inkl. frakt og norsk moms. Noen som har erfaring med å handle derfra? Finnes det et billigere sted å få kjøpt vognen?

Ble laaaaangt dette, men håper noen gidder å svare =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter denne opp litt jeg

Skrevet

- Med sitteplate mener du sånn at man kan løfte opp ryggen til sittestilling i bagen?

Har ikke bagen sel, men på bilder jeg har sett ser det ikke ut til å være det. Selv bygde jeg opp med en pute io gamlevogna mi da lillegutt ville opp å titte.

- Ja vognen er like stabil når sportsdelen er lagt ned til liggestilling.

Fotbrettet kan ikke bare reguleres i høyden men dette brettet til å støtte fotsålen mot kan også reguleres innover mot den lille.

- Regntrekket er tett, men ikke så tett at det ikke kommer inn frisk luft.

Selv har jeg det sorte allværstrekket med vinduer. Det har det i tillegg porer for bedre lufting, noe som gjør at det ikke bare egner seg til regnvær, men også til dager hvor det bare blåser fælt.

- Vognen er lun, men blåser det rett på så blåser det rett på ungen også. Derfor er det allværtrekket som jeg fortalte om over godt å ha til de værste dagene.

- Synes ikke hjulet forran er spesielt lite. Jeg har iallfall trillet på både stenete vei, snø og is uten noe problem. Skulle det være begov for det er det veldig enkelyt å låse forhjulet, men selv har jeg aldri trengt det.

- Dempingen er sånn midt på treet, helt grei. Brostein er ikke det beste uunderlaget, men fungerer det og :o)

- Ble fortalt i en butikk at det finnes adapter som passer til alle seter, men har ikke denne selv.

- Ja det finnes både søskenbrett og mammaboard. Det siste er et slags skatebord som festes på samme måte som søskenbrett hvor en kan sparke bortover.

Vet at Pro er tyngre, men det er det eneste jeg vet også dessverre.

Babyjungle er nok det billigste stedet å kjøpe den tror jeg.

-

Skrevet

Takk for svar =)

Tror rett og slett jeg må komme meg i en butikk å få sett på den.

Skrevet

Bagen vet jeg ingenting om, annet enn at den er veldig stor visstnok..

- Vognen er veldig stabil!! Og fotbrettet kan reguleres ja, noe som er et veldig pluss!

- Vi har bare brukt regntrekket en gang. Da sov hun der i to-tre timer, og mot slutten kunne jeg se bittelitt dogg på regntrekket.

- Jeg vet egentlig ikke hvordan kalesjen er i forhold til OTH, men har hørt at denne er litt lunere..

- Jeg syns hjulet fungerer veldig godt på snø også!

- Det finnes ståbrett til, men man kan bare bruke den originale. Har derimot hørt at det er veldig vanskelig for et barn å stå der..

Skrevet

Forresten, en ting til.. Jeg syns selve trekket på vognen er veldig tynt bak kalesjen. Altså, når vognen er i liggestilling blir det da den siden som er ovenfor hodet på barnet. Der blåser det rett inn!

Og regntrekket jeg fortalte at vi har, det er det svarte "stormtrekket".

Skrevet

Hei

Har et par spørsmål før jeg kjøper vognen fra Nederland. Har noen råd om valg av farge på vognen? Har bare sett fargen på nettet, litt vanskelig å bestemme seg. Jeg står mellom den berse og den som ser litt grønn ut (kaki).

Allværstrekket er det som er svart med hull i? og det er helt vanntett?

Kan noen svare meg på hvis man bestiller joggster III og ekstra svingbart hjul. Vil vognen være helt maken til twist når man har svinghjulet på? Hvis det er samme vogn og samme pris for de hvorfor velger ikke flere nr. III og får et ekstra hjul?

Veldig takknemlig for svar.

Skrevet

Hei, har den jo ikke selv (ennå iallefall), men fikk litt svar på skravle og har lest på flere nettsteder så kan svare litt =)

Den grønne ser veldig fin ut! Så tåler den sikkert litt før den ser skitten ut. Jeg ville gått for den.

Allværstrekket er det sorte ja, og det skal være helt vanntett og godt pustende, så det ikke blir dårlig luft inni.

Det ekstra hjulet er ikke likt som på joggster twist. PÅ twisten er det lufthjul, det ekstra hjulet er mer som et litt stort og kraftig shopping-trillehjul (og altså ikke lufthjul). Så svinghjulet på twisten er nok litt bedre enn det ekstrahjulet. MEn vil tro at det andre også fungerer greit, utan at jeg har prøvd det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...