Gå til innhold

ingen venninner kommer til å få barn på leeeenge.. :(

Anbefalte innlegg

For typen og meg så passer det så bra å planlegge 2008 baby, men INGEN andre vi kjenner kommer til å ha små da (i hvertfall ikke ser det slik ut).

Venninnene jeg har på min egen alder vil vente til de er i allefall 30 med å få små, og selv de venninnene mine som er 3-4 år eldre enn meg har tenkt til å vente 2-3 år til før de begynner prøvingen. :(

Hvordan har dere det? Jeg synes det er litt trist at jeg ikke vil ha noen venninner å snakke om babyen med eller som jeg kan trille med etter fødsel, men samtidig så føler jeg ikke at vi kan ta hensyn til andre når vi planlegger noe så viktig som familie. Åååååååå... Vanskelig!!! :(

Jeg var så sikker her før jeg kom på besøk til Norge (studerer i utlandet i år..), men når jeg kom hit så er "gjengen" så koselig, og det er så trist at vi ikke skal ha jevngamle barn... Har alltid sett for meg det, siden de alle er eldre enn meg.. Men, men...

Fortsetter under...

De fleste venninnene mine får barn i år, så deres barn kommer jo til å være rundt året når jeg eventuelt får.

Samboeren min jobber i forsvaret, og pga hans jobb kommer vi mest sannsynlig til å flytte til Bergen neste høst. Der må vi starte helt på nytt, har jo ingen omgangskrets der, siden vi bor i Oslo i dag!

Skulle gjerne gått på trilletur med venninnene mine, men det er jo mulig å bli del av en barselgruppe. Da kan man jo få nye venner, med barn i helt samme alder.

Og, det kan jo være at vennene dine plutselig endrer mening ;)

.... Tja... Tviler på det egentlig.

De har liksom valgt en slik karriere nå at det blir vanskelig å få familie i nermeste framtid. Den eneste venninna mi som ønsker seg barn og har alt annet tilrettelagt har veldig religiøs familie, så de må gifte seg først (og det blir ikke på minst et år..).

Du får satse på at ditt barn nr 2 kommer samtidig med de andres da vet du :)

Det kan jo være at venninnene dine synes det er såpass kjekt når du får barn, at de vil være med deg ut på trilletur selv om de ikke har vogn.

:) Sant... Meeeeen... Vet ikke om jeg kommer til å savne det mer å være "ung og fri" når INGEN andre skal ha barn.. :( Blææææ!!!!! Jeg som har vært så sikker.. :(

Huff! jeg er jo yngst og greier.. Erd et virkelig bare meg som har skrikende eggstokker? :( De som nærmer seg 30 BØR jo ha!!! :P

En av mine beste venner fikk en liten gutt i juni-06. Hun var da ganske alene om det i vennegjengen. Da var det ikke aktuelt for noen andre å få barn. Nå plutselig etter at alle har sett henne med et lite barn vil plutselig alle ha! hehe. Så ikke fortvil... Plutselig blir det baby boom... Og som eneste har du jo alltids mange som vil komme på besøk og sitte barnevakt og sånn... Tror ikke det er så mange av dem igjen til meg når jeg kommer om laaang tid når alle andre har fått. Da har alle sine egne barn å stri med :)

Annonse

Vi flytter snart så vi kommer ikke til å ha noen kjente i det hele tatt... men håper jo jeg møter noen på barselgruppe eller noe sånt da...

jeg har allerede flyttet en gang...fra alle venninner så har egentlig ikke noen omgangskrets her jeg bor nå heller.

Vi kommer til å flytte noen mnd etter at babyen er født (hvis alt går som det skal med prøving). Jeg har allerede brutt opp fra omgangskrets èn gang pga jobb, og det har gått helt greit.

Ja, det tar en stund å skaffe seg nye, gode venner, men jeg har i allefall innsett at sånn er mitt liv. Jeg ønsker å oppylle mine og samboerens drømmer, og da er det faktisk ikke mulig å kunne følge venninner i alt og ingenting. Jeg ønsker i allefall ikke å planlegge livet mitt ut ifra mine venninners planer.

Som innlegger over skriver, det er jo mulig å bli del av en barselgruppe. Der er det jo mulig å få nye, likestilte venner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...