Gå til innhold

Huslige ting med kvalme


Caelyn

Anbefalte innlegg

Har akkurat tatt noe av oppvasken og prøver å lage noe mat.. Har brukt ca 2 timer på dette og har spydd rundt 15 ganger... Er alene hjemme, så er nødt til å fikse ting selv :( Har null energi, trøtt, sliten og lei..

 

Dere som må gjøre alt dette alene hver dag hele tiden.. Åssen greier dere det? Jeg synes det er sykt hardt å måtte spy innimellom matlaging etc.

 

Er ofte ikke det å spise selve maten som er så ille, det er det å lage den.. Samme som å hente noe i kjøleskapet.. Uuuugh :P

Jeg er bare i uke 9 enda, og håper dette bedrer seg rundt 3 mnd.

Greide meg jo selv før jeg fikk samboer, men får ikke gjort så mye at det gjør noe..

 

En del klaging, men håper dere overlever ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det veldig likt...

 

Jeg har samboer... han må gjørw nesten alt her. Jeg klarer ikke vaske opp, kasteropp av luktene. Matlaging går om kvelden... ellers er det bare å glemme.

 

Jeg klager ikke på oppkasten, det er bare et godt tegn på graviditet.. men jeg klager på meg selv og at jeg ikke får gjort noe som helst her hjemme...

 

aller helst vil jeg bare sove.

 

Vi får håpe vi treffer den magiske grensa på 3mnd! isåfall 2 , 3 uker igjen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff jeg har det sånn og.kanskje en liten trøst..Jeg har heldigvis tre forholdsvis store barn som er kjempeflinke å hjelpe meg.Jeg klarer ikke å lage middag,kjøleskapet er ekkelt.Har kjøpt luktfrie shampo/dusjsåpe produkter for jeg brekte meg i dusjen..Er dritlei av å ligge på sofaen og se på tv.så nå håper jeg det gir seg snart.Synes rett og slett veldig synd på meg selv for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, har det akkurat sånn jeg også... blir rett og slett gal av dette, og synes det er vanskelig å glede meg noe særlig over graviditeten. Er sykemeldt takk og lov - hadde aldri greid å være på jobb nå! Er 8 + 2 i dag, og det føles leeeenge til 12 uker...

 

Har ingen barn fra før, og kan ikke skjønne hvordan dere med en smårolling i huset klarer dette... hehe.

 

Nei uff, vi får stå på å holde ut alle sammen. Har jo hørt at det av en eller annen mystisk grunn er mindre sjanse for å miste når man er så kvalm - så prøver å trøste meg med det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må min bedre halvdel stille opp og ta seg av alt på kjøkkenet stort sett. Har hatt et par fine dager, og da var jeg i godt slag, men fant ikke en ting igjen, hehe. Alt hadde fått nye plasser:)

Men så var det påhan igjen, og atter en gang må han trå til på det huslige planet. Kjøleskapet er jeg nesten ikke i nærheten av, oppvaskmaskin og søppel er forferdelig osv, osv...

Lei av å ligge på sofaen, men det må jo bare gå over en gang:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk litt oppkvikkende å se at andre har det sånn... jeg er konstant kvalm, trøtt som aldri før, ligger på sofaen og brekker meg av den minste ting. Mannen min er heldigvis veldig hjelpsom med matlaging (mat - som jeg allikevel ikke spiser) rydding, bringe og hente i bhg osv. Passer ordentelig på meg, gjør han. Men dette er rett og slett helt forferdelig. Skal prøve akupunktur i morgen, krysser fingrene for at det hjelper (om enn bare fordi jeg tror at det hjelper)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh det er godt å se at vi er flere, føler meg utrolig lei og frustrert av å være i dårlig form, uke 9 begynte i dag, de siste dagene har jeg vært super trøtt i tillegg til uvel, kvalm og sur. Tålmodigheten min er ikke særlig holdbar for øyeblikket, føler at jeg ikke holder ut. Ingen ting smaker godt, og jeg har konstant vond smak i munn. Har forsøkt akupunktur, mange har god effekt av det, men dessverre ikke jeg.

Jeg klager fælt, men må få det ut. Vanskelig å tro at jeg har lyst til å gjenta denne prosessen flere ganger. Den lille blir nok enebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt trøst i å lese innleggene her . Er så dårlig , men må skjerpe meg hele dagen for jeg har fire små og en stor som krever sitt . Føler meg totalt ubrukelig og får ikke til de enkleste ting uten å "space" ut eller brekke meg . Går med seabands på håndleddene , men synes ikke de hjelper stort . De få gangene kvalmen letter litt ser jeg glimt av mitt gamle jeg og vet at utrolig nok så kommer jeg til å bagatellisere disse mndene så raskt kvalmen har gitt seg. I mellomtiden er all normalitet et univers unna og hver dag går med til å mestre helt enkle ting . Må innrømme at jeg skjemmes litt .. for hverdagen til de rundt meg er så prisgitt min fysiske (og litt psykiske) form. Er i tiende uke så håper at denne satans dritt kvalmen gir seg snart . Men alt i alt er det verdt det , for det er en liten pris å betale for å få oppleve at en nydelig ny verdensborger kommer ut ,.. gjennom meg ! Fokuserer på de positive tingene for i det hele tatt å mestre neste dag , hehe . Håper at dere alle blir kvitt kvalmen deres snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så godt å høre at det er flere. Jeg blir rent deprimert av dette. Har nettopp begynt i ny jobb, så det er lite aktuelt å sykemelde seg. Endelig hjem fra jobb, så er det rett på sofaen i horisontal stilling. Dette er min tredje, så jeg var litt forberedt, men hadde glemt hvor grusomt det føles. En trøst er jo som dere sier, at det er et sunnhetstegn. MEN når jeg nå var til legen fikk jeg fortalt at det eneste som har dokumentert virkning er rent B6 vitamin.Svangerskapskvalme kan være et symptom på mangel på B6. Ikke alle apotek har det, men jeg fikk tak i det i dag...og det har hvert min beste dag på lenge! Og jeg har prøvd alt det andre. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...