Gå til innhold

HJELP!! ang soving 4 mnd baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han sover formiddags lur fa 12-15 ca.. så dupper han ca 20 min på ettermiddagen.. men han har ogås begynt å ah en lur på kvelden som brått varer flere timer. før sov ha n ehller flere små dupper på ettermiddagen.... skal jeg la han sove og heller ta kveldstellet senere?

hvis jeg tar kveldstellet når han begynner å bli stuptrøtt i 19 -20 tiden er morran kl 4 nemlig...

hva tror dere ?

lurt å ta kveldstellet senere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

må legge til at vi før la han kl 22 og for 2 uker siden begyn te vi å legge han kl 20.. men som sagt står han da opp kl 4...

HJELP!!!!!

Skrevet

Mina på snart 5mnd har også formiddagslur 12-15 og en dupp på ettermiddagen. Hun er i seng kl 19.30 og er kjempe trøtt. Gir det siste måltidet kl 19. Om jeg gir det senere, så spiser hun ikke så mye for hun er alt for trøtt. Mina sover til alt fra 07.00-08.00.

Skrevet

kanskje jeg bare må være stanhaftig da da og heller gi mat flere ganger på natta? dvs legge han kl 20 alikevell... ???

Skrevet

Kremt... dette hjalp helt sikkert ikke 7 oktober oslojente..

Problemet hennes var at babyen hennes ikke er som din, og hun trengte noen råd..

Hadde jeg vært deg 7 oktober, ville jeg ha tatt kveldstellet som vanlig, men heller tatt han opp og bare gitt han en ny bleie når han våkner seinere på kvelden. Ha det dempet i rommet ikke kos og dull for mye, men hver sammen han. Ha det litt kjedelig sammen rett og slett. For målet er jo at han skal sove over ettehvert ikke sant, men mellomtiden kan du jo prøve og gjøre den oppvåkninga på kvelden så "kjedelig" som mulig for han hehe.. så kanskje han etterhert dropper og våkne??

Eller så får dere bare bli litt strengere med det seinere, syns kanskje det er litt tidlig og følge klokka for mye og være for sta når de er så små.. Det ordner seg som regel etterhvert..

Håper du skjønte hva jeg ville med dette og hva jeg mente. ikke alltid like greit og skrive ned det jeg tenker hehe..

Lykke til

Klem

Skrevet

:) takk..

i dag skla jeg prøve å ta kveldstellet senere.-. han skulle jo duppe kl 1830- sover enda.. så det må jo bety at han bør legges i 19-20 tiden det egentlig???

men men nå kommer jeg til å bade han senere og se hvordan det går i natt.. men det er vel som du sier Solita.. den gangen han våkner i 4-5 tiden bør jeg kanskje gjøre kjedeligere rett og slett ja.. smart :)

Skrevet

Skal ikke legge meg så veldig opp i dette, men nå har han da sovet i over to timer, jeg ville ha vekket ham etter en halvtimes dupp jeg om han sovner i halv syv tiden. Sånn at han er mer klar for å legge seg, når han nå våkner så vil han jo være bra uthvilt og dermed ikke være særlig mottagelig for å sove lenge i morgen tidlig/natt.

Håper du skjønte hva jeg mente. Når sjarmøren våkner tidlig og ikke vil sove, så drar jeg ham opp i min seng og ligger og halvsover og dupper selv, det blir fort kjedelig også sovner han og. Kanskje ikke så pedagogisk å dra ham opp i senga mi,men jeg nekter å stå opp i seks tida når han vil begynne på dagen, på den måten kan jeg drøye det alt fra 8 til 0930

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...