Gå til innhold

Er dette for tidelig...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei på 5 uker, og tenkte jeg skulle begynne å amme hver tredje time.

Er dette for tidelig?

Sånn jeg tenker tar hun vel bare mer når hun da får hver tredje time....er jeg på bærtur eller...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De regulerer jo som regel dette bra selv - for noen er det for lenge med amming hver tredje time - for andre passer det bra. La babyen ammes når den vil er mitt råd - men du betsemmer

Skrevet

Det anbefales å amme så ofte babyen vil ha......alt fra hvert 5 min til hver 4 time...;) Slik sørger du også for å få nok melk.....barnet regulerer dette selv!

Skrevet

Må slenge meg på dette med selvregulering jeg.. Selv ammet jeg datteren min annenhver time til hun var nesten 4 mnd-for sånn ville hun ha det:) Men opp til deg selv:)

Skrevet

Å forsøke å få babyen inn i et mateskjema kan føre til for lite melk. Det er slik man "mister melka". Selvregulering er det som sikrer nok melk til enhver tid (unntatt 1-2 % som ikke klarer å produsere nok pga. fysiske årsaker)

Skrevet

Det var vel også de beryktede mateskjemaene som for noen år tilbake ødela ammingen for altfor mange. Min svigermor husker dette godt fra sitt første barn, og synes det er fasinerende å se hvor ofte jeg slenger frem puppen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...