Gå til innhold

Hjelp...jeg er så sint inni meg om dagen! (langt)

Anbefalte innlegg

Som noen av dere vet, mistet jeg for et par uker min fjerde lille spire. Denne gangen i min andre exu (sv.skap utenfor livmor).

Jeg synes ikke at jeg har blitt tatt på alvor av min faste gynekolog, som jeg lojalt har brukt i mange år.

Det som skjedde i høst var at jeg fikk vite at min høyre eggleder var tett (ødelagt under min første exu for 3 år siden) Gynekologen min hadde sendt meg til røntgen i oktober 2006 og tett eggleder var resultatet.

Gyn anbefalte videre å bare prøve på egen hånd, siden eggleder var tett. Vi så gjorde, noe som førte til jubelbrus og blått kryss på nyttårsaften!! Vi hadde klart det på egenhånd, etter 5 prøverørsforsøk!

9.januar fikk jeg smerter på høyre side, og ringte gynekologen min, for jeg tenkte at jeg ville få komme inn med det samme. Fikk bare beskjed om å ikke gå og tenke på det, og at alt var nok helt normalt. "Prøv å slapp av".....

Senere på dagen ble jeg innlagt på sykehus og operert med graviditet i egglederen...... :o(

Alle legene på avdelingen ble overrasket over at gynekologen min hadde anbefalt vanlig prøving siden man aldri kan garantere at en eggleder er helt tett...det er alltid en sjanse for at det er en liten åpning....

Følelsene etter dette er selvfølgelig sterke og mange, men det hele har gått forholdsvis greit mht sorgprosessen.

Men nå i det siste har jeg kjent på et innestengt sinne! Jeg er ikke sint av natur, heller av den optimistiske sorten.

Når jeg legger meg om kveldene så kjenner jeg at sinne koker pga gynekologen min som ikke advarte oss om at sjansene kunne være til stede for en ny exu. Og at han ikke kunne ta meg inn til UL da jeg ringte den dagen jeg hadde så vondt!

Og jeg er sint fordi jeg på grunn av denne "bortkastede" graviditeten måtte avbryte IVF forsøket vårt, jeg kunne vært på rugedag 5 i dag...

(..denne gynekologen glemte forresten også å sende søknaden/ henvisningen vår til IVF...søknaden vår lå i posthylla hans i 4 uker....)

Jeg koker!! Og det er ikke helt "meg" å kjenne disse følelsene....

Det er vondt, og jeg vet ikke hvordan jeg skal bearbeide det.... Har mer erfaring med sorgfølelse for å si det sånn......

Jeg får hodepine og sover dårlig av dette.....

Noen som har lignende erfaringer?? Og som kan gi meg noen råd? Eller bare noen velmente ord....? :o)

Takk for at dere orket å lese - det var godt å få skrevet det ned.

Klem fra

Fortsetter under...

Så bra at du er forbanna! Mye bedre og sunnere enn å være lei seg. Sinnet er en god energi og tegn på at du har kommet ett steg videre i sorgprosessen. Ikke rart du er i ferd med å eksplodere etter slik behandling! Har du vurdert å bytte gynegolog?

Hvis jeg skulle råde deg til noe, måtte det først være å akseptere de sinte følelsene. Det er godt du kjenner dem - sinte følelser som man ikke kjenner kan sette seg i kroppen, feks nakke og skuldre. Nå blir du kjent med en ny side av deg selv, og det i seg selv er en god ting. Men hvordan få det ut? Tja, det er mange metoder. Har du prøvd trening? Det kan hjelpe, jeg tar feks en løpetur eller en boxing-time på SATS når jeg er rasende. Du kan også lage deg "filmer" i hodet hvor du forteller gynekologen hva du synes om servicen hans(el. hennes) Skjell ham ut!!! Si akkurat de tingene du føler, og du kan kjenne at det letter litt på raseriet. Denne "filmen" kan du spille av i hodet mange ganger. Etterhvert vil du kanskje kjenne hvordan det slipper taket.

Disse to metodene bruker jeg som regel. Håper du finner en konstruktiv måte å få ut sinnet ditt på, og ikke minst at du snart får ei spire i magen som blir en ordentlig baby. Det fortjener du etter alle anstrengelsene! God klem så lenge

Hei vennen!

Huff da. Dette var jo absolutt ikke bra. Dette går jo på helsa løs.

Tror du må ta deg en tur til gynekologen din og forklare litt av hvert jeg.

Det tror jeg du har godt av Lenn. Kanskje burde du bytte til en annen en også. Det er jo tydelig at han har gjort endel feil.

Hvet ikke hva annet jeg kan si Lenn. Jeg tenker og føler med deg.

Bruk meg eller oss her inne til å få ut sinnet ditt. Det hjelper.

Trøsteklem fra meg

Kjære deg Lenn

Formelig kjenner sinnet ditt og sorgen gjennom det du har skrevet.

Og det er jo ikke rart at du er sint, du har mye å være skuffet over!

Jeg er ingen ekspert men syns det høres ut som om du kunne trenge å få bearbeidet dette ved hjelp av noen som er profesjonelle...........

Det er jo absolutt ingen skam å oppsøke en psykolog for å få satt ting i perspektiv og få ut gammal gruff soml ligger der og ulmer.

Det var jo en traumatisk opplevelse du hadde, og det krever ofte debriefing som det så pent heter på fagspråket. Fordi hvis man ikke får bearbeidet det, kan det ofte lagre seg i kroppen og nettopp fremkalle mye sinne som du beskriver. Andre reaskjoner er hodepine, angst- lignenede reaskjoner, konsentrasjonsproblemer, skyldfølelse, problemer med å sove på natten osv...........

Samtidig må du sikkert gi deg selv tid til å sørge, fordi fortsatt ligger jo dette som et åpent sår for deg! Tross alt er det ikke lenge siden det skjedde, men hvis du fremover fortsetter å ha de samme følelsene kunne det være lurt å vurdere hjelp. Og kanskje skrive et brev til gynekologen din og fortelle hvordan du føler det, det er mye god terapi i å få det ut av systemet og legge ansvaret over på noen andre.

Ikke gi opp kjære deg!! En gang skal det lykkes!

Ikke glem historien om hun i slekta mi som har mistet så mange ganger, 7 til sammen, men som nå går med nr. 2 i magen:o)..............

Stor medfølende trøsteklem

Uff Lenn... du fortjener ikke ha det sånn.. du er uheldig!!!!

Du fortjener så en spire eller to og du skal være lykkelig..

Du er jo ei så fantastisk jente og du fortjener det beste, så jeg vil bare sende deg en stooooooooooooooor klem og jeg håper det løser seg for deg snart og at vi snart ser et kjempeglis bak innlegget ditt!!!!!!!

Tenker på deg...

Tusen takk for kjempefine svar jenter!!

Nå ble jeg bare sittende å gråte - skjønner ikke hva som går av meg om dagen... Alt var plutselig så mørkt.....

Ja det er en kjempefin ide å trene for å få ut "gruff". Jeg har bare venta på at operasjonssårene skulle gro etc, så har jeg ergometersykkel og stepkasse, samt gode joggesko ;o) Det er fin terapi å gå tur også.

Og kjempelurt dette med å spille "film" inne i hodet. Jeg har erfaring med å skrive brev til vedkommende (ikke sende det selvfølgelig...)der jeg skriver alt jæv'''skap jeg kommer på og kaller vedkommende alt mulig. Så brenner jeg brevet....

Jeg tror ikke jeg orker å snakke med gynekologen face to face. Dette har utspring i at han er...vel..hva skal jeg kalle ham.... en noget arrogant type/ person.... Han har altfor mange pasienter (noe som gir utslag i at han glemmer i hytt og gevær...) Han er rett og slett humørsyk... Noen ganger har han all verdens med tid, mens andre ganger sitter man på nåler der.....

Ja jeg vil nok bytte. Vil begynne å bruke gynekologene på sykehuset her i byen - de er proffe og tar meg (forhåpentligvis) på alvor.... De har iallefall gjort det hittil.

Professjonell hjelp er jeg tilhenger av.

Da jeg mista i exu for 3 år siden, hopet det seg opp med andre faktorer også, forferdelig på jobb, sambo ble alvorlig syk+ et dødsfall, så da ba jeg fastlegen om å henvise meg til psykolog. Men vet dere hva?? Det var ETT års ventetid!! Så jeg bare lo mens jeg rista på hodet.......

Det ble jo aldri til at jeg gikk dit. Så jeg vet ikke hvordan jeg skal få snakket med noen som man slipper å vente i "hundre år" på å komme til......

Huff, dette ble vel like langt som det forrige.

Tusen takk for at dere tok dere bryet med å lese det laaange innlegget. Det er såå godt å ha dere snille gode jenter!! - dere er helt fantastiske - takk for god hjelp!!

Nå kan dere legge dere og samtidig vite at dere har gledet noen :o)

Stooor klem fra

Annonse

Vil bare gi deg en god klem jeg...

Vi har alle våre tunge dager, og jeg skjønner godt at det blir nok innimellom...

Håper alt ordner seg- og vet du, det pleier å gjøre det for snille jenter:-)

Klemmer-

hei på deg.

jeg skjønner godt at du er sint, det er bra å bli sint, men ikke når det er innestengt. det er ikke lett å gi råd, men jeg ville kanskje snakket med min sambo og spurt om han kunne være "bokseputa", jeg kunne få det ut gjennom; så sette igang å hyle og skrike, banne (da mener jeg skikkelig få blåst ut) og fortelle akkurat hvordan jeg føler meg, og hva du mener om den gynekologen).

Hvorfor bruke din mann? :

1. Han kjenner deg og dine følelser

2.Han forstår deg, og du slipper å ha dårlig samvittighet for å blottlegge følelseslivet ditt og for å skjelle ut andre mennesker(gynekologen), som du ikke kjenner så godt. og til slutt:

3. Mann og "kone" må stille opp for hverandre ekstra mye når vi er i denne "berg og dalbanen" av et følelseskaos som denne "situasjonen" gir.

4. etter utblåsning kan du krype inntil "bokseputa"å bare nyte å få ut

alt sinnet.

også ville jeg tatt en telefon til gynekologen og sagt at jeg ville bytte gynekolog og sagt hvorfor.....fordi det må jo være vanskelig for deg å fortsette å stole på han nå framover!

kanskje ikke dette er en måte du vil gjøre det på, men det aller viktigste er å få det ut ihvertfall ellers ligger det der å gnager, sånn er det hvertfall hos meg. uansett ønsker jeg deg lykke til.

snehvit

psst. jeg bruker mannen min ofte som "boksepute" mange ganger uten å snakke med han om det først også hi!hi!hi! (stakkars mann!)

-er så mange følelser i lufta- vettø!

Tusen takk begge to!!

Topp ide å bruke sambo som boksepute...

Jeg har verdens snilleste og beste sambo, og jeg vet han vil hjelpe. Men det er jeg som må ta meg sammen og be om hjelp...For han aner ikke at jeg er så sint nå..... Hvis ikke jeg sier noe, vil han tro at alt går bra..... Typisk meg "Neida alt går fint" "Bra med meg" osv.

*Sukk*

Men nok en gang tusen takk for råd og oppmuntringer!! Det gjør GODT!

Mange klemmer fra

Hei vennen!

Vi er visst litt forskjellige vi to:-) Jeg har nemlig vært mye mer sint enn lei meg gjennom dennne tunge prosessen. Mannen min har vært ufriviig boksepute mang en gang ,og jeg har hylt og skreket så høyt at jeg har vært sår i halsen etterpå... Ikke veldig bra, for mannen min blir kjempefortvila og tror det er han det er noe galt med. Men det er det jo ikke - det er hele den forbanna urettferdige situasjonen som er problemet!

Det jeg har gjort i psykisk "pressede" situasjoner er å skrive mail eller brev til gyn/klinikken jeg har brukt. Gyn. som utredet meg hører ikke til på Riksen, og jeg fant etter hvert verken mål eller mening i det han gjorde. Og det skrev jeg i et brev til sykehuset hvor han jobbet og ba om å bli henvist til Riksen. Nå har jo ikke jeg vært super-fornøyd med Riksen heller, og det har jeg prøvd å fortelle dem i mail. De synes sikkert at jeg er en skikkelig masete bitch, men det har jeg ikke råd til å bry meg om - det er jo tross alt noe så viktig som å bli gravid som står på spill. Jeg har tenkt som så at jeg mååååååå bare si ifra hvis jeg ikke er fornøyd, for det er jo bare meg/oss det går ut over hvis noe går galt. Det er dessverre du et trist eksempel på *trøste*...

Innerst inne vet jeg ikke helt hva jeg skal råde deg til - jo forresten: Skaff deg barnevakt på fredag, så møtes vi på "Broker", drikker massssse vin og forbanner verden nord og ned. Hyler mot månen, tramper i gulvet og vræler FAAAAAAAEN (helt til vi blir kastet ut...)

Stor klem fra

Kjære vennen!!!

*holdergodtrundtdegnåog gir deg en laaaaaaaaang og god klem*

Jeg vet hvordan du har det,nå....

er litt der om dagen jeg også......og det er vondt!

Har vært sur og grinete i hele helgen og i dag på telefonen sa mannen min:fruen-elsker du meg ikke lenger?-du er så sint på meg om dagen.....MEN det er ikke lett for meg å forstå hva du vil når du tar på deg jern-maska di du gjemmer deg bak......

"herreguuuuud"tenkte jeg mens tårene rant nedover kinnet mitt(noe han selvfølgelig ikke vet....)

JOOOOOO jeg elsker deg,mannen min!!!!!!sa jeg,men det er ikke så lett å være kvinne midt oppi alt dette...alene om å sørge føler jeg..

(Driver 2 frisør salonger,jobber 100%,har en jente på6år,159kvm hus,hva skal vi lage til middag?og en mann-blir MYE å tenke på for en stakkar da gitt,MEN jeg synes ikke synd på meg selv har jo valgt dette selv og trives veldig godt.Men det hadde vært godt å ikke hatt alt ansvaret hengende over seg hele tiden....

KREMT

Eh nå skulle jeg jo gi deg råd å ikke klage på meg selv,men et råd vil jeg gi som jeg skal følge selv og det er å snakke med mannen og spøre han hvordan har du det kjære midt oppi det hele????

Vet at du snart vil reise deg i gjen,men hyl og skrik og sørg ferdig og du!KVITT DEG MED HAN GYNOLOGEN DIN ER DU SNILL!!!!!!

Høres IKKE god ut!

LYKKE TIL!!!

Og bare kom hit så skal du få trøst å kos av vårs jentene her.....

;-)

KLEM

Kjære kjære Lenn!!

Jeg blir sint på dine vegne jeg nå. Fikk virkelig lyst til å kallkvæle en viss Prytz.... Bra jeg ikke skal innom fastlegen min på ei stund :)

Skjønner ikke at han kunne være så arrogant å avvise deg sånn.

Godt å høre at du prøver litt forskjellig for å få ut sinne. Han hadde hatt godt av å lest noen av de brevene dine....

Er nok lurt å bytte til noen på sykehuset. Jeg har bare møtt profesjonelle leger der. De har virkelig tatt meg og mine bekymringer på alvor.

Håper du klarer deg gjennom disse brasene også og blir gode gamle positive Lenn snart.

Du har vært gjennom ganske mye på relativt kort tid, så at du får forskjellige reaksjoner er jo bare naturlig.

Har ikke noen gode råd å gi deg, men følte bare for å skrive at jeg føler med deg. Både sorgen og sinne ditt!

Stor klem fra

Kjære gode gamle gulljenter!!

Ååå det er så godt å se at vi er flere (altså, jeg VIL jo ikke at vi skal være flere...skjønner) men det er trøst i feller skjebne.......

Og ja, jeg skulle nok fulgt ditt eksempel snøfilla-vennen, og brølt og hylt til sambo. Men jeg er liksom ikke sånn. Og nå føler jeg nesten at jeg har en maske, som Fruen sier...

Er så vant til å si "Det går bra" når noen spør, også sambo....

Ikke bra *riste på hodet...*

Men fikk snakka med ei venninne i går og forklarte hvordan følelsene var. Og fikk masse aksept for det! Og det var deilig! Så det er vel lurest å få det ut, når det ikke kommer som tårer, må det komme som raseri..

Men JA - det hadde vært KONGE å tatt en skikkelig fest fredag, drukket alle under bordet og tatt`n helt ut!! Ho ho. Hadde vært gøy å kommet inn på BIM igjen...åja...hun Lenn var helt spinnvill...herregud....drakk 8 øl, 6 drinker, 5 tequila......oj, hun ble skikkelig full...he he he he :o)

Er så glad jeg har dere - men snart skal vi alle over til gravide slitere!!

Jeg fikk faktisk positiv eggløsningstest i dag!! HURRA.

Så da kommer mensen snart!! Et lyspunkt :o)

Så jeg føler meg bedre nå (helt til sinnet kommer igjen ;o))

Ha en riktig fin dag jenter.

Masse klemmer fra

Annonse

Hei vennen!

Takk for koselig svar!!

Ja...det går opp og ned med disse følelsene mine...Fikk som du leser ovenfor snakka med ei venninne i går som forsto følelsene mine. men jeg har så vondt for å be om hjelp...Er liskom den sterke, flinke som overlever alt.... Hvis du skjønner....

Men er skikkelig forbanna på P, ja....når jeg oppsummerer, så har han hatt endel "brølere" på merittlista si!! Kjenner at jeg har lyst å banke han... Ja da han hadde glemt å sende søknaden vår til IVF, så ble jeg sååå forbanna. Reiste i sinne, med tårene rennende nedover ansiktet rett ned til kontoret hans... Og reiv i døra...men han hadde stengt...

Dermed så ringte jeg han på mobilen...Jepp. Og han fikk høre det!! Og merkelig nok så tok han det tydeligvis IKKE til etterretning! For den gangen skjønte han at han hadde gått over streken.

Vi har forresten et vennepar her på Lilleh. og tror du ikke han har glemt å sende deres søknad også?? Hva er det den mannen tenker med?? Han kan jo overhodet ikke behandle pasienter!!

(Oj oj...få ut litt sinne her, jente........)

Ja, jeg synes de på sykehuset er kjempedyktige!!

Det har kommet et ny, Rekkedal. Det var han som undersøkte meg da jeg ble innlagt. Kjempeflink. Er egentlig fra vestlandet, så mamma har også blitt operert av han :o) er det mulig hi hi....

Og Vossli, Westad og de to damene (husker ikke navnet, men hun ene opererte meg)

Tusen takk for oppmuntringer vennen!!

Håper det går bra med deg og spirene!! Føler du deg bra om dagen?

Ta vare på dere selv :o)

Stoor klemmm

Lenn, '

vil bare gi deg en klem jeg..Og vet ikke om du trener jeg men en lang gaa eller loepetur kan vaere noe som hjelper med aa faa orden i tanker og sinne...og saa blir du sliten i tillegg og kanskje faar sove??hehe

troesteklem fra meg

Hei igjen!

Var ikke rare oppmuntringen, men bra du syntes det var det :)

Nå fikk jeg virkelig lyst til å starte en anti-P kampanje. Du vet leger er jo avhengig av sine gode rykte for å få pasienter...

Tror faktisk jeg husker du hadde ett frustrasjons-innlegg her da han ikke sendt søknaden. Eller du nevnte det kanskje i ett innlegg hos noen andre som var frustrerte.

Verden er ikke stor. Hun legen jeg hadde på Ullevål hadde jobbet sammen med fastlegen min.

Det går bra med meg å spirene. De er kjempeaktive :)

Formen er faktisk ikke så værst heller. Bare jeg får spist om morran forsvinner kvalmen. Og etter at jeg har begynt å ta jerntilskudd begynner energien å komme tilbake. Og i dag har jeg siste timen hos fysioterapaut. Har faktisk ikke hatt hodepine på ei uke :)

Nå synes jeg tiden går så sakte. Har nedtelling fram til UL neste torsdag. Gleder meg masse!! Når tankene om at noe kan være galt skyver jeg de langt unna. Har jo vært så mange ganger til UL at da burde det vært oppdaget før.

Ta godt vare på deg selv du også!!!

Klemmer

Hei Lenn!

Vet så altfor godt hvordan du har det, dessverre! Jeg har sliti de siste 6-7 mån med et utrolig sinne. Vi har hatt masse problemer med familien til sambo og jeg føler at de kun jobber mot oss og prøver å trykke oss ned. Alt er falskt med dem, men fasaden utad skal være såååå perfekt.

Vi bor to hus fra svigers og selv om vi ikke ser dem så ofte så er det bare følelsen. Har svoger og svigerinne 5 min unna som vet selvfølgelig hvordan vi har det fordi de har 3 venner som sliter med det samme!!!!!! Etter akutt innleggelse med svangerskap utenfor livmora og en kjempe påkjenning kunne det vært korslig med et spm "hvordan har du det", men nei da, det bare overser dem.

I motsetning til deg så raser jeg ut ovenfor sambo. Sikkert litt for mye stakkars. Sliter veldig med bivirkninger av hormoner også og gruer meg veldig til 3 forsøk. Jeg har også prøvd å få noen å prate med, men det er jo umulig pga ventetid. Ellers så koster det en formue om man skal bruke noen utenom henvisning fra lege.

Ja Lenn jeg har ivertfall lignende erfaring! Om jeg kan gi deg noen råd? Nei egentlig ikke, annet enn å fortelle deg at du er ikke alene:o)

Jeg trenger vel en del råd selv. Føler meg gjennom sliten om dagen, burer meg inne og har null å gi!

Men en ting hjelper og det er å skrive dette ned. Ivertfall for en kort stund. .....

Klem fra ei i samme situasjon

Kjære dere!

Tusen takk for svar!!

Ja Malin, det hadde vært topp å få trykket P noen hakk nedover...

Han har jo enormt med pasienter, og det er jo umulig å få komme inn til han nå, om du ikke allerede er pasient fra før.... Han "flyter" nok litt på sitt gode navn og rykte, men det er IKKE alle som liker ham!! Kjenner flere som går der fordi han er flink, men mennesklige egenskaper- det mangler han en del av til tider... Dessverre!! Så jeg har heldigvis hørt begge sider hos ham.....

Hvilken fysioterapeut går du til? Er det her i byen? Jeg har nemlig prøvd noen av de som holder til i byen....Var på Aktivklinikken i høst......

Kanskje snart: kjempebra med løping og gå tur! Helt enig. Skal sette i gang så snart jeg kan :o)

RLDO: Det er trist, men likevel godt at det finnes andre i min situasjon. Jeg unner virkelig ingen å oppleve hverken exu eller prøverør i det store og det hele.... Det er jammen undervurdert!! Det er verre enn det høres ut til synes jeg...

Forstår godt at du blir kjempelei deg og frustrert når de ikke kan spørre hvordan du har det.... *trøsteklem*

Men rettferdigheten skal seire til slutt, og vi skal lykkes alle sammen!! Det vet jeg, men veien dit er jæ*** lang synes jeg...Altfor lang og bratt.

Sender dere alle klemmene jeg har og alt godt til hele gjengen!!!!!

Lykke lykke til videre :o)

Masse klemmer fra

Tenkte egentlig jeg skulle bestille time på Aktivklinikken jeg også, men så anbefalte fastlegen min Søndre gate fysioterapi. Så har gått der. Er egentlig glad jeg valgte de. Ser for meg at Aktivklinikken hadde satt meg på ett trimapparat... :) Hadde nok hatt godt av det. Men tror jeg vil ta den trimmen hjemme uten tilskuere :)

Nå har jeg fått massasje hver gang. Kjempegodt! Skal ha siste timen i dag.

Jeg har vært så heldig med fastlegen min jeg. Han virka litt "rar" til å begynne med, men etter at jeg har vært der så mange ganger føler meg ordentlig trygg. Tørr å fortelle hvordan jeg har det. Og han tar mine bekymringer seriøst.

Helt enig med deg Lenn! Rettferdigheten skal seire til slutt!! Bare synd at veien skal være så mye lengre og brattere for noen enn andre.

Klemmer

Kunne ikke vært mer enig Malin!!

Aktivklinikken er ikke bra.....

Jeg kom dit i høst med en ødelagt stressnakke som jeg knapt kunne lee på.....Jepp, 2 minutts massasje og rett på armhevinger etc. Og så kunne jeg baaare gå på jobb etterpå... HÆ??

Jeg satt i bilen og skalv på hendene av utmattelse...var helt ferdig og følte meg elendig etter hver behandling......

Det endte md at jeg slutta der ja. Ringte og sa at jeg var syk, og kom aldri igjen ;o) Ho ho......

Har hørt mye bra om Søndre gate fysio!

Jeg har tidligere gått på Lillehammer fysikalske, hos Øyvind Riechelt. Han tok iallefall vare på både kropp og sjel, for jeg babla i vei hver gang jeg var der ;o) Så det var fysioterapi og psykolog i ett! ;o) ha ha.

Lykke til videre Malin. Jeg følger med på deg og spirene :o)

Stor klem

Såpass ja. Bra jeg ikke dro dit da!! Vi har avtale gjennom jobben med de, men ettersom jeg fikk henvisning fra fastlegen ble det jo uansett ikke dyrt på Søndre gt.

Litt psykologi der jeg går og. Jeg babler også i vei :) Måtte jo fortelle hvordan jeg hadde fått 2 i magen. Så føler jeg har fortalt halve livshistoria mi snart :)

2 gangen jeg kom dit spurte hun hvordan det sto til med den vordende mor. Kjemperart å høre og vite at det var meg hun mente. Synes fortsatt det er litt rart å tenke på meg selv som mamma.

Takk for lykkeønskninger Lenn!

Leste over at du snart får mensen. Det er jo bra. Da er det ikke lenge til du er i gang igjen :)

Stor klem

Ser at det er mange som har gitt deg gode svar her.

Jeg vil bare gi deg en kjempestor klem jeg. Håper at du snart

føler deg bedre. Det fortjener du sååååååååå!!

Har egentlig ikke noe å komme med jeg, føler at alt har på en

måte blitt sagt.. Og i fare for å gjenta alle andre, så holder jeg

heller munn tror jeg..

Men jeg tenker masse på deg, og unner deg sånn at livet skal gå

oppover nå. I riktig retning..Det har vært så masse urettferdighet

ute å gått nå, og skjønner ikke hvorfor alt skal skje deg??

Du som virker så utrolig snill og omtenksom. Du skulle heller fått

velge og vrake i det du ville hatt du...

Jeg håper håper håper at du snart får en baby i magen din, og

at livet ser rosenrødt ut snart..

Jeg tenker på deg Lenn!

Hei Lenn!

Vil bare få si at jeg skjønner utrolig godt at du er sint... synes det er så mye arrogant behandling fra folk i helsevesenet. Ingen er perfekte, men det er så lite som skal til for at folk føler seg bedre ivaretatt! Jeg ville byttet gynekolog. Vi er så ekstremt sårbare i denne prosessen så bare det beste er godt nok!!

Lykke til!

Tusen takk for støtten! :o)

Ja jeg blir så fascinert av helsenorge....Når man ikke kan stole på legene, hvem kan vi stole på da?? Oss selv...?

Nei nå har jeg gjort det slutt med legen min. Og snakket med legene på sykehuset. Og de "tar over" herfra :o) Betryggende .o)

Masse lykke til videre dere også!!

Stor klem fra

Hei vennen!!

ja din tidligere gyn er jo virkelig håpløs.....godt du har gjort det slutt...he he. Kjenner så alt for godt igjen det sinnet og agresjonen du har. Jeg føler meg sint ennå på min gamle gyn......

Husker så godt den dagen mannen min og jeg var der.....for 2 og et halvt år siden. Skulle på første ul for å se hjerte slå. Men kunne ikke se noe. Jeg ble bekymret. Etter en del frem og tilbake sa gyn at jeg kunne vente noen dager for å ta en ny ul. Eller vi kunne jo dra på ullevål, de har bedre aparater der.Men det var ingen vits.Vi var jo ikke hysteriske..... Men hun sa at om jeg skulle få sinnsyke smerter på en side, måtte jeg gi beskjed.....så jeg vet ikke om hun allerede da lurte på om det var noe galt. Smertene kom jo på kvelden og full fart på operasjonsbord...jeg fikk ikke puste....2liter blod i magen..Herregud, jeg kunne ha dødd. Og om gyn hadde dette i tankene tidligere på dagen, hvorfor sendte hun meg ikke til ullevål for en sjekk. Det er så mye som irriterte meg med hun. men har jo skjønt i etterkant at hun tok litt lettvint på ting.

Det hjalp å skifte gyn. En føler at en starter helt på nytt igjen, og det kan være godt. Nye mennesker-nye muligheter. Alle leger sier forskjellig....allmennleger ihvertfall..... men som jeg har blitt fortalt flere ganger: Med en eggleder kan en bli gravid på egen hånd. Egglederen på den ene siden kan fange opp egg fra eggstokk på motsatt side også, HVIS den egglederen er helt frisk og ikke ligger i klem. Dette kan en bare finne ut via lap. Da jeg skylte gjennom min eggleder med kontrastveske,var den åpen. Legen sa det kunne se ut som om den lå i klem på ul.Men kunne ikke si 100%.

Dette er ikke lett. Vi legger våre liv i legene sine hender og håper de kan gjøre dette lettere for oss. Men så enkelt er det ikke. Føler en kan mer om dette enn legene....Kanskje vi burde skifte yrke? hihi

Håper dette blir bedre nå vennen. Du klarer å komme deg fremover, det er bra. Vet du noe mer hvor lenge du må vente? Er jo delte meninger der og...sukk...

Men nå er det så sent.....snork..... Ikke skrevet her på en stund, så måtte oppdatere meg litt.....

Masse klemmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...