Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter

Uff mener ikke støte noen med dette innlegget. Grunnen til at jeg skriver er at jeg blir så forvirret av de forskjellie vekt estimeringene som finnes på disse mamma sidene.

Så derfor lurer jeg så, dere som har født fortidig, hvor mye veide babyene deres, og hvilken uke kom de?

Takk for alle svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uke 35+0

2310g

var vist det han skulle veie også i uke 35 etter det legene sa på sykehuset,akkurat så stor som han skulle være=)

Skrevet

min lille snupp er riktig nok ikke født enda, men på vekstestimering på ultralyd i uke 34 var hun ganske nøyaktig 2563 gram i følge legen. ( om det er riktig vet jeg jo ikke, men i og med at de regnet på grammet så vil jeg tro at det stemte). hun lå iallefall litt over gjennomsnittet.

Skrevet

uke 36....2850g, 46 cm lang:)

Skrevet

min datter kom i uke 34+1 og veide 3190 gram og var over gjennomsnitte

Skrevet

en venninde fødte i uke 25 og hun var 759g

Skrevet

Min venninne fikk tvillinger, tatt med keisersnitt i uke 32 pga at den ene ikke vokste slik hun skulle, men lå klemt ned i bekkent på en merkelig måte. De veide henholdsvis 957g og 1753 g. Selv var jeg på vekst estemering på torsdag, akkurat 31 uker på vei og hun ble anslått til å veie ca 1800 g, og etter forventet vekt i uke 31 så er den anslått til ca 1750 i begynnelsen av uken, så hun ligger jo perfekt til:)

Skrevet

var på ul i dag, er 32 +2 og hun veide visst 2600 gr... topper kurven for å si det sånn, men det trenger jo ikke å stemme...

Skrevet

var på ul 31+6 fikk estimert lille ulrik til 2300g og 31cm rundt hodet, hvor lang vet jeg ikke. 17,4% over gjennomsnittet.

Skrevet

Takk for alle svar...

Ser det varierer like mye som på oss voksne! Hadde vel ikke forventet annet, men det er litt gøy å høre hvor store de er!

Skrevet

for tidlig og for tidlig, fødte 37+0 sist gang, tre uker før.. og da var hun allerede 4100 og 53 cm...

så der måtte terminen ha vært feil eller no..

Skrevet

uke 34 og han var 2690 gram og 47 cm, neste mann var fødd i uke 38 og han var2760gram og 47 cm tredje mann kom i uke 38 og han 3450 gram og han var 50 cm så det varierer veldig kan du sei

Skrevet

Mitt forrige svangerskap endte med svangerskapsforgiftning. Lillepia hadde fått lite næring pga nedsatt morkakfunksjon. Så det ble haste-keisersnitt i uke 32 +5 dager. Da veide lillemor 1425gram og var 43 cm lang. (...eller kort ;-) Alt gikk bra, og vi fikk reise hjem når vekta akkurat passerte 2000 g. Mini-bebis, ja! Men såååååå søt....

Skrevet

Uke 34+6 og var 3000g-, 47 cm. Men på målingene på UL 2 timer før sa de 2500. Så tror ikke de målingene stemmer alltid.

Jeg fikk beskjed i uke 32, at dersom jeg gikk til termin, kom han til å veie 4,5-5 kilo. Visste at han var stor.

Skrevet

Har ikke født for tidlig selv, eller jo.. jenta mi kom akkurat 25 dager før termin og da var hun 2970.. ikke akkurat prematur da men..

Søsteren min fikk ei jente når hun var 28+2 og hun var 1200 gram.. Hun er forresten snart 5 kg=) Så det gikk kjempebra!

Jeg var på vektestimering forrige onsdag. Da var jeg 34+0, og da skulle jenta i magen være ca 2600 gram, litt over gjennomsnittet.

Skrevet

var på ultralyd i går, var da 33+4.. babyen veier ca 2700 gram! ..

Skrevet

Fødte 30 dager før tiden (uke 35 eller 36?). Da var ungen 48 cm og 2700g. På UL dagen før fødsel estimerte de vekten til ca. 3 kg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...