Gå til innhold

tror dere at vi "føler" det på kroppen når vi er gravide?

Anbefalte innlegg

jeg har flere venninner som sier til meg når jeg spør dem om symptomer osv. at de bare visste at de var gravide...de kunne ikke forklare det.. en følelse de fikk...? noen andre som har opplevd dette? Altså ingen spesielle symptomer, kun en følelse.....

Fortsetter under...

Ja, denne gang var eg sikker!!

Testet tre dager før ikm... måtte få det bekreftet!

Ingen symptomer før ikm...

Men, ikke alle har denne følelsen, noen blir jo helt overrasket..

Lykke til!!

takk:) så spennende! jeg har en litt sånn følelse faktisk, men tør liksom ikke høre på den. jeg tror liksom ikke at testen skal være positiv, derfor tør jeg ikke teste. jeg tenker med meg selv at det er bedre å vente til tr kommer enn å teste. jeg er redd jeg blir såååå skuffa!

gratulerer til deg da! så koselig:) har dere prøvd lenge? Har du fått noe symtomer nå?

jepp! man vet d bare liksom. kjenner d på seg=)

jeg kjenner ingenting nå da..og har ingen symptomer... er ikke sikkert man føler d på seg hver gang .. men men..=) tror man får en liten anelse ja

Annonse

Ja, jeg hadde det da jeg ble gravid med datteren min :o)

Kroppen min bare visste det, uten at jeg kunne sitte fingeren på hvorfor. Testet IKM dagen, midt på dagen og jeg hadde drukket mye vann. Testen ble negativ, men da visste jeg at jeg bare måtte vente et par dager med å teste så ville den bli positiv :o) Det stemte.

Nå prøver vi på nummer to og denne gangen har jeg ikke fått samme grad av at kroppen vet, men jeg tror det kommer av at følelsen ikke lenger er ukjent og at jeg er redd for å ta feil (skuffe meg selv). Men jeg må si at jeg føler på meg at jeg er blitt gravid denne pp (blir veldig overrasket om TR kommer på besøk), men jeg tør ikke si noe veldig høyt før jeg har testet positivt. Men, jeg føler jeg vet at det blir positivt - at jeg har blitt hybel for en lillesøster eller lillebror til datteren min.

Nå har leggene mine begynt å krible også - og det har de ikke gjort siden sist jeg var gravid.

Krysser fingrene.

Det føles svært lenge til søndag....

Ja,jeg tror at man kan ha den følelesen,men jeg klarer ikke alltid og stole på mine intuisjoner :)

Men må si jeg er spent på om jeg er gravid denne pp,skal til syden på fredag,så håper ikke veeeeldig at jeg er gravid,men bare ett pluss visst jeg er det :) Men er jo gjerne slik at når man ikke ønsker det veeeeeeeeldigt så er man det,har ihvertfall vert slik med oss :)

Ja, på en måte. Da jeg ble gravid med lillegutt prøvde vi ikke på noen måte å bli gravide. Jeg hadde sluttet på pilla av andre grunner, og vi brukte kondom + begge var mye opptatt med andre ting, så det var heller lite aktivitet i sengen. Hadde også fått beskjed av legen i tenårne at jeg hadde noe misdannende eggeledere (ligger i familien) og muligens ville trenge assistert befruktning. Men tenkte ikke så mye på det nå.

Så uteble mensen. Jeg hadde ikke eneste symptom på at jeg var gravid. Ikke var jeg trøtt eller kvalm, og ikke hadde jeg ømme pupper eller mensmurringer. Så det var ikke så mye som skulle tilsi at jeg skulle tro at jeg var gravid. Likevel begynte den tanken å kverne. Så jeg surfet på nettet om det var vanlig med forsinket mens første syklus etter pilleslutt. Fant at mensen i slike tilfeller kan være et halv år forsinket (?) uten at noe trengte å være galt. Ok, så jeg prøvde å slå meg til ro med det. Jeg hadde jo brukt prevensjon. Men så gikk det en uke. Fremdeles ikke et eneste sympton (jeg sjekket alle lister jeg klarte å google frem). Men nå var jeg bare helt sikker på at jeg var gravid. Tok en test og det var jeg!! Tok likvel litt tid før jeg greide å ta det helt innover meg.

Jeg trodde jeg var gravid..... Jeg mente selv at jeg kjente det på kroppen. Så uteble mensen med 2 dager. Tok en test. Den var negativ. Og så kom mensen. Men ikke så sterk som den pleier. Så jeg tenkte at jeg fremdeles kunne være gravid. Tok ny test en uke etter antatt IKM. Men den var også nagativ. Så nå prøver vi på nytt. Hadde el i går......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...