Gå til innhold

Fødested Kongsvinger sykehus?

Anbefalte innlegg

Har i dag vært på første svangerskapskontroll og har søkt om å få fødeplass på Kongsvinger. Har termin 17.august. Noen som også har valgt Kongsvinger?

Jeg bor på Jessheim, men har hørt mer bra om Kongsvinger enn Ahus, så den lille ekstra veien skremmer ikke så mye. Epidural-mulighet, akupunktur og tomannsrom er nok mer viktig for meg.

Første svangerskapskontroll var egentlig en stor skuffelse, fikk ikke engang bekreftet at fosteret lever. Bare masse papirer, urinprøve og blodprøver. Skulle gjerne ha fått en eller annen bekreftelse på at alt står bra til..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7997940-f%C3%B8dested-kongsvinger-sykehus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg har termin 2 august og er fra Jessheim. Jeg har også tenkt å søke på Kongsvinger mye på grunn av det er et lite sykehus. Jeg har tidligere født på Ahus og var ikke spesielt fornøyd med det. Prøver derfor Kongsvinger denne gangen.

Forstår din skuffelse med svangerskapskontrollen. Jeg går til fastlege på Jessheim og synes oppfølgingen er alt for dårlig. Har derfor også betalt for ul hos privat gynokolog for å få bekreftet at alt står bra til. Mistet et barn i mai som hadde vært dødt i flere uker uten at det ble merket på svangerskapskontrollen. Når jeg ble gravid igjen ringte jeg fastlege i uke 8 for å få time til svangerskapskontroll fikk beskjed om at fastlege ikke hadde time ledig på 4 uker og de sa at det ikke var vanlig med kontroll før rundt uke 12. Fant derfor ut denne gangen at jeg fikk heller betale for ul selv. Tok ul i uke 6 og uke 11. Betalte tilsammen 1200 for dette og det var det verdt! Hvis du er urolig så ring til fastlege for å få rekvisisjon til ul. Det er godt å få en bekreftelse på at alt står bra til. Alt er nok helt sikkert i orden men hvis man selv er urolig tar det bort så mye av gleden av å være gravid at man like godt kan få sjekket det opp.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...