Gå til innhold

Hva trenger man av utstyr og forberedelser til babyen?

Anbefalte innlegg

Heia alle mars fødene kvinner!!!!!

Jeg har termin 17 mars, men i motsetning til mange andre, håper jeg babyen min blir inni magen en god stund til.Svangerskapet har vært et kappløp mot tiden. Flydd på visniger, solgt to leikigheter, hatt eksamen og nå kjøpt rekkerhus og mettopp flyttet inni nytt hus. Og min samboer har en gutt fra før som også trenger tilpassing. Det tar tid å komme i orden, men nå begyner jeg å bli stressa fordi jeg ikke har baby ting i hus.Så hjelp meg medsøstre. Gi meg en liste over de viktigste tingene man trenger når det kommer baby i hus og hvor jeg kjpat og billig kan få tak i dette?? Gleder meg veldig og ønsker at ting skal være klart til gullet kommer.

Hilsen snart mamma ;-)

Fortsetter under...

Heisann!!

Høres ut som du har fått gjort mer enn de fleste får gjort i løpet av ett svangerskap!! Flink du er da =) Utstyr Vi har skaffet oss:

- bilstol (lånt av venninne)

- vogn

- skinn til å ha i vognen

- vogndyne

- dyne til sprinkelseng

- sprinkel seng med alt tilbehør

- uro til å henge over sengen

- litt tøy i den aller minste størrelsen

- så har vi fått en del tøy i diverse størrelser

- vippestol

- flasker

- badebalje

- vi har fått stellebord

- bleiebøtte

- babyhåndklær

- kluter

- vi har fått en del leker

- kjøpt lekekasse

- ammepute har jeg lånt av ei venninne

- lånt brystpumpe av venninne

- utedress/kjøredress

- ett par fleece tepper

-

hmmm... mulig jeg har glemt noe, men det var iallefall det jeg kom på i farten. .

Lykke til!!

Det er slett ikke mye man må ha, det meste er vel sånt som er kjekt å ha.

Du bør ha bilsete/nett når den lille skal fraktes hjem fra sykehuset. Du må ha et sted hvor babyen kan sove (og da altså også dyne, pute og sengetøy). Og det var vel faktisk det du MÅ ha. Butikkene stenger jo ikke når man føder, så det er mulig å få fatt i litt dag også. Jeg ser for meg det kan være kjekt å ha litt klær og stelleprodukter. Du kan også finne en liste på babyverden: http://www.babyverden.no/templates/Article____11084.aspx

Det enkleste og raskeste er kanskje å gå innom en utstyrsbutikk og kjøpe alt der på en gang. Men det er ikke nødvendigvis det billigste da (skjønt jeg vil tro du kan forhandle deg til gode rabatter dersom du kjøper "alt"). Ser også at en del butikker selger "startpakker" med seng, vogn, stellebord osv ganske rimelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...