Gå til innhold

Jeg søker bambi!!!

Anbefalte innlegg

Hei bambi! Det er jeg som skrev " hvorfor akkurat meg" Det virker som om vi er ganske like og hadde sikkert hatt en del å snakke om! Vi er veldig like i tenkene våre osv.

Tråden min begynte å bli rimlig negativ så jeg kutter den nå tror jeg. Hvis det ikke kommer noe fornuftig da! hehe. Jeg håper du tar kontakt! Hilsen Hetti

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7997301-jeg-s%C3%B8ker-bambi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei vennen!!!

Her er jeg! Har faktisk tenkt mye på deg og tråden din. Også har jeg sittet og lest en del nye tråder her inne, og må si at jeg blir litt sjokkert. Det er mange holdninger omkring fødselsangst. Mange som tror de hjelper oss ved å fortelle om fæle fødselsopplevelser som 'ikke var så fæle allikevel' osv.

Hvordan går det med deg da? Prøver dere? Håper det :)

Er 15+2 jeg nå, og har det fint. Skal til jordmor i neste uke, men vet fortsatt ikke om jeg skal nevne angsten enda (du vet hvorfor).

I helga var jeg i 30-års dag til en kompis. Jeg satt rundt et bord der det ble snakk om fødsel, og selvfølgelig kom det noen skrekk-eksemplarer etter hvert. Og helt uten å være klar over det, så hadde jeg blitt helt stille og hvit i ansiktet. Helt ulikt meg! Heldigvis satt det ei venninne ved siden av meg som vet om angsten (det er ikke mange som vet om det, fordi jeg klarer ikke å forsvare det), og hun dro meg med ut. Da måtte jeg gråte en skvett. Det er så rart å ikke ha helt kontroll på følelsene sine. Ihvertfall synes jeg det, som synes selv at jeg er en ganske sterk og balansert jente ellers. Du da?

Må på jobb en tur nå.

Stor klem fra bambi

Hei Bambi!!!

Tror du jeg ble glad da jeg så du svarte eller!!! JAAA!!

Jeg sitter å leser jeg også og jeg mener folk er utrolig lite opplyste når det gjelder dette med angst. Skrev inn her en plass at det er to former for fødselsangst: De som er redde fordi de har hatt dårlig erfaring med fødsel og de som er redde uten grunn. Det "bor" liksom bare i kroppen! De to tingene er det stor forskjell på spør du meg! De som har dårlig erfaring vil gjerne fortelle hvorfor og kommer med den skrekkhistorien for å liksom forsvare seg selv. Det er ikke nødvendig!!!

Hvordan det går med meg? Jo vi prøver!!!!! Hjelp, men jeg vil vil vil!! Føler at jeg liksom måå ta meg sammen. Også på vegne av min mann som er så lei seg for angsten min! Tok test i dag..hehe. ikke gravid men tok den alt for tidlig. Må liksom øve meg! haha.

Jeg syns jo du er utrolig tøff jeg da som faktisk er gravid. Skal bli spennende å se åssen det går med deg!!

Jeg måtte le da jeg så du var i 30 års dag i helga for det var jeg også! Måtte begynne å tenke om herregud var det samme sted. men det kan det ikke ha vært! hehe.

Som vanlig er det en haug med gravide damer i 30 års lag med svære mager og mye å fortelle. Fikk ikke høre så mye egentlig, heldigvis. De vet ikke om angsten min heller. Orker liksom ikke å begynne å fortelle om det! får bare høre det samme hele tiden! åhh..det er jo så koselig, du glemmer smerten, se på meg som har gjort det tre ganger..blablabla! Men stakkars deg som måtte sitte å høre dette. Syns folk er utrolig uomtenksomme!

En grunn til at jeg ikke orker å fortelle om det er fordi folk får litt sjokk! "du som er så tøff" hørte jeg en gang. Jeg har en tøff jobb som jeg mestrer bra og da skal man selvfølgelig ikke være redd for noen ting! Jeg har sterke meninger og er ikke redd for å si i fra når det er noe jeg mener er urettferdig noe som også er "feil" i forhold til det å være redd for noe!

Jeg skal ta en ny test nå i helgen! Jeg krysser fingrene og håper! er ikke sikker på hva jeg håper på men jeg tror det begynner å lene seg klart mot en baby!!!

Takk igjen for at du svarte!!

Klem fra Hetti!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...