Gå til innhold

Pergotime.. (Igjen...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen min at siden jeg hadde hatt el av pergokuren min så trengte jeg ikke ta mer pergo.. Effekten varte nemlig flere sykluser, så da var det ikke nødvendig med mer før konsultasjonen min i mai (om jeg ikke er gravid innen det skal jeg på videre utredning..).

Er det flere som har (positiv) erfaring med dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm... De har nok litt ulik praksis. Jeg skal ta fire enkle kurer etter hverandre. Ser det er noen som tar annenhver måned. Men jeg har ikke hørt om å bare ta en kur og så opphold i mange måneder. - Men nå er jeg slettes ikke noen superekspert på dette heller da! Men jeg prøver å bli det :))

Hvordan er det ellers med deg, noen symptomer av noe slag?? Jeg er på samme syklusdag som deg, og jeg har faktisk mindre pms- symptomer enn vanlig, hvordan nå det kan ha seg!! Men faktisk akkurat nå, etter at jeg hadde meg en liten lur på sofaen, så kjenner jeg "gode" murringer i magen. Så da er vel tr på vei kanskje? Får vente og se!

Skrevet

Hehe.. Ja, ting gikk nok litt i kryss! :)

Jeg har masse symptomer.. Hatt menslignende smerter siden ca 18 januar!! I tilegg har brystene blitt fastere, brystvortene større og hvite ytterst (og alltid stive...), humøret er like utilregnelig som en paraply i stiv kuling, og jeg er veeeldig trøtt!!

Tok graviditetstest idag, men den var dessverre negativ.. Men har fortsatt ikke fått mensen!! Aner ikke om jeg testet for tidlig egentlig..

Snakket med legen idag og han sa jeg ikke skulle gidde og teste før om ca 14 dager!! Kan ikke skjønne hvordan han regner, men han har vel en hviss erfaring med dette.. :)

Men jeg har hvertfall hatt el.. Det fikk jeg bekreftet av blodprøvene!!

Men vi skal vel ha IKM ca samtidig, skal vi ikke??

Idag er jeg på syklusdag 30.. Hvilken er du på??

Skrevet

Jeg er på dag 30 jeg også. Gyn mente jeg kom til å få sykluser på ca 31 dager med pergo, vet ikke helt hvorfor han mente det- ser jo her inne at det er ganske så individuelt hvor lang tid det tar. Men uansett så skal jo lutealfasen være på ca 14 dager- eller mellom 12 og 16 dager, så når vi vet vi har hatt el, så kan jo ikke syklusen bli så sykt lang.

Jeg har regnet ut ut ifra blodprøven at jeg hadde el senest onsdag i forrige uke. (dersom det er rett at progesteronet stiger 6-9 dager etter el- det sier iallfall barney, og jeg stoler på det :)) Så da bør ikm bli senest på onsdag denne uken. Men jeg prøver å ikke ha så veldig store forhåpninger da, hverken om det ene eller det andre!

Men jeg kjenner ganske tydelige murringer nå, buhuu, håper ikke det er tr!! Får håpe at du var litt tidlig ute med testen siden den var negativ. Og legen vil nok du skal vente så lenge med å teste til den helt sikkert viser riktig. Men den skal jo normalt vise positivt 14 dager etter el dersom du er gravid, så han tok nok litt godt i.

Skrevet

Hei viola27 og lillemille!

Dette er jo veldig spennende med dere to - dere har jo ikm rett rundt hjørnet. Det er jo alltids ekstra hyggelig når en felles pcoer blir gravid - så tvi tvi til begge to!

Jeg har en gutt fra før og han ble til på første pergo kur!! :o)

Skrevet

Halloen damer, hvordan står det til i dag da?

Sett noe til tr lillemille?? Symptomer?? Her i gården er det skikkelige mensmurringer nå, så vi får se... Kan jo fremdeles være "spiremurring" da, er jo mange som har massse pms symptomer men likevel er gravide. Gravid til det motsatte er bevist!

Satser på spire på første pergokur slik som deg, barney!

Skrevet

Ingen tr her nei.. :)

Men jeg sliter fortsatt med menssmerter!! Har hatt det en stund nå. Er ikke helt det samme, for det er ikke kramper. Kommer en og en "smert"... (Hehe.. Kan man si det??)

Men det gjør seriøst VONDT når de kommer!! Men uansett er jeg glad jeg ikke blør..

Men må ærlig innrømme at jeg er bittelitt smålei av å løpe på do og sjekke annenhver time!! ;)

ÅÅåååå.. Jeg håper så innmari det sitter for oss nå jenter!! :)

XXXXX

Skrevet

Hei damer! (lillemille - svarte deg på bli gravid også..)

Håper virkelig dere har klart det denne syklusen og kanskje dere er like heldig som jeg var første gangen!

Jeg xxxxxxxxxxx fingrene for dere - hold meg oppdatert, for dette er spennende!

Skrevet

Halloen!!

Ingen tr enda her... Men endel menssmerter innimellom. Litt som deg liiemille, med en og en "smert"- syns forresten det var et bra ord jeg!!

Ååååå. blir litt småtullete av dette:)) Åssen er det med deg lillemille, samme som i går? Takk for "xxxxxx-ingen", barney! det trengs!!

Skrevet

Hei hei..

Så flott at du ikke har fått tr!! :)

Her har det heller ikke kommet noen tante.. Men har fortsatt en og en smert!! Hehe..

Jeg er nå gått fra og være småtullete til å bli helt gal!!! Men jeg er overbevist om at jeg ikke er gravid, så jeg venter bare på tr og er spent på NESTE pp..

Uff, håper jeg slipper 100-dagers sykluser bare.. :)

Takk for XXXXX Barney!!!

Så XXXX jeg videre for oss.. :)

Skrevet

Hei igjen!

Skal dere ikke ta en graviditetstest snart?? Jeg er kjempe nyskjerrig og har troen på dere!!! :o)

Skrevet

Hei!

Neeei, har testeskrekk jeg...Dessuten så mistenker jeg at jeg hadde el fredag el. lørdag for to uker siden, så da må jeg vente noen dager til. Har gnakse tydelige mensmurringer, så tr kommer vel! Men jeg har noen rare "stikk" av og til, de har jeg aldri kjent før! Kan jo være pergoen som lager litt ekstra!

Hvordan går det med deg da barney, hvor er du i syklusen?

Skrevet

Jeg er i kommet til lenger enn dag 8, så det er leeeenge til neste EL, som var på dag 20/21 sist gang. Regner med at EL kommer på ca samme dag denne syklusen også.

Så dagene går veeeeeldig sakte syns jeg.........

Skrevet

Jeg har fortsatt ikke fått mensen, men begynner og bli ordentlig irritert på disse smertene. Men men.. Legen snakket noe om overstimulering på pergo, noen som vet hva symptomene på dette er?? Begynner og bli redd jeg kanskje har fått det.. De smertene mine blir nemlig bare værre og værre. Uff...

Sikkert bare meg som er paranoid, men det er ikke så rart når man har menssmerter uten mensen på tredje uka..

Skrevet

Hei jenter!

Jaja, nå spotter jeg, og har umiskjennelige kramper i magen... Så da regner jeg med å entre 7pp i løpet av dagen. Nå er det snart 10 mnd siden jeg slutta på pilla, så nå er jeg blitt som de jeg så på med stoooor respekt når jeg begynnte her. Syntes det hørtes umenneskelig ut og ikke minst uendelig lenge å prøve i opp mot et år!! Men vips, så er jeg der selv. Lurer på hvor lang tid det skal ta?

Det som er positivt nå, er at jeg vet helt sikkert at sambo er hjemme denne el som kommer. Han er mye på reis med jobben- og denne pp reiste han midt i elperioden. I tillegg så hadde jeg nok el helga for to uker siden da jeg var så dårlig og hadde mye magesmerter. Så da kan jeg kjenne el- Jippi!! Det har jeg aldri gjort før! Så da driter jeg i å kjøpe el-tester for å si det pent.

Noe annet som er bra, er at jeg nå med pergo har hatt syklus på 34 dager (hvis tr kommer i dag da:)), og det er ny rekord!! Jeg kan godt prøve noen pper til dersom jeg bare kan holde syklusene på godt under 40 dager. Det føles som en slik mer "normal" pp er gjort på et blunk i forhold til de på over 50 dager. Eller hva sier du lillemille (dersom du har giddet å lese alt dette da..hehe..)? Du har vel hatt det enda verre med syklusene enn meg tror jeg?

Så jeg hadde nok el på dag 20 ca, så da blir neste el 21. feb. dersom det blir likt denne mnd. og ikm 7. mars. Jaja, greit å ha en plan!

Oi, dette ble langt! Egentlig litt dagbokaktig, nå har jeg fått satt tankene mine i system her. Og dersom ingen har gidda å lese hele greia, så gjør det ingen ting, det har tjent sin hensikt allerede..! Lillemille,dersom du henger med ennå, hvordan går det? Har du sett noen teng til tr?? Krysser fingrene for deg:)))

Skrevet

Hei hei..

Tr kom for fullt hos meg igår kveld!! Så nå er jeg egentlig bare lettet.. :) Denne pp skal vi slappe helt av og ikke tenke så mye på det!! Jeg vet det ikke er lett, men jeg skal virkelig gå inn for det!! Både jeg og sambo har blitt småbesatt av g bli gravide, noe som hverken er bra for forholdet eller oss personlig!! :)

Så nå skal vi bare nyte og være kjærester fremover, samt at vi skal bestille oss en sydentur i mars. Da har vi noe og annet og tenke på og se fremover mot!! Og plutselig så sitter spiren der.. :)

Du får ha masse lykke til Viola, og du også Barney!!!!

Tror jeg skal ta en liten bimme-pause.. :)

XXXXXXXXXXXXXXXX fingrene masse for dere, og lover og skrike ut her inne når spiren sitter!!

Skrevet

Heisan!

Så kjedelig for dere begge to! Eller viola - du har jo faktisk ikke fått mensen enda, så det er jo fremdeles håp!

Ja, ja - dere får se på den lyse siden og det er jo at dere får EL med Pergo og kortere sykluser!!!

Regner med at vi "snakkes" igjen om en stund!!!

God helg!

Skrevet

Isj da lillemille, det var kjipt! Da er vi i samme båt! Men tr er ikke kommet for fullt ennå, syns snart hun kunne kommet- vet jo hun er på vei! Vil bare få starta neste pp jo før jo heller!

Og du- har du prøvd å "slutte" med bim før?? Har jeg...mange ganger... verre enn å slutte å røyke, holder bare en dag eller to, så er jeg her igjen! Skriver ikke nødvendigvis så mye, men jeg får med meg det meste som skjer. Tipper du er tilbake om ikke lenge, om ikke annet bare for å kikke!

Jeg fikk et anfall med depping nå for en halvtime siden, plutselig ble det så kjipt! HYL...........****! Æsj, jeg som trodde at det gikk så fint. Tydeligvis en liten reaksjon likevel. Merker at det koster mer og mer nå ettersom tiden går.

Jaja... Du får ha masse lykke til da lillemille, og du også barney! Skal bli moro å følge deg, du er jo ikke såååå langt unna el og ikm som meg :¤) God helg¤¤

Skrevet

Og da kan jeg legge til at tr kom skikkelig nøyaktig kl 18.30, så da har jeg offisielt endret nicket og er på dag 1 i syklus :(((

Tar meg et glass vin jeg))

Skrevet

Heisan jenter.

Så utrolig dumt at dere begge fikk TR på besøk..... Jeg har fulgt med de siste dagene og krysset fingrene for dere:) Men det kommer flere sjanser.

Jeg er på dag 22 i syklusen og første gang med pergo. Så dette er veldig spennende:)

Lykke til:)

Skrevet

Usj da, Viola - det var dumt!!!

Da får vi krysse fingrene for at det funker for oss denne pp!

Lykke til til deg også vestangel!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...