Gå til innhold

Snakker dere om det?

Anbefalte innlegg

Forteller dere familie/venner at dere skal begynne å prøve snart?

Jeg holder på å boble over, men både samboeren min og jeg er liksom blitt enige om at det er vår ting.

Har på en måte lyst til å prate med noen om det, samtidig vil jeg ikke at andre skal ha forventninger til oss.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7996921-snakker-dere-om-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke snakket med familie om det, men bestevenninna mi vet at vi skal begynne å prøve til våren. Hun skal forresten ha baby i juli så det hadde vært moro om det ikke ble altfor stor aldersforskjell på de... Er et annet vennepar som vi nevnte det til for snart et år siden og, men det spørs om de husker det. Vi bor på hver vår kant av landet nå. Har egentlig ikke lyst til at så mange skal vite at vi prøver, kjipt dersom det ikke går fort.

Jeg sprakk. Måtte fortelle det til en veldig god venninne i dag. Hun venter selv barn i mai.

Hun ble SÅ glad for at vi snart begynner prøvingen. Stoler max på henne, og hun kommer ikke til å legge noe press på oss. Godt å lette litt på trykket.

Jeg syns også dette er et vanskelig spørsmål, men må vel generelt si at nei, jeg forteller ikke folk om det. Eller dvs, jeg har en venninne som jeg vet prøver nå fordi hun har fortalt meg det, så mulig jeg forteller henne det når vi begynner å prøve også.

Men kanskje det er litt dumt at man ikke snakker mer om det? Dersom alle visste hvor vanlig det er at det kan ta litt tid, så hadde det ikke trengt å være så mye stress om det heller kanskje?

Annonse

En vennine av meg vet at vi skal prøve så fort jeg får fast jobb. Og jeg tror resten av familien har en god anelse om at det vil skje saker etter ansettelse. Tror de merker at jeg er litt babay syk om dagen...

Men når den dagen kommer,skal jeg bare si at vi venter bitte litt til, så slipper jeg spm om hvordan det ligger ann.

Tenk om det ikke går, drømte i natt noe lignenede og det var lite hyggelig!

Men, jeg velger å være optimistisk i alle fall ;)

Det er ingen som vet at vi skal begynne å prøve i juni...og det er heller ingen som skal få vite det. Da føler jeg et press på oss, at vi liksom må få det til fort...for folk begynner jo å spørre...jeg vil heller fortelle det til familie og venner når vi faktisk har klart å bli gravid, det er jo mye mer stas...men vet at flere i familien tror vi skal begynne snart, jeg verken bekrfeter eller avkrefter...de får bare tro..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...