Gå til innhold

Dere som er 3-4 måneder på vei, se her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på hvordan dere føler dere. Det er sånn at jeg og mannen egentlig har lyst på en tur til hans hjemland før babyen kommer. Han savner moren sin, og vi ønsker å kjøpe noen ting til babyen derfra. Vi regner med at vi ikke kommer til å reise dit de første par årene når vi får babyen, så det er litt "nå eller aldri" følelse.

Jeg er helt i begynnelsen av svangerskapet, og lurer på hvordan ting blir etterhvert. Er det mulig å reise utenlands (asia) når jeg er ca 3-4 måneder på vei? Hva med vaksiner? Går det greit å fly?

Vet at formen kan være veldig individuelt, men vil gjerne høre fra så mange som mulig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var i storform i 3 og 4 mnd. Men har vært det hele sv.skapet så...

Skrevet

Heisann!

Jeg har ikke reist selv ,men vi tenker på det. Så lenge du føler deg i fin form og prater med legen ang vaksiner og passer litt på hva du spiser og hygiene så vil jeg tro at det er ingen problem å reise. De fleste flyselskaper har en grense på 3-4 uker før termin, men spør for sikkerhetsskyld!

Lykke til og god tur!

Skrevet

jeg kvikknet faktisk til liv igjen rundt den tiden.var så trett og i ulage første tiden,mens rundt 3-4mndr er/var jeg i stor form.

så med tanke på formen kunne værtfall jeg reist,men så er det jo forskjell fra person til person da.

Men ville nok vært veldig forsiktig med å spise ute,og passe på at maten er godt stekt og ha god hygiene.

Lykke til:o)

Skrevet

Det var rundt 12 uker som alt liksom forsvant hos meg, ikke mere kvalm/uvel..

Skrevet

hei du!

jeg reise til Kina for å besøke svigers i jula, da jeg var 12 uker på vei, og tilbake til norge i 16.uke.

Det gikk helt fint, men reisen var noe mer slitsom enn ellers, og er du kvalm eller småuggen, så kan maten vise seg å være et problem, men utover det, så kan du reise så mye du vil så lenge du føler seg i form til det frem til du er 7mnd på vei.

Dette er grensen de fleste flyselskaper setter for reise, i tilfelle fødsel i løpet av overfarten.

HAr du vært i hjemlandet til mannen fin før? I tilfelle har du vel de vaksiner som skal til? Om han kommer fra India, Bangladesh, Sri Lanka eller andre land der du kan trenge malariatabletter ville jeg snakket med legen om det.

Jeg sleit litt mer med jetlag enn normalt(og jeg er dårlig på jetlag normalt) nå i svangerskapet, men sørg for å ha tid og forståelse for å komme deg igjen og ikke legg for store planer (du blir jo lettere sliten) etter ankomst eller hjemkomst, så går det sikkert helt fint! :)

Skrevet

Jeg har begynt å føle meg i bedre form nå om dagen.. har vært veldig dårlig lenge.. er snart 4 mnd på vei..om 2 dager.. hehe... jeg ville ikke tatt sjangsen på å reise, men det er mest fordi jeg har vært i asia 2 ganger og blitt matforgiftet begge gangene.. så hele turen ble ødelagt, men hvis man tenker seg litt om så bør det jo gå bra :)

Skrevet

altså, matforgiftet kan du bli hjemme også!

og bor man hos svigers så kan man jo bare sørge for at maten er skikkelig stekt;)

Jeg ble desverre matforgiftet på vei HJEM fra Kina denne gangen jeg, men det var ingenting mot den gangen jeg hadde salmonella.. blei bare noen dager, gikk ned tre kg, men de har jeg gått fint opp igjen.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...