Gå til innhold

Budsjett til bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere skrive hva dere brukte på alt? Eller hva dere har tenkt å bruke på alt? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skulle dette egentlig vært på bryllupssiden?

Kan jo uansett nevne at vi brukte ca 50 000 på alt, 70 gjester, hotell, kjole, sjakett og kake...

pluss innbydelser og takkekort og sånn, sef, og fotograf:)

Skrevet

Vi brukte til sammen ca. 90,000 paa bryllupet--men hans og mine foreldre betalte ca. halvparten av dette (leie av lokale samt mat/drikke), saa vaare utgifter kom vel paa ca. 45,000. 90 gjester, hadde festen paa hotell (men hadde alkoholfritt bryllup, slik at vi sparte litt paa det), kjole, tuxedo, kirke, pynt (hadde mye), innbydelser, (trykte), takkekort+porto, lydsystem (brukte ipod i stedet for DJ eller band) og fotograf. Fotografen var den stoerste utgiften vaar--naar man ikke regner maten, da. Jo--ogsaa betalte vi en floeytist for aa spille i kirken, og dekket litt av utgifter til bridesmaids/groomsmen. (De betalte klaer og reise selv, men vi "sponset" litt. Pluss at vi kjoepte smaa gaver til alle sammen som takk for at de var med i bryllupet.) Dyrt kan det bli...men det kommer jo litt ann paa hva man gjoer det til selv...

Vi har ikke etternavnene vaare paa internettsiden, saa jeg kan godt gi deg linken til bryllupssiden vaar. Der staar en del om bryllupet. Adressen er:

www.stephenandheidi.weddingwindow.com. Vil du ha passord til aa se paa bildene, saa send meg en epost/melding.

Skrevet

Glemte aa si at gifteringene var inkludert i kostnaden. Bryllupsreise og forlovelsesringen min er ikke medregnet. Vi hadde ellers mange som hjalp til "gratis"--en som kjoerte bil, hun som spilte orgel, osv. Likevel ble det dyrt...

Skrevet

jo, jeg la det inn på bryllupssiden også, men det er ikke så mange som svarer der bestandig...:)

Skrevet

Gå inn på Ditt bryllup, der kan du lage ditt eget budsjett:) Det var veldig bra for oss! Du kan få bryllup i alle prisklasser, spørst hva som er viktig for deg.

Vi brukte i underkant av 60000kr, hadde ca 90 gjester. Hadde ikke alkohol, og jeg betalte ingenting for kjolen.

Skrevet

hvor mye koster det å leie/kjøpe dress til brudgom da?

Skrevet

Er ikke sikker paa hvor mye det koster i Norge, men tror jeg husker at aa kjoepe kan vaere alt fra et par tusen paa Dressmann (smoking) til mange tusen andre steder. Husker ikke hvor mye det koster aa leie, men jeg vet at aa leie i Norge ville kostet mer enn aa kjoepe smoking i USA, for det sjekket vi. Vi kjoepte klaer, pynt, ol. her borte og vi og de amerikanske gjestene hadde med oss alt i koffertene. :-) (Tror vi betalte 130 dollar per smoking (ca 1000 kroner-inkl alt) men det var altsaa i USA og de vi kjoepte var overhodet ikke merkevare. Men fine var de likevel.)

Jeg husker, som sagt, ikke hvor mye det koster aa leie men det er sikkert noen paa dittbryllup.no som vet. Ville kanskje tippet et par tusen, og noe dyrere for kjole og hvitt. Men som sagt--sjekk dette med andre som vet.

Du er ikke interessert i aa kjoepe kjole, forresten? Ca. str. 42/44-kan sees paa www.stephenandheidi.weddingwindow.com. (Det er ikke gravid-kjole, da...) Hvis du er i Oslo-omraadet har vi en god del ting fra bryllupet som vi ogsaa vil selge--bla vest og sloeyfeslips til brudgom og en god del pynt.

Skrevet

Vi var 48 stk. og brukte ca 100.000,- m/bryllupsreisen til Itailia, og absolutt alt annet ( skreddersydd smoking - for høy mann til vanlig kjøp, eller leie ), kjolekjøp, DJ, limousin, fotograf, blomster, hår & makeup, brudepikepynt til brudehunden vår, spesiallagde innbydelser og takkekort m/vårt emblem på osv.) Vi hadde det på et ganske typisk feststed i Oslo med gode priser og vanvittig bra mat og drikke ( kokker fra Kokkelandslaget og blomsterpynt av Finn Schjøll, samt kake fra Pascall - ANBEFALES ! ) Er sinnsykt imponert over hvordan noen har klart å fått prisen ned til 50.000 for enda flere gjester !! (: Vi fikk også litt hjelp fra svigerforeldre, og hadde ellers klart å spare en del.

Mitt råd til deg/dere er å være veldig prisbevisste og kreative i fht. forskjellige løsninger, kan spare mye på å tenke litt anderledes, ikke tenk så råflott, det koster ! Med mindre dere har et rommelig budsjett, da (: Lykke til !

Skrevet

Vi brukte ganske mye, men vi hadde 115 gjester. Med absolutt alt kom bryllupet på 160 000,-

Det var mye ekstra som kom etterhvert, mange småutgifter ble til store summer totalt. Bryllupsreiser er ikke inkludert i denne summen, for den var det mine foreldre som betalte.

Lykke til!

Skrevet

Ble litt feil, der. Det var uten bryllupsreisen, men med kirke og trompetist i kirka (:

Skrevet

Jeg kunne gjerne tenkt meg å se lit mer på kjolen din. Kan du sende meg passord? Fant ikke mailadr din noen plass da...

Skrevet

Vi bruker et sted mellom 70-90 tusen på 50 middagsgjester og 80 kaffegjester.

Skrevet

Vi brukte ca 100.000 kr. Var 65 middagsgjester.

Skrevet

Hei Tamline*litenimagen.* Jeg proevde aa gaa inn paa profilen din og sende deg det, men ser at du ikke har noen profil. Legger likegodt passordet her jeg--det er jo ikke noen hemmeligheter der--bare bilder.

Passordet er: Hultgren

Jeg har tenkt aa selge kjolen, men hadde egentlig tenkt aa vente til i sommer fordi mannen min og jeg er i USA. Men dersom du er i Oslo-omraadet og har lyst til aa se paa den kan jeg sikkert faa ordnet med at moren min viser den til deg. Ta kontakt med meg paa epost: [email protected] dersom du vil ha mer informasjon.

Skrevet

Hei..

vi giftet oss i akershus slottskirke (den på akershus festning). Hadde 90 gjester.

Festen etterpå hadde vi i oslo militære samfunds festlokaler og pga sistnevnte ble det litt dyrt, men budskjettet ver ca sånn..

Kjole: 13 000

Brudgom brukte egen miitær uniform: 0

Kirke og prest, sponsa av forsvaret: 0

Hår/sminke/spray tan (oslo bli ny studio): 3000

Fotograf fame (Takkekort, familiebilder, lite album): 16 000

Middag, kaffe, kaker,bryllupskake, fri bar, kelnere: 240 000

Veteranbil m/sjåfør: 5000

Brudebukett: 2000

Dj: 5000

Innbydelser/bordkort/kirkeprogram: 5000

Tror det var alt, så ca 292 000, men da skal det sies at ikke vi sparte på noe, og fikk alt sånn vi ønsket det. Også ble vi sponsa av både mine og brudgommens foreldre..

Skrevet

..Brukte ca.25.000.. Vi hadde et nydelig sommerbryllup i hagen vår, 60 gjester i hvitt telt!

Rikelig av mat og drikkevarer, designkjole kjøpt på bruktbutikk og ivrige fotografer blant familie og venner:-)

Været var fantastisk (tok en sjanse der, men det gikk bra), og gjestene snakket om den fine festen lenge etterpå.

Dette var i fjor..

Skrevet

Vi brukte ca 110 000,- Uten bryllupsreise.

Vi var 60 gjester. Hadde lokale med 3 retter og fri bar. Så bare festen kostet 49 000,-

Kjøpte litt dyr kjole ca. 20 000,- med alt,

Fotografen kom på 12 000,- det var med innbydelser og takkekort.

Frisøren kostet 3000,-

Musikken under festen kostet 3000.-

Leie av dress til kjærsten kostet 3000,-

Blomster 2000,-

Vielsen med human-etisk forbund kostet 3000,-

Hotell bryllupsnatten 2000,-

++ masse småtterier.. Det er stadig noen småting som må til. (=

Men sånn jeg ser det, verdt hver eneste krone..

Skrevet

Heisann. Har dere tenkt tanken på å gifte dere i utlandet? Det gjorde vi. Fantastisk opplevelse. Vi var 33 gjester Italia , ca 15 mil nord for Roma på en vingård(. Gjestene betalte tur og opphold selv, men alle tenkte på dette som en liten ferie. Alle gjestene fikk noen dager sammen så selve bryllupsdagen var turens klimaks. La bryllupet til pinsehelgen.Fordelen med færre gjester er at du virkelig får festet med alle sammen. I søreuropa er gjerne alkohol inkludert i prisen og det finnes ingen fjollete regler som kun et glass til hver rett. Vi hadde en fanastisk opplevelese. Det ble jo både bryllup og bryllupsreise i ett. Kjole kjøpte jeg ny til kr 8500,- Bossdress m tilbehør ca kr 7000,- fotograf (som var med oss hele dagen ) ca 4000, kr ( fikk med cd med 650 bilder 68stk A4 bilder og skinnalbum!) 6 retters middag inkludert drikke ca kr 25000 for 33 gjester.

Unsett, alt må planlegges i goooood tid. Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...