Gå til innhold

Snufs...nå legger jeg snart inn årene her...!

Anbefalte innlegg

Mini på snart 7 mnd er en liten puppenekter, det har han vært nesten hele tiden, noen gode perioder innimellom. MEn nå er det søren meg helt umuli!

Ikke talom om jeg får han til å ta puppen alså. TIng som nytta før som å gå og amme eller amme iet mørkt rom nytter ikke lenger....

Eneste gangen jeg får i han noe er på natta, og det orker jeg snart ikke mer( han våkner annahver time).... MEn dersom jeg slutter på natta er det liksom helt slutt... uff...

Noen råd jeg ikke allerede har prøvd...???

Fortsetter under...

Er ikke du puppenekterekspert etterhvert da? Hva har du prøvd?

Er motivasjonen fremdeles der? Gidder du mer nå? For det er jo ingen megakatastrofe å trekke inn årene, og du er jo godt over halvtåret? Spiser han bra annen mat? Får han tillegg nå?

jo er vel igrunn litt ekspert, men trist når ingen av triksa virker lengre...:(

- gå og amme

- amme alene i mørkt rom

- ammesmykke

- vugge og synge

-amme når han er trøtt( går av og til)

Nei er jo ingen katastrofe igrunn, men hadde så lyst å holde på en stund til. Synes det er viktig for han å få iseg antistoffer fra meg.

Har aldri fått mme, da han ikke liker det, eller det vil si nå har jeg holdt på å venne han til smaken ved å ha det i grøten og det går greit.

Jo han er glad i mat, så spiser godt heldigvis!

Motivasjonen er der forsåvidt, men blir jo litt oppgitt innimellom da, lurer litt på om jeg har kjempa nok nå...

Bør jeg prøve mme som drikke eller holder det med vann?

Huff, stakkars deg :-( ! Føler virkelig med deg. Her er det også kun nattpupp som funker. Kveld og morgen er faktisk blitt ganske så uinteressant det også.

Skjønner deg veldig godt om du legger inn årene nå...., er utrolig slitsomt med puppenekt. For en periode kan det vel gå greit, men når det varer så lenge som hos oss, så blir det fryktelig slitsomt. Man blir jo så bundet også...å skulle være en annen plass enn hjemme å amme er jo bare å glemme. Jeg for min del har ikke ammet andre plasser enn hjemme nå i 7 mnd(med noen FÅ unntak) !

Jeg tenker også som Expat....de er så "store" nå, så om de nå overhode ikke vil ha mer, så er det ingen krise. Jeg husker jeg tenkte da snuppa her var 3 mnd og nektet pupp - hadde hun bare vært 6 mnd-, så hadde det ikke gjort noe,....,men man vil jo gjerne amme så lenge som mulig da! - Og det er jo akkurat det du har gjort!! ;) Vil de ikke, så vil de ikke, synes du har strevd lenge og vært kjempeflink som har stått så på !

Jeg ammer fortsatt litt, men merker jo at jeg har LITE melk nå da(orker ikke stresse mer med det nå) - hun får det jeg har og det hun vil ha. Er helt slutta og tilby på dagen..., så fremst hun ikke søker(skjer noen yderst få ganger), tilbyr på sengkanten morgen og kveld(noen få sup kanskje), tar henne opp i 23-tiden før jeg legger meg(da spiser hun godt).

Jeg tror ikke snuppa her kommer til å bli en puppeelsker noen sinne....har vel aldri kunne forbinde det med kos pga KISS....kanskje det samme med din?

Synes vi har vært flink ;) Tror ikke det er mange ammestundene igjen her i huset heller nå, men jeg har lovet meg selv at jeg ikke skal ha dårlig samvittighet for det, men heller bare innse at nå vil hun ikke mere, og akkurat det er det bare hun som kan bestemme.....med tvang blir det jo ingen kos uansett !

Håper du finner ut av det. Masse lykke til..

Klem fra

Ja synes også igrunn vi har vært flinke!! Og det er jo som du sier ingen kos når det blir tvang...

Er nok Kiss som har plaga han og tror jeg, lurer litt på om det er litt tilbakefall innimellom faktisk.

Takk for oppmuntrende ord snull:) Er godt at vi kan trøste hverandre her inne!!

Klem fra meg:)

;-)

ja, det hjelper faktisk på å vite at vi er flere som erfarer at denne ammingen ikke alltid er like lett, og noen ganger virker det bare rett og slett umulig! Uansett hva man prøver på, så nytter det ikke. Tror ikke det skal være noe som er uprøvd nei!

Men som sagt, så har vi vært flinke :-)...og fjummsi sa til meg(noe som gjorde godt)..."de vet ikke sitt eget beste disse små"....-hjalp veldig på da jeg følte snuppa her avviste meg helt! Men en ting er sikkert: hun vet hva hun vil!!! ;) , og nå orker ikke mamma å krangle med henne om akkurat denne ammingen lengre. (må ta en liten pause, så jeg er klar til hun kommer i trassalderen;)) !

Nei, ikke bry deg om å kjempe lengre....fortsett å tilby hvis du føler du har orket...,men vil han ikke ha, så vil han ikke ha....! Han sulter jo ikke lengre uten pupp, og det er jo en befrielse bare det. Det synes ihvertfall jeg.

Synes du er tøff jeg ;)

klem

Annonse

Snuppa har jo ikke tatt flaske/tutkopp/kopp/glass/eller hva som helst annet......og ihvertfall ikke med mme i!!!!!!!!!

MEN....for 1 mnd siden prøvde jeg med brødskive.., og da ville hun plutselig ha melk å drikke til. Hun drikker kun hvis hun sitter i stolen sin...ikke på fanget. (jepp, hun vet hva hun vil ;) ) Drikker ca 120-150 ml i tutkoppen sin på morgenen. Så regner jeg med at jeg ammer 2 gode puppingser til ila døgnet.(tipper hun da får ca 200-250 ml til sammen). I tillegg er det jo melk i grøten hun får, så jeg satser på at det er nok! De er enige på helsestasjonen. Ellers tilbyr jeg vann på kopp....får også det til grøtmåltidene og til middag. Drikker ikke så mye, men mange små slurker gjør susen.

Ser frem til den dagen hun kan se...nå er jeg sulten og nå er jeg tørst!!!

Er helt enig i at du bør/ kan gi deg deg nå som det bare er tull. Er noe herk å styre sånn med puppenekt.

Jeg burde vel kanskje ikke skrive dette, men klarer ikke helt la være..: må bare fortelle at vi har slitt med puppenekt (til tider så gale at han kun drakk MENS han sov, jeg måtte maraton-amme på nettene pluss på alle daghvilene) fra 4 mnd alder. MEN, mirakler skjer; de siste ukene har situasjonen fullstendig snudd seg. Han søker etter puppen rett som det er, og kan ligge lenge og die skikkelig. Selv med folk til stede og på nye, spennende steder. Jeg forstår ingenting. Sist i dag var det ei som kommenterte at han diet så godt offentlig!

Har hørt andre og som det har løsnet for etter 9 mnd...

Vår har forresten og KISS.

Men, som sagt, om du vil gi deg forstår jeg deg godt!;-D

Kan jeg bare komme med et lite tips og i tilfelle kanskje muligens du bestemmer deg for å prøve litt til?

Tror mye løsnet for vår del etter at jeg begynte å gjøre ammingen litt gøy. Jeg lå toppløs på gulvet en gang, og da kom han og fant frem selv, og da var det mye mer interessant. Diet ikke så lenge, men frivillig om ikke annet. Tror det var starten på bedre tider.

En stund jaktet jeg etter fingrene hans mens han diet, og det ble en lek vi har hatt mye, og som er kjempemorsomt, synes han. Jeg snuser etter fingrene hans, og fanger de i munnen. I tillegg får han sitte og amme, noe som visstnok er fryktelig spennende.

Annonse

takk for innspill april 06:) Vet ikke helt hva jeg kommer til å gjøre igrunn, får bare se det litt an tror jeg.

Takker for tips, men de er allerede prøvd:) Puppene var spennende de, men slett ikke til å suge på, heller dra i...hehe... Og fingerleken er gøy, så gøy at han ikke har tid til å drikke...!

Siite å amme skal jeg prøve ja, eneste uprøvde.

hva med gående amming i slynge?? Det hjalp den lille perioden vi hadde puppenekt. Så Fjumsislyngen vår var redningen her.. Varte ikke så lenge her da men oppsto nok fordi jeg hadde skiftet parfyme - skjønte det etterpå.

har slynge, funker ikke helt for oss det, får det liksom ikke helt til da..

Hjelper jo ikke å gå og amme så da tviler jeg på at slynge(om vi hadde fått det til) hadde funka....

Men tusen takk for tipset Blomman:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...