Gå til innhold

Er barnet ditt døpt?


Sanna&Simen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, døpte da han var 2,5 mnd. Jeg syntes ikke det var noe vits i, fordi jeg er ateist, men sambo ville gjerne og jeg tror resten av slekta også delte det synspunktet. Greit for meg og det ble jo en skikkelig fin dag - pluss at tassen per dags dato har mer sparepenger en mora si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Ja han ble døpt 2 mnd gammel :) Synes det er en fin tradisjon jeg, men sambo kunne godt tenkt seg å ikke gjøre det. Men det ble en veldig fin dag sammens med hele familien på begge sider (Nord - Trøndere og Romsdalinger) , he,he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi døpte. Synes det er viktig med tradisjonene. Jeg har vel regnet meg som kristen tidligere, nå er regner jeg meg selv som "undrende"... :o)

Diskuterte endel med presten på dåpssamtalen, og hun mente jo at selv om man kanskje ikke er så troende selv så er det viktig i forhold til tradisjoner. Som hun sa så er det kanskje spesielt viktig her på Vestli/Stovner hvor det er såpass stor innvandrerandel. Man møter mange kulturer og da er det viktig å ta med seg en del av sin egen kultur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oda ble døpt 19 nov. Jeg er ikke selv døpt, så det var sambo sin familie som ønsket det og jeg er verken for eller imot...men syns selvfølgelig at det ble en koselig dag for hele familien på begge sider (det var forresten første gangen at mine og hans familie traff hverandre, selv om vi da hadde vært sammen i nesten 1 1/2 år....hans familie var bortreist da Oda ble født)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,patrick er døpt 22.oktober. Han er egentlig å døpt for at det er en tradisjon. Både jeg og sambo er døpt,så da synes jeg at vi sku døpe våre barn å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, Ingrid er døpt. Jeg er ikke personlig kristen, men begrunner det å ta et valg for henne at det er lettere for henne å melde seg ut av kirken enn å melde seg inn seinere. Da kan hun ta valget selv. Har ellers ikke noe i mot kristendommen, og mener den står for sentrale verdier, selv om det har blitt noe forkludret opp gjennom historien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...