Gå til innhold

Forberedelse??

♫♪♫mine nydelige små ♪♫♪

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange av dere som er klare i april\ mai som har begynt å tenke på kosthold å sånn?? Har så smått begynt å spise litt mer med hodet enn jeg har gjort tidligere jeg.. Er ikke noe overvektig eller noe, men tenker kanskje det er bra å spise masse grønt å sånt.. Litt mindre sukker og pottis.. Litt mer brokkoli :) Hva gjør dere? Noen lure tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, noen som vet når man burde begynne med riktig kosthold og mindre alkohol å sånn..?

Skrevet

Tar folat, omega 3 og en hel haug med andre vitaminer (Kalsium, c-vitamin, b12 (etter legens anbefaling) og enda mer b-vitamin.)

Må ikke glemme fluortabletter!

Siser masse brokkoli og sukkererter! Nesten hver dag er det brokkoli, nam nam!

Godteri spiser jeg alt for mye av, og brus innimellom, men da sukkerfritt. Spiser sjelden potetgull, er en sjokoman heller.

Drikker sjelden, faktisk svært sjelden.

Spiser fisk hver uke, men altfor sjeldent likevel.

Skal på trening i da, hehe!

Skrevet

Jeg har tenkt på dette siden august nå. Har lagt om livsstilen totalt, begynt å trene og spise sunnere. Lite godis nå for tida, bare bittelitt på lørdager. Men jeg syntes at jeg virkelig trengte å skjerpe meg litt før jeg ble gravid. Vil jo være sterk og sunn når jeg får barn. Kan si så mye som at jeg hadde 30kg for mye, nå er det 14kg igjen av de. Håper å gå ned en del til innen vi begynner å prøve i slutten av april... Ser egentlig ikke på det som en slankekur, men som en livsstilsendring som skal vare livet ut. Begynner vel med folat i slutten av mars, spiser mye fisk så jeg tror jeg skal unngå omega3 og tran.

Skrevet

FOLAT jenter!!!! :) Tiden er inne nå om dere skal begynne prøvingen i April! :)

Skrevet

Jeg har vært og kjøpt meg GRAVID- vitaminer i dag på apoteket, og fått med meg en hel bunke med røykeslutt-brosjyrer. Og er i grunnen kjempestolt over å nå endelig etter 9 år med røyken å skulle slutte!

Planlegger hardt dette med treningen og sånn... Men det blir ofte med planleggingen...

Prøver å bli flinkere med å spise normale måltider, og god norsk middag, hjemmelagd selvsagt... hehe. Bare for å ha en rutine.

Vi har forresten tenkt å begynne å prøve i mai/juni. Så jeg er vel tidlig ute med vitaminer og sånn... men de er for meg en fysisk påminnelse om at ting kommer til å bli annerledes framover, og bildet av hun gravide på boksen, hjelper utrolig nok på motivasjonen for å slutte å røyke!

Skrevet

Hmmm,,nja...altså....tenker på å trene mer regelmessig, har skiftet treningsabbn. til ett mer "kropp og velvære"fokusert sted, dvs vanntrening og sirkeltrening. Så får vi se om jeg kommer meg dit da.

Sunt spiser jeg fra før, så det bekymrer meg ikke. Men i dag vandret jeg forbi apoteket, og da lurte jeg på om jeg skulle gå inn å kjøpe folat. Så er det det at jeg ikke vet eksakt når vi skal prøve ( det var den ansettelsen da...sukk), og jeg mener å ha lest ett sted at man helst ikke skal ta folat i mer enn 3 mnd før graviditeten?!

Noen som har lest det??

Skrevet

Ja, det med folat, jeg har jo tatt det siden 01 januar, og har tenkt å prøve i april... er tre måneder grensen?? Hva om man bruker mange måneder på å bli gravid da??? Hmmm.. dette lurer jeg på også!!

Har vært å kjøpt sånn gravitamin jeg også nå..takk for tips!

Skrevet

Du vet det sikkert men jeg sier det for det, sånn for sikkerhets skyld! Ikke ta ekstra folat når du går på gravid med mindre du får beskjed av legen. Det holder med de! Og jeg spurte på apoteket i dag om det gjorde noe hvor lenge jeg gikk på dem og det hadde ikke noe å si! Det meste er jo bare vitaminer og mineraler. Sikkert ikke det beste å gå på konstant til man blir gammel men for noen måneder til et år skal ikke ha noe å si!

Skrevet

Du bør ta 400microgram folat pr dag minst tre mnd før du planlegger graviditet. Om du tar mer gjør det ikke noe, men det hjelper ikke heller. (og det er ganske dyrt..) Du kan godt ta folat over tre mnd.. :)

Skrevet

Jeg synes ikke folat kostet så mye, betalte unde rhundrelappen for en boks tabletter...

Skrevet

Hmmm, tre måneder før det er jo egentlig nå det! Kanskje jeg skal starte å ta de nå også da :) Spiser egentlig veldig sunt da, masse fisk osv. Men tror ikke det kan skade... Moro, da blir det enda mer virkelig at prøvinga snart skal ta til! :)

Skrevet

Piuhh.. det var bra, skal prate med lege om videre folatspising, med en gang jeg er gravid.. Ja, det begynner lissom å bli alvor nå: trening og vitaminer og alt.. Sparer tilogmed penger til utstyr å sånn.. På egen BABY-konto.. Bare moro det her!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...