Gå til innhold

Hvilken prevensjon bruker dere som ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker nå cerazette, men er misfornøyd med de av flere årsaker, blant annet ofte blødninger.. Men hva er alternativene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hormonspiral. Litt vondt å sette, men det går fort over. Har litt småblødninger, men mye mindre enn da jeg brukte cerazette. Er fornøyd med den - særlig siden jeg ikke har tenkt å få flere barn (har 2)

Skrevet

hormonspiral? får da mindre blødninger....

Skrevet

Ja, hadde det ikke vært for at vi sikkert kommer til å prøve å få en til så hadde hormonspiral absolutt vært verdt å prøve.. men kommer nok ikke til å gå 5 år før vi prøver på neste.. ;)

men takk for svar :)

Skrevet

men da er jo ladycomp evt babycomp perfekt - med babycomp kan man drive med avansert familiplanlegging - ladycomp kan oppgraderes til babycom ved behov

Skrevet

ok :) høres jo bra ut det Blomman :) skal gå inn å lese om det etterpå jeg

Skrevet

Hormonspiral! Synes den ikke var særlig vond å sette inn, foruten at det er ubehagelig i seg selv med GU.. Hadde litt småblødninger et par uker etter jeg satte den inn, men bortimot ingen blødninger siden. Også slipper jeg å huske å ta piller.. Så den har iallefall fungert kjempe bra for min del! :o)

Skrevet

Bruker yasmin p-piller. Bor i Danmark og her sier legene at det ikke er noe problem med å bruke det, ammingen skal bare være kommet godt i gang.

Jeg var veldig usikker på om jeg skulle begynne på dem da jeg fikk resepten etter 8 ukers kontrollen, siden jeg alltid har hørt man ikke skal bruke p-piller når man ammer, hørte med flere leger, og alle sa det gikk helt fint. Så begynte på dem når snuppa var 4 og 1/2 mnd og fortsatt fullammet, merket ingen forskjell på melkeproduksjonen.

Skrevet

Yasmin:

Graviditet/Amming: Se Kontraindikasjoner. Overgang i placenta: Skal ikke brukes under graviditet. Overgang i morsmelk: Kan innvirke på mengden av og endre sammensetningen på morsmelken. Små mengder med antikonsepsjonssteroider og/eller metabolitter kan utskilles med melken. Disse mengdene kan påvirke barnet. Bør ikke anvendes under amming

Se felleskatalogen.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...