mamma`n te Kaja Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 Bruker nå cerazette, men er misfornøyd med de av flere årsaker, blant annet ofte blødninger.. Men hva er alternativene?
Rut Bram Skrevet 29. januar 2007 #3 Skrevet 29. januar 2007 Hormonspiral. Litt vondt å sette, men det går fort over. Har litt småblødninger, men mye mindre enn da jeg brukte cerazette. Er fornøyd med den - særlig siden jeg ikke har tenkt å få flere barn (har 2)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #4 Skrevet 29. januar 2007 hormonspiral? får da mindre blødninger....
mamma`n te Kaja Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2007 Ja, hadde det ikke vært for at vi sikkert kommer til å prøve å få en til så hadde hormonspiral absolutt vært verdt å prøve.. men kommer nok ikke til å gå 5 år før vi prøver på neste.. men takk for svar
Blomman Skrevet 29. januar 2007 #6 Skrevet 29. januar 2007 men da er jo ladycomp evt babycomp perfekt - med babycomp kan man drive med avansert familiplanlegging - ladycomp kan oppgraderes til babycom ved behov
mamma`n te Kaja Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 29. januar 2007 ok høres jo bra ut det Blomman skal gå inn å lese om det etterpå jeg
Amazing Skrevet 29. januar 2007 #8 Skrevet 29. januar 2007 Hormonspiral! Synes den ikke var særlig vond å sette inn, foruten at det er ubehagelig i seg selv med GU.. Hadde litt småblødninger et par uker etter jeg satte den inn, men bortimot ingen blødninger siden. Også slipper jeg å huske å ta piller.. Så den har iallefall fungert kjempe bra for min del! )
Jente april 06 og gutt juni 10 Skrevet 29. januar 2007 #9 Skrevet 29. januar 2007 Bruker yasmin p-piller. Bor i Danmark og her sier legene at det ikke er noe problem med å bruke det, ammingen skal bare være kommet godt i gang. Jeg var veldig usikker på om jeg skulle begynne på dem da jeg fikk resepten etter 8 ukers kontrollen, siden jeg alltid har hørt man ikke skal bruke p-piller når man ammer, hørte med flere leger, og alle sa det gikk helt fint. Så begynte på dem når snuppa var 4 og 1/2 mnd og fortsatt fullammet, merket ingen forskjell på melkeproduksjonen.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2007 #10 Skrevet 31. januar 2007 Yasmin: Graviditet/Amming: Se Kontraindikasjoner. Overgang i placenta: Skal ikke brukes under graviditet. Overgang i morsmelk: Kan innvirke på mengden av og endre sammensetningen på morsmelken. Små mengder med antikonsepsjonssteroider og/eller metabolitter kan utskilles med melken. Disse mengdene kan påvirke barnet. Bør ikke anvendes under amming Se felleskatalogen.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå