Gå til innhold

hvor mange er plaget med halsbrann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

når kom det? jeg er i uke 20 nå, har ikke kjent antydning en gang.. er det vælt? noen som vet om det forsvinner rett etter fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror det er veldig forskjellig fra person til person. Jeg er i uke 32 og plages en del av halsbrann, drikker mye h-melk for å dempe det. Regner med at det forsvinner ganske rett etter fødselen ja, håper i så fall det :-)

Skrevet

Er i veke 33 no og har halsbrann som berre det. Kom vel rundt veke 28-29 vil eg tru og håpar for all del at det går vekk like etter fødselen, ikkje noko særleg å ha.

Skrevet

Er i uke 34 og sliter fælt om natta med halsbrann. Det kom rundt uke 30 og øker på med fosterets størrelse. Hadde det likt med de to første også, ble verre og verre mot slutten. Det er fordi babyen presser på innvoller inkludert magesekk og spiserør, så magesyra kommer opp i spiserøret - og dette forsvinner helt så snart ungen er ute, æresord!

Skrevet

Jeg kjente det for første gang i uke 24 tror jeg.Har hatt det noen dager, sånn sporadisk (er i uke 33 nå), og da knasker jeg gaviscon eller en link- og så er problemet løst! så kan vel ikke si jeg er sååå plaget da.

Skrevet

halsbrann er bare en overproduksjon av magesyre... jeg slet med hals brann før jeg ble gravid, de tre første mnd hadde jeg ikke hals brann, men det var antagelig fordi jeg kastet opp hele tiden.det kjennes ut som om det er noe som svir/brenner fra mage sekken og oppover spise røret, det hender jeg gulper magesyre også fordi det kommer for høyt..

jeg har alltid brukt PEPSID DUO mot halsbrann, det virker kjempebra og med en gang, den er ganske dyr men er billigere i sverige så jeg kjøper med derfra.. det som er dumt er at der merket ikke er testet på gravide enda så de vet ikke noe om bi virkningene på de. derfor har jeg sluttet å bruke de midlertidig. drikker mye melk og prøver å holde meg unna paprika og sterkt krydder og altfor fet mat da dette kan utløse halsbrann..

hvis du lurer på om du har det kan du bruke denne linken:

http://www.halsbrann.com/article/502251.aspx

klem fra meg

Skrevet

Jeg har hatt det heele svangerskapet... Hadde noen ukers pause etter nyttår, men nå begynner det å komme tilbake...

pepper er døden for meg!

Jeg bruker afrulax tyggetabletter (tror det skrives sånn...?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...