Gå til innhold

Teutonia Prestige vs Emmaljunga City Cross???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har endelig klart å komme fram til to alternativer, men greier ikke å bestemme meg! Noen som har erfaring og gode råd?! Jeg er helt forvirret, jeg...

Har termin i begynnelsen av mars (og barevognkjøp begynner å haste skikkelig!) og har lyst på en duovogn, altså Teutonia Prestige eller Emmaljunga City Cross med babybag og senere sportsvogn. Skal flytte til Oslo og regner med å bruke skinnpose et par måneder nå i vår, før det blir dyne hele sommeren. Til høsten er *lillejenta vår* 6 mnd, og da brukes sportsvogndelen. Høres det greit ut?

Problemet er at vognene er ganske like - relativt lett vekt, omtrent samme størrelse på bagene, og samme størrelse på sportsdelen. Teutonia har vendbart håndtak sånn at man kan endre kjøreretning mens ungen sitter i vogna, men vogna er litt tyngre enn Emmaljunga. Hvor viktig synes dere det er? Den har også luftdekk. Men Emmaljunga har høyere kanter på sittedelen og virker i det hele tatt litt lunere (vogna skal jo brukes hele neste vinter!) samtidig som den er veldig lett.

"Lillejenta" skal jo sove i vogna når hun begynner i barnehage, ikke sant? Hva passer best da?

Noen gode innspill? Vet absolutt ikke hvilken jeg skal velge!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi endte opp med City Cross. Den er noe lunere, og har større handlekurv. Videre er Emlj. vognene noe høyere enn Teutonias modeller. Når man har 4hjuling er vekt viktig, men hvor mye skiller dem? Synes det funker greit å kunne snu sitteinnsatsen, men er vel noe enklere å kunne vippe over håndtaket når man er "on the road"

Skrevet

Hei

Har kanskje ikke så mye å sammenligne for deg. Men ville bare fortelle at jeg har Teutonia Prestige Duo, som ble kjøpt til sjarmøren som ble født i september. Han er en stor gutt og ligger fortsatt i bagen inni skinnposen sin. Han er nå nesten 5 mnd og større enn en gjennomsnittlig 7 mnds unge. Bare sånn at du har en ide om sånn ca plass i bagen - nå må jeg tilføye at han er på vei ut av den bagen altså.

Når det gjelder vogna så er jeg kjempe fornøyd!!!!!!!!!!!!! Den er lett å trille både i trange butikker og på snøete fortau. Synes absolutt ikke den er for tung! Det med vendbar håndtak har vært veldig praktisk for oss allerede. Kjempe greit når det blåser heftig så svitcher vi bare over håndtaket og kan trille videre uten at sjarmøren blir plaget av vinden eller at jeg må dra vogna etter meg. Også er det jo praktisk når sola etterhvert begynner å dukke opp igjen.

Ellers så er jeg godt fornøyd med at den er såpass lav da det gjør det kjempe enkelt å dra vogna inn ved siden av et kafe bord eller restaurant bord. Da er ungen på høyde med bordet, og en slipper å drive og reise seg i noen stor grad for å se oppi osv. Også ser ungen deg og det sparer deg og for mye om og med.

Som sagt så kan jeg ikke sammenligne for deg da jeg ikke har noen kjennskap til City Cross, men kan anbefale T. prestige på det varmeste i hvertfall. Et lite tips er at om du skal kjøpe T, så bør dere kjøpe til det andre regntrekket deres. Ikke det som følger med vogna, men det som kan fåes kjøpt utenom. Det er mye enklere å få på, dekker vogna bedre, også er det glidelåser og greier på sånn at du får utnyttet det vendbare håndtaket.

Lykke til m valget

Skrevet

Tusen takk! Det er til god hjelp :o)

Skrevet

jeg har også teutonia prestige, er enig i alle de gode argumentene ovenfor. har brukt den mye siden oktober da tulla kom. suåer å kjøre på snø og grus. og ta inn og ut av bilen har gjort det mye og den er ikke for tung. vil absolutt anbefale den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...