Gå til innhold

Fløte i puppene?? Veide Haakon idag :o)

Anbefalte innlegg

Fødselsvekt 03.01.07: 3520 gram

Vekt 15.01.07: 3870 gram

Vekt 29.01.07: 4750 gram!!!

Han har altså gått opp 880 gram på 14 dager!! :o)

Jeesus.. og Haakon spiser ikke så ofte engang.. 2,5 til 3 timer mellom hver gang på dagtid,og 5 timer mellom om nettene.

Men helsesøstera bare lo og mente han hadde noe han måtte ta igjen (fra han lå inni magen), hehe. Så lenge han bare fikk morsmelk var det ikke noe å bekymre seg for.

Hva med dere andre januarmammaer? Har dere veid gullene deres?

Fortsetter under...

Haakon virker som en flink gutt :o) Melk er visst godt! Tror jenta mi også syns det - hun veide 3000 gram da hun ble født, gikk ned til 2740 gram, og vi veide henne i går - hun er 1 mnd i morgen - og nå veide hun jammen 4090 gram. Har jo sett hun har blitt større, men trodde ikke hun var passert 4 kg :o)

Samme her:

Fødselsvekt 13.01 :3820

Da vi forlot sykehuset 16.01: 3630

I dag 13 dager senere: 4680

Han har gått opp 950 g på 13 dager. Akkurat som storebroren som gikk opp 500g i uka de første 8 ukene, da var han bollerund.

Ulempen er jo at det som kommer inn skal ut, her går det minst 20 bleier i døgnet, opptil 5 på et skift hvis han er i det rette humøret.

Annonse

Olives vekt :

fødselsvekt ; 3430 g

1 uke gammel ; 3335 g

2 uker 1 dag gammel ; 3550 g

han har vokst 2 cm siden fødsel. I forhold til dere andre her har vel jeg bare lettmel i puppa, he he. Han spiser ca hver 3 time hele døgnet.

skal på kontroll på fredag, da er knøttemor 4 uker. Spent :) Hun var 4845 da hun ble født, gikk ned til 4380 på sykehuset, og veide 5150 da hun var 2 uker... så det er nok fløte i disse hengepuppene også ja :) Hun bruker str 62-68 allerede!

Lilleprinsen her har hatt litt vanskelig for å få riktig mengde pupp i munnen så vi har slitt litt men er på vei opp igjen nå. Ble født 10 januar og var da 2520g og gikk ned til 2200g så 2 uker etter fødsel var han 2680 så ekke store karen enda nei :) ska veie i morgen igjen spent å se hvor mye han har gått opp....

Annonse

gutten vår veide 2824g ved fødsel. Var gått ned til 2595g da vi dro fra barsel. Første døgnet hjemme og mating hver 3.-4.time viste stabil vekt. . Fortsatte med mating hver 3.time, og på 2 dager gikk han opp 275g. Skal veie ham imorgen igjen. Spent å se hva vekten er da. Han har definitivt gått opp i vekt, synes han begynner å få litt bollekinn =)

Hehe, så artig å høre at det ikke bare er min gutt som blir en liten bollebaby :o)

Neste kontroll for oss blir 19. februar (6-ukers kontrollen), men får se om jeg klarer å vente så lenge med å få veid klumpen igjen. Mulig jeg må en tur på helsestasjonen igjen før det ja ;o)

Junior var ikke store kroppen da han ble født, 3116gr. Da vi reiste hjem fra sykehuset hadde jeg ikke fått melk enda så da veide han bare 2869gr. Jeg var innom helsestasjonen en uke etter fødselen og da hadde han gått opp til 3080gr, og i går (4 uker og 2 dager gammel) veide han 4165gr! Vi ser han har blitt mye lengre også. Han var 48cm da han ble født og nå har han vokst ut av alle strl. 50 klærne sine:)

Hei alle andre fløtekuer :-))

Samme her.

Julie veide 3110 da hun ble født den 9., og gikk ned til 2890 ved avreise fra sykehuset 2 dager senere. Veide ho igår, 23 dager gammel : 3900. He-he, på 6-ukerskontrollen får vi vel beskjed om slanking...tjihi... Fine og runde bollekjaker da :-))

GOD HELG TIL ALLE... godt med helg slik at pappan er litt mer hjemme og syns jeg. Blir litt lange dager å gå hjemme, selvom timene flyr. Er liksom ikke helt klar forå ta meg en runde på kjøpesentra enda jeg da...livredd for at matalarmen skal starte, he-he... Og alarmen her i huset er HØØY!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...