julipia-06 Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 Når dere sier at man starter opp med et par teskjeer grøt som smaksprøve, mener dere ferdigblandet grøt eller grøtpulver? Er usikker på hvor mye hun bør spise? Jeg har gitt henne ca 3 teskjeer ferdigblandet grøt (pulver + MM) i 3 dager. Er det passe? Når bør jeg øke mengden? Og hvor mange dager til jeg kan introdusere henne for noe nytt? Hva anbefaler dere? Grønnsakspurè, sviskersaft, etc...
selfangerkjerringa Skrevet 29. januar 2007 #2 Skrevet 29. januar 2007 - Et par teskjeer FERDIG grøt til å begynne med. - Fruktpure er flott som tidlige smaksprøver. Most banan, sviskejuice osv.
Gjest Skrevet 29. januar 2007 #3 Skrevet 29. januar 2007 Ga veslemor smaksprøve på havregrøt i dag for første gang. Morsomt, hun elsket det og ville ha mer. Blandet litt eple/mango fruktmos oppi grøten så den smakte sikkert derfor godt. Vet man ikke bør blande for mye i starten men ga henne bare tre avent teskjeer så det var ikke mye hun fikk smake.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #4 Skrevet 29. januar 2007 Har hørt at det tar ca 14 dager før de blir vant til en smak... Så noen anbefalte banan - vær obs på at det virker forstoppende... Fikk anbefalt avocado, men har ikke prøvd ut. Var en Homeopat som anbefalte det. Jeg gir et par teskjeer noen ganger mer hvis han vil ha =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå