Amazing Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 Fra bilsete til gruppe 0/0+ (0-13 kg) til gruppe 1 (9-18 kg).. Vi har maxicosi cabrio nå og er fornøyd med den.. Han veier nå bare 9 kg, men er så lang så virker som han har dårlig plass til beina når vi monterer setet i bilen. Noen som har erfaringer de vil dele med meg? Hvilke bilseter er det som har kommet ut bra i tester i det siste?
Gjest Skrevet 29. januar 2007 #2 Skrevet 29. januar 2007 vi skiftet bilsete da mathias var ca 6 mnd og ca 9,5 kg og 71 cm lang:) Da kjøpte vi be safe izi combi 0-18 kg (fikk m et be safe 1-2-3 sete også) så nå har vi sete til småtten ikke trenger sete lenger. Dette sete er kjempe bra:) Det kan monteres begge veier, han sitter høyt og kan følge med ut, har god plass til bena og han liker for første gang i sitt liv å kjøre bil. Dette sete har blitt best i test i foreldre og barn i både norge og sverige mener jeg:) Litt "vanskelig" å montere bare, men jg fikk vist det da jeg kjøpte det og gjentok alt han gjorde så nå sitter det:) Og sete sitter BOM fast!!! Helt utrolig mange ekstra sikringer på dette sete:) jeg er super duper fornøyd. Vi kjøpte den pakka med de to setene for 3900:)
Amazing Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. januar 2007 Jeg så på det bilsete på nettsida dems, og det ser jo knallfint ut! ) Betryggende at det er kommet så bra ut i tester også! Hvor kjøpte du den pakka med de to setene? Det var jo ikke så ille pris det eller!? Noen andre med med erfaringer med dette eller andre bilseter??
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #4 Skrevet 29. januar 2007 Vi måtte skifte bilsete 0-13 til 0-18 da tassen var 6mndr.. var bare 8kg så da ville vi ikke satse på å kjøpe 9-18kg..
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 29. januar 2007 #5 Skrevet 29. januar 2007 Hei Dette kan jeg svare på. Vi kjøpte nemlig nytt bilsete til sjarmøren på snart 5 mnd og nesten 9 kg i forrige uke. Vi hadde Acta Graco sitt babysete 0-13 kg m base. Og tenkte bare vi skulle stikke innom og se på bilseter på salg da vi mente at det kanskje begynte å synge på siste verset. Kom på barnas hus i trondheim, og fikk da beskjed om at setet nok burde skiftes ut med en gang. Disse sete beltene skal nemlig alltid være over skuldrene på ungen, og hos oss så var de bak skuldrene, sånn at vi måtte løfte de over skuldrene for å få de på om du skjønner. Dvs at lengden har mye å si i forhold til babysete, ikke bare vekta. Mannen sa at det var dumt at det ikke var enda ett hakk lenger opp for sete beltet for da hadde vi kunne ha brukt det litt lenger. Utspekulert taktikk fra produsent kanskje? Vi endte da opp med et Brio sete fra 9-25 kg som vi kan ha bakovervendt frem til sjarmøren er en 15 kg og da kan vi snu det "rett veien". Vi valgte dette Brio setet fremfor mange andre pga at det var ekstra hode beskyttelse, men ellers så var vel de fleste ganske like i sikkerhet og pris. Lykke til med valget.
Kæmma og trultene Skrevet 29. januar 2007 #6 Skrevet 29. januar 2007 Vi byttet nå ved ca 8 mnd, til BeSafe izi combi. Hadde sete opptil 13 kg, men hun her var og for lang....
Videlivi Skrevet 29. januar 2007 #7 Skrevet 29. januar 2007 Vi har BeSafe fra 0-18 kg. Låner et sete fra 0 til 10 kg, men siden vesla er 7,5 kg nå, bare tre mnd, så kommer vi til å bytte det ut innen en mnd tid. Så fort hode er litt mer stødig. De vi låner det første setet av, har en sønn som satt i det til han var et år. Sønnen er liten, og har nesten rundet 11 kg nå( 18 mnd...)
Gjest Skrevet 30. januar 2007 #9 Skrevet 30. januar 2007 Byttet da hun var 9,5 mnd gammel. Husker ikke hva hun veide, men var nok sikkert rundt 9 kg. Hovedgrunnen var imidlertid at hun begynte å bli for lang til babysetet. Vi kjøpte HTS BeSafe izi combi x1 og er kjempefornøyde. Kan brukes forover og bakover, relativt enkelt å montere når man har fått det demonstrert, og sitter som støpt (i hvertfall i bilen vår). Snuppa sitter høyt og fint, sitter som en dronning )
mammmamia ** Skrevet 30. januar 2007 #10 Skrevet 30. januar 2007 Vi har kjøpt Akta Graco Duologic til lillesnuppa, dette kan brukes fra fødselen av og er helt genialt :-) Til storebror på 3 år har vi Akta Graco Cosmic, også dette bakovervendt (men kan brukes fremover også) hvor han sitter som en konge :-) Andre meget gode seter er Maxi Cosi Mobi, Brio Zento, Britax Two Way Elite og Britax Secura og HTS Izi Kid/Combi (personlig liker jeg ikke HTS pga de er så korte i ryggen og veldig vanskelige å montere)..! Men viktigst av alt: ta med deg bilen og ungen i butikken og prøv setene i bilen! Det hjelper ikke om setet er fint og anbefalt her inne om det ikke passer i bilen din og ungen ikke sitter godt i det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå