Gå til innhold

sjekk av livmorhals??

oioi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er nok litt forskjellig praksis på dette. Jeg fikk denne sjekket for første gang i uke 34, og da fordi jeg hadde regelmessige rier. Hadde da ingen åpning, og lang livmorhals. Har ikke blitt sjekket igjen siden (er nå i uke 38). Jeg har fått høre at det ikke sjekkes hvis det ikke er spesielle grunner som taler for å gjøre dette.

Jeg var innom føden i dag etter å ha fått menslignende smerter i natt. Da sa de at tiden snart var inne for å begynne å måle med innvendig ultralyd også, så da gjorde de det i dag i allefall. Fikk beskjed om at livmortappen var 4 cm, men det var vel kanskje livmorHALSEN de mente da??? Dere som har fått denne sjekket, hvordan har lengden deres vært? Det var i allefall ingenting som tydet på fødsel i nærmeste fremtid for min del, heldigvis :)

Hei!

Jeg var på første kontroll på sykehuset forrig uke - var da 22+1. Kontrollen bestod av å måle livmorhalsen og tvillingene - iflg legen skulle dette sjekkes hver gang..

Jeg fikk målt min til å være 36 mm - syntes det hørtes lite ut!!! Men, var visst normalt når jeg hadde gått gravid før.. Så da får jeg stole på det!(",)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...