Gå til innhold

hvor store er de?

oioi

Anbefalte innlegg

Vært på UL idag. er 33+6 nå. alt ser bra ut. Tv1 i hodeleie og tv2 i sete.

det jeg lurer litt på er dette med barnas størrelse. På denne siden står det at i uke 33 er de på ca. 1700 gr. og i boka til Sandvik (den med sider for far og sider for mor) står det at ungene er ca. 2100. Idag sa legen at mine trodde hun var på ca. 2500 gr. Er jo næremere 34 uker, men det er ganske stor differanse fra det som står på nettsiden her! Og mine ligger på kurven for det "normale", de er ikke spesielt store. Jeg er bare glad til hvis legen har rett og velger å stole på henne, jeg bare stusser på målene på denne siden!!!

Noen som har stusset på det samme??

Fortsetter under...

Har hørt flere si at det ikke stemmer med uker/vekst inne på disse sidene, så jeg gidder nesten ikke se hva som står der en gang... I tvillingboka mi (Bogen om tvillinger) står det at de i uke 33 er 2100 gram og 42 cm. I uke 34 er målene 2200 gram og 43 cm, alt står med ca foran da. Det står også at de fra uke 34 eksploderer i vekt og øker med ca. 300 gram hver pr uke.

Du ble vel ikke akkurat klokere av dette, men det er jo godt å høre at de ligger innenfor "normalen" allikevel da :) Sist jeg var på ultralyd var gutten 1150 gram mens jenta var 950 gram, dette var i uke 27. Fikk også beskjed om at begge lå innenfor normalen :)

jeg er i uke 35+2 nå,var på ultralyd for 3 dager siden og hun mente de veide ca 2700 og 3 kilo,synes de begynner å bli store jeg da,jeg har en sønn fra før som veide 4,2 da han ble født,så jeg burde vel regne med at de ikke blir så små nå eller.:)det stemmer jo ikke i det hele tatt med det som står her inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...