Margot Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 Det er et spesielt navn, som jeg liker veldig godt. Lurer på hva flere syns?
oioi Skrevet 29. januar 2007 #2 Skrevet 29. januar 2007 Min bestemor heter det, men det brukes av svært få. Alle kaller henne for Lotte. jeg synes det er fint!! Litt spesielt!! (+)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #3 Skrevet 29. januar 2007 synes det er litt tungt ja - men det blir nok ei tøff lita dame! navnet har liksom litt tyngde - tror barn har godt av det.
Morango 29.05.2007 Skrevet 29. januar 2007 #5 Skrevet 29. januar 2007 Kjente en dame som het det, positive assosiasjoner. Men er ikke superbegeistra for selve navnet.. Bare ikke min stil.
2009baby!!!! Skrevet 29. januar 2007 #6 Skrevet 29. januar 2007 For å være helt ærlig syns jeg ikke det er spesielt fint. Men det er kanskje mest fordi jeg forbinder det med gamle damer, ikke med babyer..på den annen side er det nok lurt å velge navn som ikke "alle andre" på samme årskull får.
godiva med 3 gull Skrevet 29. januar 2007 #7 Skrevet 29. januar 2007 Huff, det går nok under de navnene jeg liker aller minst...
Gjest Skrevet 29. januar 2007 #9 Skrevet 29. januar 2007 Bergljot (og Dagmar) er nokon av dei styggaste namna eg veit... Beklagar.
_Noname_ Skrevet 29. januar 2007 #10 Skrevet 29. januar 2007 Grusomt. Det er rett og slett helt forferdelig. Høres ut som navnet på ei 80 år gammel dame. Ser ikke for meg et søtt og uskyldig lite barn med det uhyrlige navnet
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #11 Skrevet 29. januar 2007 Jeg syns det er et fint navn jeg:-) Men jeg ville nok brukt et navn foran, uten at jeg kan komme med noen forslag i farta. Flott at flere velger eldre navn! Det er så mage Tuva'er, Emilie'er og andre sukkersøte klissenavn der ute fra før, vi trenger en frisk pust på jentenavn-fronten!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #12 Skrevet 29. januar 2007 Enig med siste anonym her. Herregud så lei jeg er av dilledalleklisseklasse navn. De er så karakterløse. Liker både Bergliot og Berglind.
Hilsen Aud Skrevet 29. januar 2007 #13 Skrevet 29. januar 2007 er jo et gammel-dame navn.... men alle gammel-dame navna kommer jo tilbake. Hvis du ser på navnestatistikken for 100 år tilbake så er jo Bergliot der, sammen med de nå populære navna som Emma, Nora, Hanna, Sofie etc.... stort pluss til de som velger tradisjonelle norske navn som ikke har hengt med i svingene Liker at vi "resirkulerer" de norske navnene fremfor å ta i bruk de utrolig kunstige dukke-navnene...
StorkeMammaen Skrevet 29. januar 2007 #14 Skrevet 29. januar 2007 Syns ikke det er no fin klang i navnet. Men artig med litt nytt.
julaugmamma Skrevet 30. januar 2007 #15 Skrevet 30. januar 2007 Utrolig søtt, og koselig navn.. Ser for meg ei lita jente med lyse krøller og ren kjole....Men det er bare assosiasjon...
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #16 Skrevet 30. januar 2007 Grusomt på annet enn damer over 70 år.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2007 #17 Skrevet 30. januar 2007 Det er ikke så lenge siden navnet "Oda" bare ble forbundet med gamle kjerringer heller. Forøvrig må man huske på at de små ikke forblir små for altid.
Vrimle Skrevet 31. januar 2007 #18 Skrevet 31. januar 2007 Synes du skal ha all skryt for å ha funnet et fint og stødig navn. Det er både søtt og tøft på samme tid:) Berglind og Bergtora er også fine navn. Kjenner ei Bergljot, skriver det med 'j' hun da..
Vrimle Skrevet 31. januar 2007 #19 Skrevet 31. januar 2007 Synes du skal ha all skryt for å ha funnet et fint og stødig navn. Både søtt og tøft på samme tid:) Ellers har du Berglind eller Bergtora som også er fine navn. Kjenner ei Bergljot..hun skriver det altsa med 'j'.. Artig om vi får vite hva dere bestemmer dere for, lykke til!
Synnøve_Solbakken Skrevet 31. januar 2007 #20 Skrevet 31. januar 2007 Syns det er fint, kjenner til folk som heter det i alle slags aldre.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #21 Skrevet 1. februar 2007 Sterkt og flott!! Vet om at både Bella og Lotte er brukt som kallenavn for Bergliot, hvis det er perioder familien (kanskje på babystadiet) eller hun selv (i tenårene) syns det er litt for sært, men det er er nydelig navn å vokse inn i! Og alle jeg kjenner med spesielle navn har et mye sterkere identitetsforhold til navnet sitt enn oss med 13 på dusinet-navn...
Gjest Antarctica Skrevet 2. februar 2007 #23 Skrevet 2. februar 2007 Hadde også ei bestemor som het det, og syntes navnet i sin fulle form var penere enn kallenavnet hennes. Ho skreiv det Bergljot. Har en annen slektning også som heter det, og det er kledelig til henne. Midt oppi alle Thea-er (og Thea var et såkalt "kjerringnavn" for under 10 år siden...)syns jeg dette var en forfriskende forespørsel. Men så liker jeg både Bergljot, Borghild og Margot jeg da, jeg kjenner bare flotte folk med slike navn.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2007 #24 Skrevet 3. februar 2007 kult navn jeg kjente en jente som heter det (hun er vel 30 i dag) og syns alltid at det var oppriktig misunnelsesverdig at hun hadde et så eget og solid navn. Hun kledde det godt. og alle kler navnet sitt ! dustete å si at det bare er gamle damer som kan hete det!
Gjest Skrevet 5. februar 2007 #25 Skrevet 5. februar 2007 Liten ting bare; det er IKKE kult å hete noe med "berg" i om man er litt lubben opp gjennom skoleårene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå