marenmor Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 Jeg er norsk og gift med en nederlender og vi bor i Rotterdam, jeg er gravid med mitt foerste barn. Kjenner ikke mange norske her, er litt i sjoemannskirken men ikke saa mye. Er 3 og en halv mnd paa vei, andre som er i samme situasjon som meg? Kunne vaert kjekt aa treffe andre norske som er gravid her nede...
emilie28 Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 Heisann, jeg har akkuratt flyttet/pendler til Haag. Mannen min jobber her for UN og det er jo ikke så langt til Rotterdam da. Jeg er 28 år og gift med en amerikaner. Bodd i USA i 5 år før vi bodde i Norge i 2, og nå er vi altså her. Har en sønn på 2 år og vi venter en til i slutten av mars. Skriv en mail til meg hvis du vil: [email protected] Heter Christine foresten.
Astorm Skrevet 21. april 2007 #3 Skrevet 21. april 2007 å,jeg er litt misunnelig.Jeg skulle gjerne vært gravid i NL. Mamma bor i Hoogvliet, og jobber av og til på sjømannskirken, og det er nesten ingen i familien min i Norge lenger,hvertfall ikke Bergen der jeg bor.Litt trasig å være førstegansgravid, og ha mamma så langt vekk. De har jo småbarnsgrupper på kirken, og spør du,så er det sikkert flere gravide.
Gjest Skrevet 27. april 2007 #4 Skrevet 27. april 2007 Hei. Jeg bor også i Nederland, nærmere sagt i Oss, nå på andre året. Har en herlig liten krabat på snart 2 år og nok en herlig liten en i magen (14 uker i skrivende stund). Om noen er i nærheten eller bare har lyst til å spørre litt om hvordan ting gjøres her nede er det bare å ta kontakt
Amsterdame Skrevet 1. mai 2007 #5 Skrevet 1. mai 2007 Jeg bor i Amsterdam på andre året, har en datter på 2.5 og venter nr. 2 nå (termin igår på selve Konninginedag!!). Kanskje skulle vi provd et lite Norge treff selv om vi alle bor på forskjellige kanter av landet. Skulle gjerne hatt noen norske venner og lekekamerater for datteren min av og til.
marenmor Skrevet 3. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. mai 2007 ja hadde vaert kjempekjekt med et norge treff . Jeg er kommet 6 mnd paa vei og gleder meg mye , bor som sagt i rotterdam, men vi kunne jo faatt til noe midt i mellom? Noen som skal i sjoemannskirken paa 17. mai forresteen??
emilie28 Skrevet 3. mai 2007 #7 Skrevet 3. mai 2007 Hei igjen. Jeg skal i alle fall prøve å komme dit. Har jo to barn nå og så at jeg må bytte 3 forskjellige transportmidler for å komme meg til sjømannskirken...Trine har også tenkt å komme. Jeg er med på et treff jeg:)
marenmor Skrevet 3. mai 2007 Forfatter #8 Skrevet 3. mai 2007 Hei! Skulle jo emaile deg men det gled helt utigjen...sorry :s Jeg er iallefall der paa 17. mai, haaper det lykkes deg i aa komme, litt styr med offentlig transport med to barn..... maa jo lykkes med ett treff!
emilie28 Skrevet 4. mai 2007 #9 Skrevet 4. mai 2007 Herlig...jeg skal virkelig prøve å komme.. hvis vi har fått bilen vår til da skal jeg høre om mannen min kan avspasere den dagen...men hvis ikke så får jeg kanskje bare være tøff nok til å ta kollektivet her uten å vite hvor jeg egentlig skal hen... Kan du ikke skrive en mail til meg så får jeg emailadressen din og:) Da kan vi utveksle tlfnr og slikt der... hilsen Christine
emilie28 Skrevet 4. mai 2007 #10 Skrevet 4. mai 2007 Hei igjen.. sjekket med 9292.nl igjen nå og denne gangen tar det bare litt over en time. Trenger bare å ta bussen til sentralstasjonen som ikke er langt herifra så må jeg ta toget til rotterdam for så å ta metroen...Er metroen der som tbanen i Norge eller? Greit i forhold til å ha vogn og være alene? Men da regner jeg helt sikkert med at jeg kommer når det ikke er værre enn som så...det skal jeg fikse...
emilie28 Skrevet 4. mai 2007 #11 Skrevet 4. mai 2007 tog til schiedam er det...hvor nå det er hen....og så metroen fra der...
Amsterdame Skrevet 8. mai 2007 #13 Skrevet 8. mai 2007 La oss prove og faa til noe i sommer. Jeg kan godt ha noe her i Amsterdam, vet ikke om det er enklest? Jeg hadde forresten tenkt meg til sjomannskirken 17 mai, men sitter her, 8 dager paa overtid uten baby, saa da blir det nok ingen 17 mai feiring paa oss likevel... med mindre babyen kommer naa og jeg skulle vaere i superform etterpaa... kjiipt! Trine
emilie28 Skrevet 14. mai 2007 #14 Skrevet 14. mai 2007 Helt klart Trine. Og gratulere så mye med den herlige gutt. Jeg har fortsatt planer om å dra på torsdag, men det kommer litt an på været også. Drar ikke i pøsende regnvær... Jeg kan også ha noe her i Haag i løpet av sommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå