Gå til innhold

gode råd til meg?

Anbefalte innlegg

Min samboer å jeg har pratet en del om barn.. Han vil ikke ha barn nå av den enkle grunnen at han rett å slett ikke har lyst på barn akkurat nå, men vil så absolutt ha senere.

Han vil at vi skal begynne å prøve høsten 2008, som for min del er en laang tid til. Jeg vil gjerne ha mitt første barn før jeg er fylt 25, å dette blir nok ikke å skje hvis vi skal følge det han sier. Vi har blitt enige om at jeg kan slutte på p-pillen ca 6 mnd før vi skal bli prøvere.(eller, det er mitt alternativ..)

Men.. Jeg går ikke på p-piller nå (sluttet september 06). dette pga at jeg ville finne ut av min syklus etter å ha gått på p-piller i over 4 år. (dette skjedde før vi ble enige om når vi skulle bli prøvere)

Nå ser det ut til at jeg faktisk begynner å få en litt stabil syklus (noe jeg ikke trodde jeg hadde) å jeg er veldig fornøyd! Men skulle gjerne ha vært lengre uten pillene for å se om jeg faktisk har fått en stabil syklus, men min samboer har sagt at han vil at jeg skal starte på pillene igjen når jeg fikk tr.. Nå har jeg fått tr, å har sjangsen til å starte på pillene, men har ikke lyst. Han har ikke nevnt pillene i det hele tatt, selv om at han vet at jeg har tr.

Så, til mitt spørsmål, Hva skal jeg gjøre? skal jeg begynne på dem, eller vente å se hva han sier?

Han mener at han har kommet seg langt fra å ikke ville ha barn i det hele tatt til at han vil bli prøver om ca 2 år, å at nå er det min tur til å "ofre" noe, hvis dere skjønner.

Jeg har ingen hensikt i å lure han altså! Jeg vil gjerne ha barn med han når vi begge er klar! Bare håper på at han blir fortere klar. :)

Huff.. Dette ble litt langt å rotete.. Noen som har orket å lese hele? ;)

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7994231-gode-r%C3%A5d-til-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Ja, dette var litt kinkig. Jeg ville kanskje ventet til han spurte. Jeg skjønner veldig godt at du ikke vil tilbake på pilla, men nå veit du i alle fall at syklusen din stabiliserer seg? Jeg tviler på at det vil forandre seg på to år til på pilla. Dere kan jo kanskje komme fram til en mellomting. At du starter på pilla nå, men slutter ca 6 mnd før dere starter prøvinga. På den måten trenger du ikke gå så lenge på den. Kroppen vår har ikke så veldig vondt av å gå på pilla, det er i alle fall værre å hoppe av og på hele tida.

Hmmm, håper du finner en løsning i alle fall.

:)

haha...2 år jeg må vente 3 år.....! Unnskyld slem nå..(Prøvde å være morsom, dårlig humor)...Hihi...ikke meningen... Men vil si at jeg absolutt vet hva du føler nå...

Her er det også sånn at sambo ser helst at jeg starter på pillene igjen...Men jeg vil rett og slett ikke av noen eller mange grunner...

1) jeg blir en helt annen person når jeg er på pilla enn når jeg ikke er på pilla.

2) Blir feit og bare eter godterier...Av 100% godterier jeg dyttet i meg spiser jeg vel nå rundt 10% og det er ganske mye mindre enn jeg gjorde... Trykket i meg godis heeeele tiden når jeg var på pilla...

3) Jeg føler meg rett og slett mye bedre... Føler meg mer vel i min egen kropp...

4) det er min kropp og jeg gjør det JEG vil med den. Han bestemmer ikke...

Ikke så mange men noen... Har fortalt han om disse punktene, men virker som om det går inn i det ene øret og ut av det andre...Menn...

Men hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke startet på pilla igjen... For som du sier så begynner du å få stabil syklus og da her du litt mer kontroll over når du har EL og vet at når du kan bruke beskyttelse...

Som bubbs sa til meg finnes det andre prev en piller og kondom... Blant annet pessar( har tenkt på å prøve dette selv) så har du sånne Lady/babycomp og pearly... Her temper du og denne hviser når EL er rett rundt hjørnet og når det ikke er safe å ha sex og masse annet...

(dette er noe jeg har tenkt å prøve, nevner bare i farten...=o) )

Synes du har ofret deg i 4 år for han (vet ikke hvor lenge dere har vært sammen men regner det er rundt dette=o) )

Så du skal ikke se langt unna at han kanskje blir klar nå til høsten...

Si til han det du føler og mener og at du vil at han skal respektere DINE ønsker også...

Så vent med pillene hvis det ikke blir full krig hjemme da...=o)

klem

PS Sorry at det ble langt og litt rotet, håer du gidder å lese...=o)

he he!

2 år eller 3 år.. det går på det samme, altså at det er flere ÅR til at ting skjer! ;)

behøver man så mange grunner til å ikke vil bruke p-piller? man skulle tro at farene/bivirkningene ved å bruke de var grunn nok i seg selv!

har prøvd å nevnt ladycomp å sånt men det fnyser han bare av å har ingen tro på at det funker.

men det ser ikke ut til at vi finner en gylden middelvei på dette..

vi kan ikke tvinge mennene våre til å bli fortere klar, men på grunn av det så må vi sitte tålmodig å vente på dem.. en av partene ser ut til å få viljen sin igjennom uansett, hvis dere skjønner hva jeg mener..

Det er ikke noe jeg vil mer enn at vi skal bli like klare for å få barn å komme oss fremover i livet med lik iver å glede! er dere ikke enige?

men til nå får vi bare ta en dag av gangen å se hva som skjer..

Annonse

Min kjære er heller ikke happy med at jeg ikke vil gå på pilla, og han skjønte heller ikke poenget med å "finne tilbake til stabil syklus" forklaringen min.. Men, han har nå akseptert det og godtar at han må stå for prev om han ikke vil ha barn.. Som med alt annet, det tok sin tid...Noen ganger lurer jeg på om gutter/menn har litt tungt for det, sånn at alt de skal bestemme seg for tar tid....??

okei.. bruker han prevensjon da eller? her i huset liker ingen av oss kondom så vi hopper av i svingen vi..

Ja, jeg tror å at det er et syndrom de har at alt skal ta så lang tid! de er ikke mye spontane iallefall! ikke at man skal få barn av spontanitet, men min samboer er generelt sett veeldig treg! spesielt når det gjelder ting som har noe å si for økonomien..

det tok han over 2 år fra å gå å ha skikkelig lyst på bil, til å kjøpe en! (jeg fikk trumfet igjennom stasjonsvogn! yayy!) å dette var enda han hadde økonomien til det!

Er det rart jeg undrer på hvor lang tid det tar før at han blir klar for barn?

Hmm... ikke lett den der nei!

Hva om du tar en prat med han i dag, forteller at du ikke har begynt med pillen - lurer på hva han mener. Hva med å si at syklusen ikke er helt stabil enda, at du må vente til iallefall neste måned.. litt slemt, men da får han lengre betenkningstid. Snakk sammen om andre typer prevensjonsmidler. Er spiral tingen da? Da får en jo stabil syklus med en gang etterpå igjen.

Lykke til!

spiral.. hmm.. er ikke det litt sånn at det er lurt før etter at man har hatt en unge? eller er det bare tull å rykter?

joda, tenkte kansje å bare la det gå inn i det stille å se hva om skjer.. om han spør om pilla om en ukes tid, så må han uansett vente til neste gang jeg har mensen.. å med mine sånn ca 40 dagers sykluser så får han jo litt betenkningstid :)

dessuten har et nært vennepar akkurat fått barn, så håper at det har litt innflytelse! ;)

takker for råd!

Annonse

Joda, her går det i kondombruk.. Ingen av oss syns det blir særlig bra sex ut av det, men han holder på sitt likevel.. :-) I går kom han hjem fra jobb og sa veldig blid "jeg tror jeg nok er klar om 1,5år".. herlig :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...