Gå til innhold

Er situps farlig??


Murron

Anbefalte innlegg

Hei.!

jeg er endelig gravid med nr 2 og er nå 7 uker på vei...tar ting med ro..for mister i uke 11 i august så er litt små engstelig for at det samme skal skje igjen...men det jeg lurte på er : hvor mye kan man trene??og er situps farlig og ta?har nemlig hørt det..så tørr ikke gjøre det...men bare lurer om noen har hørt noe annet?

 

klemmer fra ei i lykkeruuus:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg trente masse i det første svangerskapet mitt. Jeg fikk beskjed om at det var helt ok med situps inntil magemusklene begynte å dele seg for å gi plass til forsteret. Har sett i forskjellige gravidebøker at en også kan trene situps senere i svangerskapet, men da bare skrått til siden.

Jeg trente både aerobic, jogget (inntil magen ble for tung) og trente mye spinning (spinning særlig de siste månedene, for da var det ikke så kult å hoppe lenger.....). FIkk beskjed om å trene ganske som normalt, så lenge en ikke tok seg helt ut. Men dersom du er redd for å miste kan det jo sikkert være greit å ta det med ro, så slipper du å være redd. Jeg er også gravid med nr. 2, er 5 uker bare. Håper alt går bra med deg denne gangen. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...