Gå til innhold

Partnerskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og lurer på hvor mange her som er i registrert partnerskap jeg? Det er vel en fordel/nødvendighet i forhold til adopsjon av barna? Og bortsett fra det er det sikkert en fin ting å gjøre,det å gifte seg altså;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi jobber med saken. Inngår partnerskap 7 juli. =)

Jeg tror det er en forutsetning for å kunne stebarnsadoptere at man er partnere.

Skrevet

Planlegger både partnerskap og babyprøving i løpet av året. Morn forresten, jeg har visst ikke sagt noe her før.

Jeg er egentlig litt prinsippmotstander av partnerskap - synes det er litt sånn "nestbest"-ekteskap... hadde nok ventet på felles ekteskapslov var det ikke for at man må være registrerte partnere for å kunne stebarnsadoptere, og en del steder tolkes visst forskriftene dithen at man må ha vært partnere i to år først.

Ble direkte snurt da jeg tittet innom websidene til Oslo Tinghus, og lærte at i teksten som brukes ved ekteskapsinngåelse lover man å elske og ære resten av livet, mens partnerskapsteksten ikke nevner noe som helst om varigheten. Selv om akkurat dét nok kunne passe enkelte jeg kjenner utmerket ;-)

Skrevet

Først av alt: Gratulerer!

Det høres ut som om dere har en fantastisk tid nå, og det unner jeg dere så vannvittig!!!

Vi inngikk partnerskap i 2002, men bruker vel aldri de ordene om det. Sier vi er gift, og anser at vi hadde et bryllup. Det var fantastisk gøy, vi tok den helt ut og inviterte alle vi ville på stor fest! Vet ikke om vi hadde gjort det hvis ikke vi allerede da planla barn, jo, hadde vel gjort det, men kanskje ikke da. Man behøver ikke være helt amerikanske og skrive sine egne løfter etc for å få det litt mer personlig enn tinghuset, vi fant en hyggelig dommer og giftet oss i Rokkokkosalen på Grand, alle var veldig hjelpsomme og det ble utrolig flott!

Pr. dags dato er det nok nødvendig så vidt jeg vet å være gift, men de skal etter sigende også vurdere langvarige registrerte samboerforhold, om ikke helt på lik linje. Om dette fungerer i praksis er vel en annen sak...

Jeg vil jo uansett anbefale et bryllup, hvis man har en hang til det romantiske i en slik handling...vår drøm var faktisk at en av oss skulle være høygravid da vi sa ja, og det kan jo dere få til...!

Skrevet

Vi har vært i partnerskap siden 2001!

(Tiden flyr, gitt!!!!)

Skrevet

Vi giftet oss i 2002. Det var absolutt en fin ting:)

Skrevet

Vi giftet oss i juni 2005 under Europride, vi feiret tre dager til ende med familie, venner og kolleger, absolutt helt supert! :-)

Skrevet

Vi giftet oss i 2005. En super dag og fint å være gift :-)

Skrevet

Vi har vært gift i bare 2 mnd, hi hi.... men ting er det samme, heldigvis,like bra!!!!!

Skrevet

Er det noen av dere som giftet dere i hvit dress? Skulle så gjerne hatt noe annet enn en sånn stor hvit marengs av en gravid-brud-kjole... Eller har dere noen tips om bra butikker for fine klær?

Skrevet

Vi fant oss en litt "fancy" butikk her i byen (Moss), hvor de har litt stivere priser, men desto bra service. Vi er et par som består av ei femi berte (meg), og en mer butch ikke fult så berte. Vi valgte oss en dress serie i fersken (så bra ut altså, mer beige, enn fersken kanskje). Min besto av en meget elegant kjole. Veldig rene linjer, rakk til under knærne. Min kone hadde da samme type stoff men med bukse og dress jakke, og bluse. Det var i jentesnitt, noe som er litt uvant for min kone, men hun så flott ut.De sydde og ordnet med antrekkene slik at de satt som støpt til oss. Har desverre ikke noe digitalt bilde av det.

Masse lykke til i jakten på antrekket...

Skrevet

Kinking det der med brudeklær...

Vi er ikke dress-typer, 2 brudekjoler var helt uaktuelt, og aller helst vil man jo heller ikke kjøpe noe i en butikk for så å oppleve at noen av gjestene har valgt det samme...

Vi løste det ved å kontakte en klesdesigner på Nesodden utenfor Oslo, hun designet 2 kjoler som matchet, men allikevel var ganske forskjellige. Det høres kanskje ut som en veldig dyr løsning, men behøver ikke å være det, kommer an på hva du sammeligner med. Tror vi betalte 7000,- for begge kjolene. Da kan dere jo også få laget noe som passer til en voksende mage! Og ikke minst er det gjenbrukstøy, ikke som andre brudekjoler...

(Hvis dere vil kan jeg legge ut bilde på samme nick på gaysir)

Skrevet

Tusen takk for svar. Ja det er ikke helt enkelt det der, spesielt når den ene kommer til å ha stor mage (vet jo heller ikke hvor stor den kommer til å bli på det tidspunktet..). Hadde jo vært hyggelig om antrekket matcha sin tilkommendes kjole. Noe som gjerne er lettere å få til ved å få sydd et antrekk. Supert om du legger ut bilde!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...