Gå til innhold

Sykemelding i permisjonstiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor jeg kan lese om dette? Er sykemeldt en liten periode nå og pappa`n må være hjemme og passe på den lille. Får dette konsekvenser for permisjonstiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring Trygdekontoret du! Der får du svar med en gang. Håper det ikke fører til noen konsekvenser for dere.

Skrevet

Det at du er sykemeldt i permisjonstida di skal ikke gå utover verken din eller fars permisjon.F.eks.Hvis du er sykemeldt i 6 uker så skal du ha 6 uker lengre permisjon.Når du er sykmeldt så er du sykemeldt-Da har du ikke permisjon hvis du skjønner. Kjenner noen som akkurat har vært sykemeldt i permisjonstid si.Hun fikk utvida sin permisjonstid alt ettersom hvor lenge hun var sykemeldt.

Skrevet

Dersom man er sykemeldt og må ha noen andre (ofte far) hjemme og passe på lille nurket, så må man søke om at far får overta fødselspermisjonspenger for de dagene man er sykemeldt. Da får arb.giver til far refundert lønn fra Trygdekontoret når man har fått vedtak.

Slik har vi gjort det når jeg har vært innlagt på sykehus noen dager og far måtte være hjemme sammen med barnet.

Skrevet

OBS OBS!!!! Du må søke innen 3 mnd etter sykemelding! Det visste ikke jeg, og ikke var jeg i stand til å finne ut av det heller (kolikk, forstatt syk og slapp, ammetåke etc). Så nå er toget gått for min del. Utrolig kjedelig. De burde hatt ammetåke-karantene.

Så skyndt deg å søke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...