Gå til innhold

Tror ikke jeg vil dette lenger likevel!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ikke sove om natta og da går tankene. Plutselig fikk jeg et klart øyeblikk og kunne nærmest kjenne smertene fra sist fødsel. Herregud, hva har vi gjort????? Jeg må jo føde, og det snart! 6 dager igjen til termin!!!! Jeg vil ikke!!!!!

ØOUÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok for seint og snu nå lille venn... Hattt samme tanker noen ganger jeg også..Har jo ingen barn fra før av jeg da men ble litt satt ut her om dagen selv på tanke på alt som skal skje...Og hvor livet vil bli snudd helt... Har liksom ikke hatt de tankene før. Men tenk så skjønnt da når du sitter der med ditt eget eget nurk i armene som er fra deg selv og din partner ;) Da glemmer jeg alt som heter vondter jeg.. Klart det er vondt og føde, men da man tenker på det som kommer så er det vel kansje verdt det..

Uansett masse lykke til ;) Dette går kjempe bra......

Skrevet

Stakkars deg da...men du kan trøste deg med at det er helt normalt! Du skal bare se at det går så fint så...Se på alt det positive ved det :-) tenk for en fantastisk jobb du skal gjøre og DEN BESTE PREMIEN ;-)

Lykke til!! Dette fikser du helt fint!!

Skrevet

Kjenner følelsen...

Jeg våknet her en natt og trodde noe var på gang og tenkte -nei! Jeg orker bare ikke å føde en gang til. Hjelp..

Men tipper at min tunge kropp og pustebesværet skal gjøre sitt for å øke motivasjonen de neste par ukene. Håper jeg ihvertfall...

Skrevet

Takk da, ble jo ikke mindre redd av å være første gangs nå!!

Skrevet

Heter jo at det er ingen skam å snu, men er redd det ikke gjelder i dette tilfelle, he he

Skjønner godt at du engster deg, synes du skal ta dette opp med lege eller jordmor så fort som mulig slik at de kan gi deg beroligende om du skulle få helt panikk under fødselen. Er bedre å ta det opp på forhånd enn når du ligger der med smerter og angst. Men det kan jo godt være at det går mye bedre enn det du frykter, krysser fingre for deg, dette går nok bra :-) Lykke til

Skrevet

Hehe - jeg satt meg opp i senga ved forrige fødsel og ville ikke mere, jeg ville ikke ha barn.... STOPP jeg angrer. Men, det gikk bra :)

Skrevet

Siden jeg er førstegangs, bruker jeg liksom til trøst at: "det kan jo ikke være så ille når folk får flere barn". Nå følte jeg at min lille trøst forsvant som dugg for solen.....urk.

Det går litt opp og ned.

Er utrolig tøff i trynet av og til, mens andre ganger er jeg en liten geleklump!

Skrevet

Sorry ass, men hvis du ikek regner med at det kommer til å gjøre vondt og at det kan være en andregangs eller to som gruer seg, så tror jeg du ikke er så godt forberedt :)

Jeg personlig følte meg litt snytt over alle som sa at "det var jo litt vondt, men så utrolig verdt det" i steden for å fortelle og forberede meg på at det var så vondt som det var. Ihvertfall for meg.. Men vi er alle forskjellige, og her er jeg gravid og fødeklar, så man kommer over det!

Men igjen, tror du ¨må være tydeligere hvis du ikke ønsker ærlige svar på et sånt innlegg ;)

Gruer du deg helt utrolig, så vit at mye smerte fjernes med epidural og for de med total angst er selvfølgelig ks en mulighet. Kjenner fler som har tatt det, ikke noe nederlag. Viktig å lytte til seg selv.

Lykke til

Skrevet

Tror det er helt normalt å grue seg til fødsel. Hvem har vel lyst til å gå gjennom det vondeste som kan skje? Men det finnes masse smertelindring å få. For meg hjelper i alle fall den tanken, at jeg får smertestillende når jeg vil ha det. Dersom du hadde en vanskelig fødsel sist, så snakk med jordmor om det, og husk at ingen fødsler er like. (Du kan også prøve å trøste deg med at det kommer til å være rimelig raskt overstått, det går jo raskere andre gang enn første gang.)

Skrevet

Hadde egentlig en ganske grei fødsel sist, om en kan si noe sånt om en fødsel på 17 timer, men får panikk innimellom. Herregud, jeg skal trykke ut en unge til. Hadde vi ikke nok med den ene?

Vet at smertene gir seg med en gang den sklir ut, men tiden før det er man så sårbar og er helt overlatt til et personale som man ikke kjenner. Har de en god dag eller ikke? alle slike spørsmål surrer rundt hele tiden.

Ikke så lenge igjen å grue seg. Bra er det, for det er ganske slitsomt.

(HI)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...