Gå til innhold

Ille bleieutslett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla mi på 8 mnd har fått sår stump etter at jeg gikk på antibiotikakur. Det er sår og bloduttredelser rundt endetarmsåpningen,og store væskende sår der rumpeballene møtes.Det begynte hissig rødt og jeg smurte med zinksalve,men så ble det værre.Det væsker og blør, hun har kjempevondt og skriker når hun bæsjer.Helsesøster mente det var sopp og at det skal smøres med dactakort.Er det noen som har erfaringer med dette?Det står på pakningen at det ikke skal smøres på åpne sår,så jeg ble litt usikker.Har brukt det i 4 dager nå,men hun er fortsatt ikke bra..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Tror du burde dra til legen med henne.

Også kan du jo prøve aselli sårsalve, det hjalp veldig da eldstejenta mi fikk allergi-diare (er multiallergiker og fikk i seg noe i barnehagen) før jul. Åpne sår, og gråting. Hyppig bleieskift, sinksalve og aselli sårsalve på kvelden (fåes reseptfrittpå apoteket) hjalp.

Skrevet

Også er det såpass sent på kvelden at jeg glemte å si: GOD BEDRING OG LYKKE TIL:-) Fortell hvordan det går da!

Skrevet

Takk takk :-) Var hos legen på tirsdag,det hadde antageligvis startet med sopp og utviklet seg til stygg betennelse.Fikk en annen salve av legen og så skal vi tilbake imorgen for å se hva som skal gjøres videre.Legen sa han var redd daktacorten og zinksalven hadde gjort det verre,istedet for å avstøte fuktigheten stengte den verket inne.Håper på bedring snart nå,vesla har det ikke godt stakkar.Kommer hvertfall til å gå til legen med en gang ved senere anledninger,istedet for helsesøster og "vi venter og ser".Gjør ofte det når det gjelder meg selv,men har dårlig samvittighet overfor jenta mi,jeg prøver og feiler på bekostning av henne stakkar..Men får vel bare sørge for å ta lærdom av det.

Skrevet

Sønnen min hadde et fryktelig bleieutslett for en måned siden, hvor det var sår som blødde og stumpen var illrød. Han gråt sine tapre tårer når stumpen var under springen for å skylle bort "bedrifter", det var helt forferdelig. Jeg skygget unna zinksalve pga magefølelse, og lot han heller ligge med stumpen bar. To dager på rad lå vi ved ovnen, brukte et tykt teppe med tisselaken som underlag, og der lå vi i timesvis og koste oss disse dagene. Det ble selvfølgelig endel gris siden han lå uten bleie, men det var verdt det! Smurte med aloe vera gele etter stell, ellers ingenting, og det stygge bleieutslettet var borte på disse to dagene. Anbefales sterkt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...