*Koza* Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 Vesla er skikkelig sår i "valken" under haken sin....har nok vært fuktig over lengre tid, for nå stinker det og ligger litt død hud der pluss at det er knallrødt! Hva gjør man m sånt da? Smøre m noe? Eller forsøke å la d tørke inn? Problemet er jo at hun alltid ligger med haken nedover slik at det aldri får tørket skikkelig... Gode råd noen??
komplett familie Skrevet 29. januar 2007 #2 Skrevet 29. januar 2007 vaske med pads eller myk klut hver dag med vann, og tørke med pads eller myk klut. Og smøre på med Sink. Har samme problem her hvis vi ikke gjør dette hver dag!
lana<3 Skrevet 29. januar 2007 #3 Skrevet 29. januar 2007 har samme problemet her til tider, vasker i valken morgen og kveld. når hun har blitt rød har jeg smørt m hydrokortison 1% som man får på apoteket uten resept. Trenger bare smøre en gang m det. For å forebygge sårheten klapper jeg henne inn m potetmel etter vasken da blir det tørt m en gang og holder seg tørt en stund...kan vel også bruke sånn babypudder....
Budeia82,m/4 jenter:) Skrevet 29. januar 2007 #4 Skrevet 29. januar 2007 Vi strevde også lenge med dette, siden hun sikkla å gulpa, slik at det stadig var litt fuktigt under haka. Det eneste som har hjelpt frøkna vår er no som heter Drybib, er halstørkler med bommul på toppen og fleec under som ikke blir vått. Vi kjøpte disse gjennom .barnetrend.no og har vært kjempe fornøyde. Disser er jo også kjekke når barnet får tenner, så slipper man og skifte våte gensere og bodyer flere ganger om dagen. Så kan virkelig anbefale disse:o)
*Koza* Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. januar 2007 Tusen takk for supre tips alle tre:)
*shehasmyheart* Skrevet 29. januar 2007 #6 Skrevet 29. januar 2007 Hei:) Problemet er jo at det ikke får tørket skikkelig der. Fordi de "ikke har noen hals". Alt er jo bare haker Jeg har vasket først med bomull feks, tørket forsiktig, og blåst det tørt. Deretter pudret. Potetmel er veldig effektivt. eller vanlig baby-pudder. Da blir det ikke så fuktig under der. Funket her ihvertfall:)
ukjent Skrevet 29. januar 2007 #7 Skrevet 29. januar 2007 Bruk siklesmekke for å holde det tørt. Min hadde også utslett,og jeg prøvde alt mulig. Sinksalve var det som måtte til her. Smørte på hver kveld og renset bort med olje en sjelden gang.Nå er utslettet borte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå