Gå til innhold

Bugaboo eller Emmajunga city cross????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia, meg og samboeren klarer ikke bli enige om valg av vogn.Det står mellom disse to. Må fortelle at vi er lange personer begge to, les 1,82 og 1,94. Kommer til å gå mye tur med den og inn og ut av buss, da jeg ikke kjører bil. Synes bagaboo vogna ser litt lite robust ut eller tar jeg helt feil.? føler og at bag delen er lav, men sambo synes sporstdelen ser mye bedre ut på bagaboo. Gi oss noen tips folkens! Mærner seg ternin 16 mars og hadde væt greit å få vogn i hus.

Tusen takk ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ingen av vognene, men hadde uten tvil valgt emmaljunga! synes ikke bugaboo er fin/tøff i det hele tatt, hehe, synes den bare ser helt merksnodig ut! :-)

emmaljunga er fine vogner, og gode har jeg hørt!

Skrevet

Har dere vurdert Emmaljunga City Jet? Den sportsdelen ligner litt mer på Bugaboo, men jeg syns den ser mer solid ut.

Personlig liker jeg veldig godt City Cross som bagvogn, men foretrekker City Jet som sportsvogn.

Skrevet

vi har kjøpt emmaljunga city jet.. men var inne på tanken på bugaboo, men når vi så den i levende live så betsemte vi oss tvert forr emmaljunga city jet! bugabooen ser jo ut som at den skal knekke sammen ved neste vindpust!

Skrevet

Ja, nå kan jo jeg bekrefte at Bubagooen ikke knekker sammen ved første vindpust etter å ha brukt den snart i halvannet år! Det er en god og solid vogn. Syns kanskje den ikke er noe særlig på grusvei og røft terreng, så derfor har vi en annen sportsvogn til det! Men med tanke på hvor høye dere er, så er Bugaboo helt super pga teleskop håndtak/styret!

Skrevet

Takk for kjappe tilbakemeldinger! Skal se på city jet ja.Kommer nok til å få en laaaang baby siden vi er lange, noen som har noen formening om det passer like godt i begge vognene eller om den vil vokse fort ut?

Takk

Skrevet

hei du, gravid 34.

vi har kjøpt bugaboo cameleon etter nøye vurdering. av de to vognene du nevner her tror jeg buugabooen er "greiere" med tanke på hvor høye dere er. vi er 1.85 og 1.86 og teleskopstyre er helt klart bedre enn de med "knekk". jeg var også litt skeptisk mtp høyden på bagen og det som så ut som et litt "pjuskete" understell, men etter vi var og så på den - og fikk demonstrasjon, er jeg ikke i tvil om at vi har valgt rett.

bagen ser lavere ut enn den er og det å få tyngdepunktet litt ned er uansett ikke så dumt.

en annen ting som er utrolig herlig (det har jeg prøvd en gang tidligere) er å kunne endre kjøreretning uten å snu hele innsatsen. det er en kjempebra detalj når barnet begynner med sportsvogn.

igjen: av disse to ville jeg ikke vært i tvil om valget.

men du kan kanskje sette opp en liste over egenskaper vognen MÅ ha, hva du ønsker den skal ha og hva som ikke er så viktig. på den måten filtrerer du svært enkelt ut de vognene som ikke passer for dere. og det er fint å sette ned den listen nå, før dere går til innkjøp av vogn. det er så surt å oppdage manglene etterhvert, noe som brått ender med at du er kjempemisfornøyd og kanskje må kjøpe enda en til...

det ligger flere bugaboo-tråder på barnevogndebatten, flere av dem er rett informative.

Skrevet

Glemte å nevne at Bugaboo Cameleon sin bag er 90 cm lang, så ganske stor i forhold til andre!

Skrevet

Citybagen til Emmaljunga er kun 75 cm.

Skrevet

Jeg ville valgt Emmaljunga. Først og fremst fordi jeg fordi jeg aaaldri hadde fått plass til mine store barn i den sportsdelen til Bugaboo etter ett/halvannetårs alder. Og det er jo ganske upraktisk med tanke på hvor latterlig dyr den er... Utover det så kan ikke de to vognene sammenlignes tenker jeg da, de er jo såååå ulike på så og si alle måter! Når det er sagt så er jeg en lykkelig eier av en City cross, det er vår 8. vogn og vi er skjønt enige om at den er veldig god for voksen og barn!

Skrevet

Da regner jeg med at "fråsk" over her ikke har hatt sine barn oppi en Bugaboo?!... Min datter på halvannet år, er veldig lang for alderen og har god plass og masse å gå på i tillegg!

Skrevet

Brukte BugabOoen til storesøster var 2 1/2 og hadde helt greit med plass, nå bruker lillesøster den med bagen!

Utrolig fornøyd med vognen! Etter at vi fikk vinterhjulene, har jeg bare en ting å si;

INGEN OVER, INGEN VED SIDEN!!!

Skrevet

Da regner jeg med du vet hvordan barna mine er i størrelse?!...

Min sønn på 2,5 år er som en gjennomsnittlig 4åring i størrelse, og nei- han får ikke plass i en Bugaboo.

Skrevet

De vognene er jo totalt ulike, så det kommer helt an på din smak og dine behov. Gå til en forhandler og prøv begge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...