2nj♥ Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 Har visst fått en skikkelig gulpebaby. Det bare velter ut etter at han har spist, men det hender han gulper både 1 og 2 timer etter mat også. Er det normalt? Er ikke vant med gulping for storebror gulpet veldig lite..... Noe man kan gjøre for å minske gulpingen forresten?
Gjest Skrevet 29. januar 2007 #2 Skrevet 29. januar 2007 var normalt her ja. legger ungen på seg som den skal er det ikke farlig. får trøste deg med at det blir bedre
komplett familie Skrevet 29. januar 2007 #3 Skrevet 29. januar 2007 Velkommen i gjengen. Vi har også en gulpe-unge! Vi fikk høre at han kom til å vokse det av seg, og han har begynt å bli bedre. er nå snart 5 mnd. Han har kun avføring en gang i uken, og når det nærmer seg er det mer gulping - ikke så rart egentlig! Gulping er en måte å si i fra at magen er full, og de regulerer det med å få litt opp igjen... viktig å få opp luft, slik at det er plass til mat!
mamman`te2flottegutter Skrevet 29. januar 2007 #4 Skrevet 29. januar 2007 Begge guttene mine har gulpet helt ekstremt. Minsteman er 4,5 mnd nå og gulper fortsatt masse, men han er tjukk og fet så jeg har ikke brydd meg noe om det. Det er litt slitsomt da, men ganske normalt tror jeg.
selfangerkjerringa Skrevet 29. januar 2007 #5 Skrevet 29. januar 2007 Slitsomt, men normalt. Eldstejenta holdt på til over 10 mnd. Ser ut ti at lillesøster på 3 uker er likedan... Blir litt ekstra klesvask ja.
*shehasmyheart* Skrevet 29. januar 2007 #6 Skrevet 29. januar 2007 Hei:) Vi har en skikkelig gulpejente. Nå er hun 7 mnd, og det har faktisk begynt å hjelpe litt. Ganske deilig må jeg si. For det er slitsomt og litt stressende synes jeg. Hun gulpet også som din. ofte 2- 3 timer etter måltidet. Men det er vist normalt. Jeg har spurt meg veldig for om dette, og så lenge de legger fint på seg, og ikke er sprutgulping, er det vist ikke farlig. Virker det som han plages av det?Hvis ikke så er det nok normalt ja:) Vet det er et middel på apoteket som heter Nestragel. Som tykner melka litt. Vi har ikke prøvd. Vi har vasket og vasket isteden;) Jenta her har gått med smekke i 7mnd. Og en skyhøy strømregning;) Håper det hjelper snart hos dere.
ukjent Skrevet 29. januar 2007 #7 Skrevet 29. januar 2007 Har en "gulper" her også. Har funnet ut at melka mi renner fort slik at han suger mye luft under amminga. Han har blitt litt bedre av akupunktur(de bruker ufarlig laser på babyer, ikke nåler). Ellers bruker han omtrent bare ulltøy,fordi det holder seg tørt og luktfritt selv om det gulpes på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå