Stina7 Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 Er 17+1 idag.Har ikke bestemt meg for frisør eller hjemmefarving enda.Kan det være skadelig for babyen?
Gjest Skrevet 29. januar 2007 #2 Skrevet 29. januar 2007 Det går fint å farge håret! Men ... det kan være håret reagerer litt annerledes enn før! Dvs. at dersom du har brukt samme fargen lenge, kan den plutselig se litt annerledes ut på deg nå! Av en eller annen merkelig grunn! Du blir sikkert fin! Lykke til!
Mamma Mirabell Skrevet 29. januar 2007 #3 Skrevet 29. januar 2007 babyen har ikke vondt av det Farget håret her om dagen jeg, gikk kjempe fint Jeg gjorde det hjemme
Stina7 Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. januar 2007 Ok,da tar jeg sjansen på å farve håret.Tusen takk for svar!:-)
stima Skrevet 29. januar 2007 #5 Skrevet 29. januar 2007 ikke for ¨skremme deg, men jeg har lest ett sted at man helst ikke skal det-fordi den giften og eventult hvis du skal bruke farge med amoniakk, at den giften vil sitte i kroppen i 7 dager..har jeg hørt da..
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #6 Skrevet 29. januar 2007 Fargene som brukes i dag er nokså harmløse. Selv om en bruker hårfarge med ammoniakk, har man jo ikke så mye nær hodebunnen at man får store mengder inn i kroppen. Hvis du tenker på skader ved å puste inn ammoniakken, så holder det at man sitter i et rom med god utlufting. Det er sjeldent snakk om å sitte lenger enn en halvtime med hårfargen. Det er jo begrenset hvor mye det kan skade da... Tenk på dem som jobber i frisørsalong? De jobber jo selv om de er gravide... Æsj, farg håret med god samvittighet sier nå jeg!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2007 #7 Skrevet 29. januar 2007 "Det skjer mye med håret også når man er gravid. Noen får de krøllene som de alltid har ønsket seg og noen får hår som blir helt rett. De fleste av oss blir litt mørkere i håret for hver graviditet. Det er mange som har lyst til å farge håret eller ta permanent selv om man er gravid. Det er faktisk helt greit med begge deler. Det er en gammel myte at man ikke skal farge håret da. Vi har behov for litt egenomsorg også når kroppen endrer seg drastisk og man kanskje føler seg litt uopplagt. En tur til frisøren kan absolutt være å anbefale! Du skal imidlertid ta med i beregningen at håret ditt kan reagere litt annerledes på behandling, som farging eller permanent fordi graviditets hormonene også påvirker håret. Når ammingen er i gang etter fødselen er det også mange som opplever å miste hår i relativt store mengder. Dette vokser tilbake igjen når du har blitt ferdig med ammingen og kroppen igjen har bygget opp lagrene med vitaminer og mineraler som er viktige for hårveksten. Heldigvis er vi ikke slik laget som mennene, at det forsvinner ganske permanent når det først forsvinner. " Sier jordmor Siri inne på en av sidene her
♡ wims Skrevet 29. januar 2007 #8 Skrevet 29. januar 2007 revlon har akkurat kommet med en permanent farge uten amoniakk. jeg farget håret her om dagen og er riktig så fornøyd. er 20+4 i dag.
Solskinnsjenta Skrevet 29. januar 2007 #9 Skrevet 29. januar 2007 Var hos frisøren i dag, og hun sa at de nye hårfargene er mye mildere enn de som var på markedet for noen år siden. Hjemmefarge er mye sterkere enn frisørfarge, så det kan være greit å gå til frisøren, eventuelt velge en toning istedet for farge. Unn deg dette! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå