2nj♥ Skrevet 29. januar 2007 #1 Skrevet 29. januar 2007 Er dere flinke til å huske på å gi tran og når gir dere det? Jeg har vært litt dårlig til å huske det, men skal skjerpe meg nå. Har gitt det til kveldsstellet, men foreløpig bare veldig lite for å venne han til tranen. Førstemann ville ikke ha tran, så han ga vi d-vitamindråper.
Storebror & Lillebror Skrevet 29. januar 2007 #2 Skrevet 29. januar 2007 Jeg gir d-vitamindråper! Begynte for en uke siden. Før det, prøvde vi noen ganger med tran, men det ble bare hosting og søl.
Gjest Skrevet 29. januar 2007 #4 Skrevet 29. januar 2007 Jeg gir D-vitamin dråper forløpig, men er utrolig dårlig på å huske på å gi det hver dag, må skjerpe meg jeg også! Har planer om å begynne å gi tran etter hvert. datteren min på 3 har nettopp begynt å ta tran nå, var ikke snakk om når hun var baby. Men er det noe som har hørt at man bør gi di et multivitamin i tillegg til dråpene (og i og for seg tran)? Og at man da skal ta dette annen hver dag?
gullskattmamma Skrevet 29. januar 2007 #5 Skrevet 29. januar 2007 Jeg gir d-vitamin til snuppa. Prøver å huske på det daglig, men lett å glemme. Tenkte å begynne med tran når hun kan ta tran med sitronsmak, det er det vi drikker her i huset skjønner dere. Storebroren NEKTET å ta vanlig tran, så vi måtte begynne med d-vit. Men da han ble større og vi prøvde tran med sitronsmak, tok han den med en gang. Hmm, har aldri hørt at man må gi multivitamin i tillegg til dråpene/tranen. Er det ikke bare d-vit de ikke får i melka? Mener å ha lest at alle andre vitaminer og mineralstroffer finnes i melka, men det er svært lite d-vitamin. I allefall i morsmelka, vet ikke i mme.
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 29. januar 2007 #6 Skrevet 29. januar 2007 Ne, jeg har desverre ikke fått meg selv til å gi det ennå. gruer meg skikkelig... vi har flaska i kjøleskapet, men dog helt uåpnet.. tenker jeg får begynne med det snart.. sikkert lurt å gi det ved kveldstellet, etter at klærne er kommet av, og før kveldsbadet:) Skal begynne snart...jeg lover...
mams`n81 Skrevet 29. januar 2007 #7 Skrevet 29. januar 2007 Vi gir tran. Har egentlig ikke vært noe problem med det fra starten av. Vi gir det i forbinnelse med bading når han koser seg, da går trana ned på høykant:) So long........
Gjest Skrevet 30. januar 2007 #8 Skrevet 30. januar 2007 Jeg gir D-vit. Vil ikke gi tran fordi jeg selv ikke kan fordra det ) Da de 6 andre barna mine var små skulle en gi multivitaminer. Da ga en som regel bio-vit. eller en annen jeg ikke husker hva heter. Det har de nå gått vekk fra. Nå sies det at det er bare D-vit. som er nødvendig. Å gi tran i tillegg til D-vitaminer må en ikke gjøre, for det er farlig med for mye D-vitaminer da disse ikke skilles ut av kroppen. Ei heller kan man gi multivitaminer i tillegg hvis disse inneholder D-vit. Vet at det før var en del som ga unger tran som de fikk "skylle ned" med sanasol pga den dårlige smaken. Men det var ikke så lurt, for da får de og "overdose" av D-vit.
*1D* Skrevet 30. januar 2007 #9 Skrevet 30. januar 2007 Svigerfar husket dette med å blande sanasol og tran:) Vi prøvde med tran noen gange, men 2,5 ml er MYE syns jeg..... Enklere med 5 dråper D-vitamin da. Men jeg glemmer det jo med jevnemellomrom da.........
SnupsaTupsa Skrevet 30. januar 2007 #10 Skrevet 30. januar 2007 her gir vi tran! Storesøster ville selvfølgelig heller ikke ha det, men jeg gav meg ikke, og nå er hun 1 1/2 år, og gaper og klager ikke i det hele tatt. Bare grøsser og sier æsj he,he Så prøver å være like konsekvent med lillesøster. Men husker det ikke hver dag, nei. Men vi har gitt tran både med sitron og fruktsmak. Det sa de på hs at var helt greit! Faktisk var den flaska med tran vi fikk utdelt på hjembesøk og 6ukerskontrollen med sitronsmak! Storesøster får også biovit, og det etter råd fra hs. Men da får hun vanlig dose tran, men bare halve dosen med biovit. Men babyen får i seg alle andre vitaminene enn d-vit gjennom melka si )
♥BergensJente m/ Keiser♥ Skrevet 30. januar 2007 #11 Skrevet 30. januar 2007 Gir han tran, men husker det ikke hver dag..(
♥sjiga♥ Skrevet 30. januar 2007 #12 Skrevet 30. januar 2007 jeg gir tran men da pjokk var skikkelig forkjølet surklet det så ekstra med tran at jeg ga d- dråper de dagene.
♥sjiga♥ Skrevet 30. januar 2007 #13 Skrevet 30. januar 2007 hei biajja *Tobias&Emilie* trodde man kunne gi tran med sitronsmak likt jeg for vi fikk velge mellom vanlig tran og tran med sitronsmak på hs. syntes det skulle være rart at man skulle få en gratis flaske derfra som man ikke kan gi ungen når de skulle begynne med tran ved 4 ukersalderen. det er sitronsmak i dem men de har vel ikke brukt sitrus for å få smaken . vel aner ikke jeg for vi gir vanlig tran vi da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå